Toon posts:

Colin McRae Rally 2: ik moet het ff kwijt...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niks nieuws, geen problemen, maar ik MOET ff zeggen dat CMR 2 dikke pret is! Shit man, wat een lol!
Ik heb heel veel RC 2000 gereden (schitterende graphics) en ook Rally Master geprobeerd (cartoon graphics, klierige besturing). Nu heb ik CMR 2 gekocht (gewacht tot 'ie goedkoop was...) en MAN dat gaat lekker zeg! Die auto kan je echt heerlijk om de bochten heen sleuren! Gierende banden, slippen langs dieptes! RC 2000 is mooi, maar rijdt lang niet zo lekker (en intuitief) als CMR 2.

Ik speel het wel als een arcade spel: dus met de verre helicopter view (en da;s voor het eerst!!!). Dat doe ik ook omdat die auto (met cube mapping) er wel HEEL errug lekker uitziet! En die schade en effecten! Yes!
De omgeving is niet bepaald indrukwekkend (eigenlijk voornamelijk door die platte bomen), maar dat maakt me niets uit (tot mijn eigen verbazing): dit is echt een heerlijk spel om ongecompliceerd over de weg te raggen! En die stages zijn ook van een lekkere lengte. Echt te gek voor iemand die maar een uurtje per dag 'gamed'.

Op intermediate is het nog niet echt moeilijk: als je niet te gek doet win je aardig makkelijk. Maar voordat ik de expert mode bereik heb ik nog heel wat te rijden! Dit is echt wel een spel waarin je niet moet cheaten: gewoon (h)eerlijk alles verdienen. Over dat alles gesproken: wat een lading tracks zijn er! Niet te kort!

Tja, ik weet dat ik een jaar te laat ben met mijn persoonlijke 'review', maar ik moest het toch echt ff kwijt... :) Ik heb eigenlijk spijt dat ik 'm niet eerder heb gekocht. Aan de andere kant: mijn oude systeem ('k heb sinds twee maand een nieuw systeem) had het waarschijnlijk toch niet allemaal aangekunt... Ik speel nu op 1280x1024x32, alles hoog, en het loopt als een trein. Ik moet wel de force feedback uitzetten, anders wordt het een slideshow! Eerst vond ik dat errug spijtig, maar ik moet zeggen, zonder ff speelt het wel lekker ontspannen! Lekker losjes rondscheuren. Sowieso vind ik ff in race games toch niet zo geslaagd: het leidt erg vaak af. Alleen in Nascar 4 vond ik het wel waardevol.

Okay, hoog tijd om er mee te kappen.

Kap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vond hem ook wel goed maar op een gegeven moment begon de in mijn ogen veeeeeeeeeeel te gevoelige stuur uitslag me te eriteren (als je hem met stuur speelt) ik heb me echt het lazerus gezocht om dat op een of andere manier te fixen maar nix ;( maar met een simpel joypad speelt hij wel lekker dat wel :)

Je hebt gelijk wat force feedback betreft ik vind het ook nix het enige wat het doet is je wakker schudden dat wat je aan het doen bent niet echt is.
ik heb op een ff stuurtje echt nog nooit zo'n forcefeedback gevoeld als in de arcade, maar als je weet wat een krachtige electro motoren daar in zitten is het ook niet zo gek dat je dat thuis niet zo maar even aan je tafeltje schroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:52
dank u voor deze mededeling ;)

* Crash Crash vind CMR2 ook roeleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

Fuelke

Forza Ferrari

Heb hem zelf ook nog niet zolang, maar wat een lekker rallygame :) Voorlopig enkel nog maar kampioen in Novice & Intermediate, Expert moet ik nog aan beginnen, maar dat zal denk ik zwaar "werken" zijn vrees ik.

Maar m'n moelijke landen blijven Australië en Groot-Brittannië, moet daar altijd goed geconcentreerd rijden of ik haal de top 6 niet

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:52
Op woensdag 27 februari 2002 23:27 schreef Fuelke het volgende:
Heb hem zelf ook nog niet zolang, maar wat een lekker rallygame :) Voorlopig enkel nog maar kampioen in Novice & Intermediate, Expert moet ik nog aan beginnen, maar dat zal denk ik zwaar "werken" zijn vrees ik.

