Toon posts:

WinroutePRO/WinrouteLite/All Abourd/ALLE andere :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze zo'n beetje ALLEMAAL geprobeerd, en zelfs ZONDER een van die programma's zie ik de andere 2 computers WEL, maar ik krijg internet NIET gedeeld!!
Ben echt ten einde raad....
winproxy, winroute lite, winroute pro, all abourd nu aan het proberen, maar het werkt gewoon NIET....
iemand tips wat het kan zijn?
Ik heb hier alle searche's gebruikt, alle tips gedaan, maar het wil gewoon NIET werken ;(

Verwijderd

Heel belangrijk met dit soort posts is een beetje uitleggen wat je configuratie is en wat je allemaal al gedaan hebt om het probleem op te lossen.

dus welk OS, welke netwerkkaartjes, wat zijn je TCP/IP instellingen etc.

Verwijderd

Ik zit net zo als jou te klooten, al die progjes sucken gewoon !!

gebruik analog X.....

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL SIMPEL

alles werkt hiero behalve porten voor games moet ik op 1 of adnere manier open hebben.

Dat kan dus niet met dit progje ( weet iemand anders een los progje dat alleen maar poorten open zet ?? ).

PS : ik zoek site voor je ! :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

als je echt zo'n klungel bent... ;)

gebruik een hardware router? --> ben je voor €140 overal vanaf!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 13:52
Op woensdag 27 februari 2002 22:24 schreef Dirk-Jan het volgende:
als je echt zo'n klungel bent... ;)

gebruik een hardware router? --> ben je voor €140 overal vanaf!
watch ya words, ik had dat ook. Ik heb de hele tijd op google lopen zoeken over internetdelen met sygate. Pcies zo gedaan zoals het zou moeten: werkte niet
Andere proggies: werkte wel, maar niet altijd (lag veel plat).

Nu ik xp heb, gebruik ik daarin dat internetdeel gedoe: werkt perfect

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

AnalogX heeft ook portmapper hoor.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 22:26 schreef PipoDeClown het volgende:
AnalogX heeft ook portmapper hoor.
Een portmapper vooor ip's jah.
niet voor gewone poorten.

Heb je er al een X mee gewerkt dan ??
Wil je mij het uitleggen daN !??

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Als je secuur alle stappen doorloopt moet het werken:

- vaste ip-nummering met 192.168.1.x 255.255.255.0 voor interne nics
- juiste gateway op clients (= interne ip van router)
- gewoon dns'en van provider op alle machines invullen
- juist ip-adres op de externe nic (als van toepassing zoals bij mxstream 10.0.0.x 255.255.255.0)
- winroute pro instellen zoals in de help beschreven staat
- in winroute alleen het nodige (=nat) draaien, dus dhcp/proxy/dns/smtp uit!!

Dit MOET werken of je doet gewoon iets hardnekkig fout!
Pas wanneer het met de basic instellingen werkt ga je verder met extra's zoals port-forwarden, ip-filters e.d.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Een hele goed tip, zorg eerst dat je netwerk werkt en internet op 1 computer, lees dan de README.TXT en de FAQ en stel dan alles in. Lukt het dan nog niet dan post hier iets op GoT...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
PC die aan moet staan om internet te delen;
1.>AMD K6-2 500Mhz., 3com kaart van chello + een safeway kaart (10/100mbits) de chello kabel gaat in de 3com kaart, en vanuit de safeway gaat er eentje naar de hub....
2.> Hier moet ik op kunnen internetten;
Celeron 400Mhz. met een 3COM Fast Etherlink XL 10/100mbit TX Ethernet Nic bla bla kaart
3.> (moet ook internet op) P90 (64mb geheugen) en dezelfe safeway kaart als in mijn AMD K6-500Mhz.

Ik kan ALLE 3 de computers zien via NETWERKOMGEVING maar ik krijg op pc2+pc3 GEEN internet ;(
Er gaat dus 1 chellokabel (de officiele internetkabel dus) naar mijn AMD K6, die gaat dus in de 3com kaart van chello
vanuit mijn andere (safeway) netwerkkaart gaat een kabel naar de hub, vanuit de hub gaan 2 andere kabels naar de andere 2 computers............
Winlite werkte de vorige keer perfect maar ik krijg het nu NIET aan de gang..... :'(
Op alle 3 de computers staat dezelfde versie van Windows 98 geinstalleerd......

Iemand nog goede tips....????

Ohja, tcp/ip instellingen;
dns is overal 255.255.255.0
ip adres; 192.168.0.1 (AMD)
celeron; 192.168.0.3
P90; 192.168.0.2

/EDIT/
heb dat "AnalogX Proxy" gebruikt, krijg het ook daar niet mee aan de gang!!!!!!!!!!
Volgens mij ligt het gewoon niet aan mij, dit kan gewoon niet meer aan mij liggen............. :'(

Verwijderd

Bij DNS moet je iig geen 255.255.255.0 instellen, dat is je subnetmask! Bij DNS moet je de IP's van je provider instellen. Ook wel naamservers genoemd dacht ik.

