zipslack en X

Pagina: 1
Acties:

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik maak gebruik van zipslack en daar wil ik X op installeren. Nu ben ik al zover dat ik:
-mn internet aan de praat heb (DHCP, Lynx etc.)
-X heb gedownload naar de dir \source
-uitgepakt(?) met het commando: installpkg xorg-1ta.gz
-er nu een dir in mn root staat genaamd: XC
maar als ik nu make install in de /source/XC dir intyp geeft ie de volgende foutmelding:
make[1]:Entering directory Ž/source/xcŽ
make[1]:xmakefile: no such file or directory
***nu rule to make target ŽxmakefileŽ. stop.
leaving directory Ž/source/xcŽ
make: ***[install]error 2

mijn vraag (ja ik ben een newbie :)) is dus: wat doe ik fout en hoe krijg ik X aan de praat in Zipslack?

P.S. volgens de readme moest ik eerst (voor make install) ook nog make world doen, maar dat ging geloof ik allemaal goed voor zover ik weet :)

Verwijderd

http://www.slackware.com/faq/do_faq.php?faq=zipslack. Ik denk dat daar je antwoord wel staat. Ik zou als beginnend Linux gebruiker niet direct beginnen met het compileren van X.

• efan
  • Niet online
zo moeilijk zal het wel niet zijn. ik weet wel een klein hoe linux werkt maar om nou te zeggen die-hard linux gebruiker? nee....
maar het toch gewoon een kwestie van uitpakken en dat make doen en daarna als het goed is gegaan nog ff xf86config en klaar? maargoed het gaat bij die make install dus ff fout. moet er een bestand hernoemd worden ofzo of gebruik ik het verkeerde command (of volgorde)?

Verwijderd

Je kunt ook gewoon de Slackware packages installeren. Of de source compileren. In geval 1 gebruik je Slackware packages en installpkg (pkgtool) en in geval2 moet je de xfree86 source hebben en dan zelf X compileren aan de hand van de meegeleverde documentatie. Ik zou gewoon van de Slackware FTP een X versie halen die je met installpkg kunt installeren . Alleen X is niet voldoende, een windowmanager wil je ook . Er zitten er een aantal bij Slackware 8.0, kde, gnome/sawfish enz.
Het configureren gaat met xf86config en het selecteren van de windowmanager met xwmconfig.

• efan
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 12:07 schreef janjanjansen het volgende:
Je kunt ook gewoon de Slackware packages installeren. Of de source compileren. In geval 1 gebruik je Slackware packages en installpkg (pkgtool) en in geval2 moet je de xfree86 source hebben en dan zelf X compileren aan de hand van de meegeleverde documentatie. Ik zou gewoon van de Slackware FTP een X versie halen die je met installpkg kunt installeren . Alleen X is niet voldoende, een windowmanager wil je ook . Er zitten er een aantal bij Slackware 8.0, kde, gnome/sawfish enz.
Het configureren gaat met xf86config en het selecteren van de windowmanager met xwmconfig.
ik probeer het wel ff via die package van slackware (alleen base package van X is toch nodig, dus die fonts enzo niet?)
zodat ik hem via installpkg kan installen. daarna xf86config toch en dan xfce windowsmanager installeren.... phew... wordt nog een hele klus denk ik :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Stond er niet iets in die zipslack tutorial van X werkt niet of wordt niet ondersteund ofzo :? Je zal iig heel wat pakketjes moeten downloaden om het draaiend te krijgen afaik

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 17:56 schreef imdos het volgende:
Stond er niet iets in die zipslack tutorial van X werkt niet of wordt niet ondersteund ofzo :? Je zal iig heel wat pakketjes moeten downloaden om het draaiend te krijgen afaik
In de FAQ staat dat het wel werkt incl. url naar de X packages.

• efan
  • Niet online
ik ga vanavond nog eens proberen om het aan de praat te krijgen en de 2.4.18 kernel te compileren. als ik het goed gelezen heb, dan blijkt dat niet echt zo moeilijk te zijn :)

• efan
  • Niet online
x is nu net gelukt maar als ik nu na het uitpakken en linkjes maken enzo.. xf86config wil draaien dan zegt ie dat ik glibc 2.2 nodig heb maargoed dat heb ik maar even in een nieuwe topic geplaatst want anders klopt de titel niet meer... hoop dat het nu eindelijk gaat lukken :) en dan die kernel nog.......phew *D
Pagina: 1