Maar m'n moelijke landen blijven Australië en Groot-Brittannië, moet daar altijd goed geconcentreerd rijden of ik haal de top 6 niet
Groot Brittannië is idd lastig, heb ik meestal ook wel problemen mee
eerst ook altijd met Zweden, maar nu kom ik daar best goed doorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 02-10 13:43

Reley

Zoom Zoom

Helemaal mee eens :)
ik heb het al een tijdje niet gespeeld, maar het spel is gewoon vet verslavend. de auto's rijden realistisch, de schade is ook mooi gedaan >:)
ik ben alleen niet zo kapot van het geluid. zal wel aan mij liggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 14:27

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik vond mezelf aardig genaaid toen ik de winkel uitliep ik vond mezelf eigenlijk heel dom door alleen een preview in de PU te lezen gelijk de game te kopen.
Maar toen ik eenmaal klaar was met de instalatie heb ik er niet meer aan getwijfeld dit is gewoon het beste rally spel voorlopig tot iemand anders een betere game kan maken :D

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

Via netwerk is het ook wel gaaf *D...

wel damage aanzetten natuurlijk! 8-)

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

is het al een budget titel?

Ik, geheel anders

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ja is al budget titel
www.nedgame.nl
20euro
maarre, ik heb em ook geprobeerd, maar het is vrijwel onmogelijk redelijk te sturen met een toetsenbord ;( jammer genoeg
iemand tips? of moet ik gaan geloven aan een stuurtje/gamepad?

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-09 14:27

Neoz

Neoz & Hobbes

jepz hij is al budget / classic uitgebracht ....

edit:
te laat :( ;)

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

Ik vind het ook een erg gaaf spel, maar ik had hem zo uitgespeeld. Dat is wel jammer. Expert is wel lastig, maar je moet je goed beheersen en je moet inzicht krijgen in de bochten die de navigator vermeldt.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 10:20 schreef VeldKoe het volgende:
maarre, ik heb em ook geprobeerd, maar het is vrijwel onmogelijk redelijk te sturen met een toetsenbord ;(
Ik had hem vrij snel met toetsenbord uitgespeeld. Geen problemen mee gehad. Ik heb behoorlijk veel ervaring met NFS (de hele serie) met toetsenbord.

Je kunt wellicht iets aan de sensitivity doen bij de instellingen. Dat hangt af van het soort ondergrond en het type baan waar je op rijdt. Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht...

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 februari 2002 10:26 schreef Topje het volgende:

[..]

Ik had hem vrij snel met toetsenbord uitgespeeld. Geen problemen mee gehad. Ik heb behoorlijk veel ervaring met NFS (de hele serie) met toetsenbord.

Je kunt wellicht iets aan de sensitivity doen bij de instellingen. Dat hangt af van het soort ondergrond en het type baan waar je op rijdt. Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht...
ok.. laat ik het dan zo zeggen:
STUREN MET KEYBOARD IS GEEN FUCK AAN :+ en met stuur/gamepad is veeeeeeeeeel fijner
ben niet bepaald een newbie met racegames, dus daar ligt het niet aan, en uitspelen.. tja, dat geeft niet bepaald aan of je goed ben ja of nee (vooral niet met games van tegenwoordig)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 10:28 schreef VeldKoe het volgende:
en uitspelen.. tja, dat geeft niet bepaald aan of je goed ben ja of nee (vooral niet met games van tegenwoordig)
Mwoah, een spel uitspelen zegt toch wel dat je redelijk goed bent in dat spel of dat het spel te makkelijk is. Als ik een spel uitgespeeld heb, vind ik er vaak niks meer aan. Behalve spelletjes die je multiplayer kan spelen. Maar dat krijg ik bij CMR2 niet aan de praat.