Verder zou ik in je router de NIC's omwisselen. Je ISP haalt niet eens de 10 MBit, dus kan je daar het beste een low-budget kaartje inzetten, en je dure 3com in je 100MBit netwerk zetten. Heb je het trouwes al eens geprobeerd met de ICS van Windows. Zet er anders als het een mogelijkheid is, Windows 2000 op, of Windows XP. Daar heb je veel meer mogelijkheden...

Succes iig

Verwijderd

Topicstarter
wat moet DNS dan zijn??
en wat is "isp"??
Daar heb ik volgens mij niets ingesteld??

Enne, alles is overigens 10/100mbit, dusseh, wat je met die snelheid bedoeld......??
Op donderdag 28 februari 2002 16:37 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Bij DNS moet je iig geen 255.255.255.0 instellen, dat is je subnetmask! Bij DNS moet je de IP's van je provider instellen. Ook wel naamservers genoemd dacht ik.

Verder zou ik in je router de NIC's omwisselen. Je ISP haalt niet eens de 10 MBit, dus kan je daar het beste een low-budget kaartje inzetten, en je dure 3com in je 100MBit netwerk zetten. Heb je het trouwes al eens geprobeerd met de ICS van Windows. Zet er anders als het een mogelijkheid is, Windows 2000 op, of Windows XP. Daar heb je veel meer mogelijkheden...

Succes iig

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 16:39 schreef ___Joey___ het volgende:
wat moet DNS dan zijn??
en wat is "isp"??
Daar heb ik volgens mij niets ingesteld??

Enne, alles is overigens 10/100mbit, dusseh, wat je met die snelheid bedoeld......??
[..]
Je ISP is je Internet Service Provider, dus bijv. MXStream of Zonnet. Verder moet je bij DNS de naamservers van je ISP invullen, die staan wel op de site of op zo'n papiertje die je hebt gekregen. Vaak een primaire en een secundaire. Bij Wanadoo is het bijv. 195.96.96.97 en de secundaire is 195.96.96.33 . Ik weet niet hoe ze bij MXStream ofzo zijn hoor.

Over dat 10/100 MBit: Je kaarten kunnen 10 en 100 MBit aan, dus max. 100 : 8 = 12.5 MegaByte per seconde. Alleen je internet is maximaal 4 MBit vaak. Dus ongeveer 4 : 8 = 0,5 MegaByte per seconde maximaal. Je internet verbinding haal dus nooit de 10 of 100 MBit. Daar is het gewoon niet snel genoeg voor. 100 MBit internet hebben alleen scholen en universiteiten, en grote bedrijven. Aangezien je 3com kaart kwalitatief beter is dan je Safeway, zou ik de 'slechtere' kaart naar het internet zetten, en je goede op het interne netwerk zetten, dat dus wel 10 of 100 MBit is. Dit hoeft niet natuurlijk, en zal ook niks uitmaken met of het sharen wel of niet werkt, maar het is gewoon een advies :) Het snelheidverschil merk je alleen als je hele grote files over het netwerk verstuurd, of zit te gamen hoor.

Maar probeer de Internet Connection Sharing in Windows 98 eens. Ik heb altijd prima kunnen volstaan met een Windows ICS in mijn netwerk. Nu heb ik FreeSCO.

Verwijderd

Ik heb da probleem oek gehad, na kei veel uitzoeken, *ongeveer een maand of 2* heb ik het uitgezocht, namelijk, als je tcp/ip gebruikt om het internet te verdelen, moet je een ander protocol gebruiken voor het netwerk, pak vb NetBeui. en ISP = internet service provider, de dns ervan kun je vinden door in dos het commando nslookup te typen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 16:47 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Je ISP is je Internet Service Provider, dus bijv. MXStream of Zonnet. Verder moet je bij DNS de naamservers van je ISP invullen, die staan wel .....
<-- *werd anders te lang ;)*

Bedankt voor de duidelijk uitleg, ik heb even dat formulier van chello gezocht;
DNS: 212.83.68.130, 212.83.68.131
welke moet ik dan invullen, of maakt dat ook niet meer uit??
ohja, ik ga nu trouwens even "AnalogX SimpleServer WWW 102" proberen :)
hopelijk kan ik dan op z'n minst op alle 3 de pc's SURFEN, msn en icq enzo regel ik (hopelijk) later zelf nog :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 16:51 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Bedankt voor de duidelijk uitleg, ik heb even dat formulier van chello gezocht;
DNS: 212.83.68.130, 212.83.68.131
welke moet ik dan invullen, of maakt dat ook niet meer uit??
ohja, ik ga nu trouwens even "AnalogX SimpleServer WWW 102" proberen :)
hopelijk kan ik dan op z'n minst op alle 3 de pc's SURFEN, msn en icq enzo regel ik (hopelijk) later zelf nog :)
De eerste is je primaire DNS, de tweede je secundaire. Als je maar 1 DNS hoeft in te vullen moet je de primaire nemen.

