Hoi!
ik heb net Gentoo (even) opnieuw geinstalleerd...
en m'n partities opnieuw ingedeeld gebruik makend nu van XFS.
ik heb een boot partitie (hde1) die ext2 is
een root partitie (hde3) die dus XFS is
en een swap. (hde2)
(deze partities trouwens gemaakt met fstab, alle 3 primary partities, ging vorige keer ook goed met als enige verschil dat ik toen geen boot partitie had. nu begon GRUB te zeuren dat ie een boot partitie wilde dus vooruit dan maar)
m'n linux schijf hangt aan een promise udma 100 controller. vandaar die HDE's...grub doet het gewoon netjes en boot ook m'n gecompileerde (2.4.18) kernel. Tijdens de hardware detectie crashed hij al bij het booten.
hij geeft zo'n mooi rijtje met daarin op een gegeven moment:
hda: IBMblablablabla
hdc: plextorblablabla
hdd: pioneerblablabla
<<Nu zou ie eigenlijk verder moeten gaan met hde en hdg (zit ook nog een HD op) maar dat doet ie dus niet, compleet vast >>
support voor die promise kaart heb ik mee gecompileerd in m'n kernel en aan 2.4.18 kan het niet liggen want die heb ik gisteren ook nog ge-emerged en vervolgens geboot met die promise.
iemand enig idee waar de fout kan zitten?
ik heb net Gentoo (even) opnieuw geinstalleerd...
en m'n partities opnieuw ingedeeld gebruik makend nu van XFS.
ik heb een boot partitie (hde1) die ext2 is
een root partitie (hde3) die dus XFS is
en een swap. (hde2)
(deze partities trouwens gemaakt met fstab, alle 3 primary partities, ging vorige keer ook goed met als enige verschil dat ik toen geen boot partitie had. nu begon GRUB te zeuren dat ie een boot partitie wilde dus vooruit dan maar)
m'n linux schijf hangt aan een promise udma 100 controller. vandaar die HDE's...grub doet het gewoon netjes en boot ook m'n gecompileerde (2.4.18) kernel. Tijdens de hardware detectie crashed hij al bij het booten.
hij geeft zo'n mooi rijtje met daarin op een gegeven moment:
hda: IBMblablablabla
hdc: plextorblablabla
hdd: pioneerblablabla
<<Nu zou ie eigenlijk verder moeten gaan met hde en hdg (zit ook nog een HD op) maar dat doet ie dus niet, compleet vast >>
support voor die promise kaart heb ik mee gecompileerd in m'n kernel en aan 2.4.18 kan het niet liggen want die heb ik gisteren ook nog ge-emerged en vervolgens geboot met die promise.
iemand enig idee waar de fout kan zitten?