Remember there are no stupid questions, just stupid people...
VPN (met bijvoorbeeld IPSec) of plain PPTP ?Op woensdag 27 februari 2002 22:00 schreef Platel het volgende:
Hoe kan ik vanuit linux contact maken met een VPN (tunnel) server die draait op microsoft software?
Het gaat er mij om dat mijn pc een ipadres krijgt van het netwerk waarop de tunnelserver is aangesloten zodat ik een aantal netwerkshares en printers remote aankan. Via Windows lukt dit via de VPN inbelverbinding gewoon.
als je het zelfde vpn protocol weet zou dit wel moeten kunnen echter .. let er wel op
dat als je een dual boot bv hebt dat je toch geen verbinding kan maken ..
ik heb in een aantal omgevingen gezien dat je gewoon van de DHCP server een probleem krijgt als je dual boot
voordat je dan van OS naar OS jumpt mits dat het natuurlijk dezelfde PC is en je DHCP hebt.. zal je hem moeten "releasen"
suc6
ik heb in een aantal omgevingen gezien dat je gewoon van de DHCP server een probleem krijgt als je dual boot
voordat je dan van OS naar OS jumpt mits dat het natuurlijk dezelfde PC is en je DHCP hebt.. zal je hem moeten "releasen"
suc6
Tja vanalles
Dat ligt dan niet aan dual boot maar aan een slechte configuratie aan de andere kantOp donderdag 28 februari 2002 00:44 schreef vso het volgende:
als je het zelfde vpn protocol weet zou dit wel moeten kunnen echter .. let er wel op
suc6
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Als je via een 'vpn inbel verbinding' contact maakt zoals je zegt zal het naar alle waarschijnlijkheid wel om het PPTP protocol gaan.
"apt-get install pptp-linux" maar dat is flauw
. Maar dit pakketje is te vinden op http://merced.needsabeating.com/pptp.html
Even goed de docs lezen!
"apt-get install pptp-linux" maar dat is flauw
Even goed de docs lezen!
En als het om VPN met IPSec gaat: http://www.freeswan.orgOp donderdag 28 februari 2002 14:23 schreef Jochem het volgende:
Als je via een 'vpn inbel verbinding' contact maakt zoals je zegt zal het naar alle waarschijnlijkheid wel om het PPTP protocol gaan.
"apt-get install pptp-linux" maar dat is flauw. Maar dit pakketje is te vinden op http://merced.needsabeating.com/pptp.html
Even goed de docs lezen!
"apt-get install pptp-linux" werkt goed hoor... Ook debian hier 
Ik ga het eens bekijken.
Ik ga het eens bekijken.
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
/me trap
Iig beter dan weer een nieuw topic openen, die search is toch wel handig....
Ik zit zelf met het probleem dat ik een vpn op kan bouwen naar de TU/e met pptp-linux, maar dan kan ik niet vanuit mijn locale netwerk over het internet door naar mijn VPN adres, m.a.w. ik kan mijn vers opgezette vpn ip niet bereiken... ik krijg gewoon een ip adres, al geregistreerd bij no-ip zelfs, maar ik kan er tot nu toe nog niet aan komen. Alleen maar timeouts en de TU/e VPN server gooit de verbinding plat na elke 2.1 minuten.
Iig beter dan weer een nieuw topic openen, die search is toch wel handig....
Ik zit zelf met het probleem dat ik een vpn op kan bouwen naar de TU/e met pptp-linux, maar dan kan ik niet vanuit mijn locale netwerk over het internet door naar mijn VPN adres, m.a.w. ik kan mijn vers opgezette vpn ip niet bereiken... ik krijg gewoon een ip adres, al geregistreerd bij no-ip zelfs, maar ik kan er tot nu toe nog niet aan komen. Alleen maar timeouts en de TU/e VPN server gooit de verbinding plat na elke 2.1 minuten.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
ik wil niet lullig doen topicstarter maar op internet staan genoeg howto's / turials.....
Pagina: 1