Je netwerk kan ook helemaal TCP/IP zijn. Dit is zelfs het meest gangbare. Anders is ICS heel moeilijk ook, dan moet je namelijk TCP/IP en NetBEUI met elkaar laten connecten enzo. Hou het maar lekker bij TCP/IP. Vaak werkt MSN sneller dan WWW. Gaat over andere poorten enzo. Windows en die proggies moeten volgens mij ook alle poorten forwarden tenzij je zelf aangeeft van niet, dus zouden WWW, MSN en ICQ het allemaal wel of allemaal niet moeten doen...

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu bij NETWERK geinstalleerd staan (op de AMD K6-2 500)
Client voor microsoft netwerken
100/10m ethernet PCI adapter (de safeway kaart dus)
3Com Etherlink 3 ISA bla bla (chello)
TCP/IP -> 100/10mbit ethernet adaptor
TCP/IP -> Chello kaart
Bestands- en printerdeling voor microsoft netwerken,

nu zou het dus moeten werken (en wat moet ik overigens op die andere pc's allemaal instellen??

Verwijderd

op de andere:
-client voor ms-network
-bestand en printer-deling (echt nodig?)
-tcp/ip (met een ip: 192.168.0.x, subnet 255.255.255.0, die dns-servers van chello, en standaard gateway: 192.168.0.1
dan bij de opties van iexplorer alle vinkjes uit (meen ik, toch...)

dan zou het moeten werken...

Verwijderd

Je kan sowieso ook beter 'Windows' aanmelding kiezen. Op de cliens:

-IP 192.168.0 of 1.x
-Subnetmask: 255.255.255.0
-Gateway: 192.169.0.1 (AMD K6)
-DNS: 212.83.68.130 en ev. 212.83.68.131
-Windows-aanmelding

Als je dit goed instelt, en je het Share programma ook goed instelt, zou het moeten werken...

edit: KUT te laat :P

Zorg ook dat je overal de wizard-internetverbinding goed doet: verbinding maken via LAN -> Proxyserver automagisch opsporen!! En gooi alle eventuele dial-up connections uit het tabblad 'Verbindingen' in IE.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

ik had ook problemen met internet delen. Sygate is de oplossing.
Downloaden en installeren op de server als server versie.
zorg dat het ip adres van de netwerkkaart bijvoorbeeld 192.168.0.1 is, en de chello kaart het nummer dat je van chello kreeg.
Maak met sygate een client diskette aan.

Op de clients moet je op de netwerkkaarten ook een ip adres instellen bijv. 192.168.0.2 etc en op elke client sygate als client installeren.
dan de diskette file openen en klaar is klara.

laat ff weten hoe het gaat en hoe alles staat als dit niet werkt.
je hebt 30 dagen trial met de home connect edition, 30 dagen moet lang genoeg zijn om en .... te vinden toch ;)

...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ANALOGX PROXY draaien, en ik moest dus in Internet Explorer nog bij extra--> opties --> lan instellingen het ip EN het poortnummer instellen zoals het programma het aanbevool........

Internet staat nu op 3 pc's, toch bedankt voor jullie hulp!!

Case closed ;)

Verwijderd

Feli :P

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Sorry, ik moet het even doen....
Op donderdag 28 februari 2002 16:03 schreef ___Joey___ het volgende:
Volgens mij ligt het gewoon niet aan mij, dit kan gewoon niet meer aan mij liggen............. :'(
Meestal ligt aan degene die 8er het toetsenbord zit en de stekkers en kaarten erin stop enzo. Ik wil wel zeggen dat dit duidelijk een geval is van de FAQ niet goed lezen.

anyway ...gefeliciteerd.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 18:58 schreef ___Joey___ het volgende:
Ik heb nu ANALOGX PROXY draaien, en ik moest dus in Internet Explorer nog bij extra--> opties --> lan instellingen het ip EN het poortnummer instellen zoals het programma het aanbevool........

Internet staat nu op 3 pc's, toch bedankt voor jullie hulp!!

Case closed ;)
Je weet dat je niet kan gamen nu he ! :(.

Maare...........je moet dus over al PROXY instellen ( als je de readme had gelezen dan snapte je het ! ) .

Maar geeft nie !
Pagina: 1