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:58
De game zag er goed uit, maar ik vond de besturing gewoon echt BOUT, je hoefde je stuur (thrustmaster ferrari force-feedback racing wheel :9) amper aan te raken en ja maakte al een bocht van 45graden :'(. Mijn voorkeur gaat dus uit naar Rallymasters, heel goeie game waarbij de besturing nagenoeg perfect is, af en toe op het grind bijv. heb je toch wel het id dat je op ijs rijd maar niet alles kan perfect zijn.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Voor diegene waar het niet lukt met stuurtje:
Probeer eens of het met 'Limit steering' (oid) AAN (bij Controller setup) wel beter gaat.

Dit was bij mij het verschil tussen over het circuit een zwabberen of normaal rally'en.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 12:30

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

CM2 is leuk jah... vooral met 6 mensen :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Colin McRae Rally 2 rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!

Verwijderd

Topicstarter
1. Hij kost 14,95 euro bij Dynabyte (plus nog eens 10 % koring als je een klantenpasje hebt).

2. Schuey: Ik heb ook een Thrustmaster ff: meestal (en dan bedoel ik ALLE race spellen!) moet ik, de eerste keer dat ik race, het stuur (terwijl ik al op de baan ben, op de start wacht of zo) helemaal van links naar rechts draaien. Anders is 'ie inderdaad SUPERgevoelig: een millimieter beweging en je staat al omgedraaid. Het is net alsof 'ie niet goed calibreert. Maar na die eenmalige volledige beweging (tenminste, het moet elke keer als ik een spel helemaal opnieuw op heb gestart) werkt alles perfect.

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Op donderdag 28 februari 2002 10:34 schreef Topje het volgende:

[..]

Mwoah, een spel uitspelen zegt toch wel dat je redelijk goed bent in dat spel of dat het spel te makkelijk is. Als ik een spel uitgespeeld heb, vind ik er vaak niks meer aan. Behalve spelletjes die je multiplayer kan spelen. Maar dat krijg ik bij CMR2 niet aan de praat.
daar is geloof ik een patch voor uitgebracht

Ik, geheel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Laatst online: 24-09 11:47
dit spel is echt heerlijk!
ik heb dus een p3 500 met "maar" een TNT1, en daar draait hij al heerlijk op [misschien niet fulldetail, maar je kan niet alles hebben]

ik weet trouwens ook dat het niet zoveel uitmaakt of je met een stuur of keyboard speelt [qua tijd dan he, want plezier met ff stuurtje is natuurlijk :9~ ], aangezien ik met keyboard NET die 1-2 tienden van een seconde sneller ga..

maar wat ongeveer iedereen hier blijkbaar heeft, novice/intermediate spelen is :Z terwijl expert gewoon 4 stappen moeilijker is ;(

kweet wel dat het heerlijk is om time trials te doen met wat vrienden achter een computer, om telkens nog wat tienden van mekaars tijden af te snoepen *D

conclusie:
CMR2 RULEZ!!!
kan bijna niet wachten op het vervolg...

En ehhh, nog wat... weet iemand of die tijden-database van Codemasters het nou al doet?
khad namelijk een heeeeeerlijke tijd op Italy [Arcade] en France 1

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt deel 3 eigenlijk uit? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Kan er niemand wat replay's posten ofzo? (of dat is zeker precies die ene optie die ontbreekt in CMR2 :()

Ik ben benieuwd hoe jullie door de bocht heen sjeezen dan... Ik moet nog genoeg oefenen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

ik heb al vaker gemeld hoe je CMR2 moet spelen.. nog 1 keer dan:

Men neme:
• PC met wat Pit!
• Een Forcefeedback stuur (force feedback level op: Macho)
• Een stereo met Sub-w00fer (sub-w00fer met bij je benen of onder je stoel)
• 21" scherm
• 2 liter cola..

>:) }) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 02-10 13:43

Reley

Zoom Zoom

Op vrijdag 01 maart 2002 09:42 schreef DeX het volgende:
ik heb al vaker gemeld hoe je CMR2 moet spelen.. nog 1 keer dan:

Men neme:
• PC met wat Pit!
• Een Forcefeedback stuur (force feedback level op: Macho)
• Een stereo met Sub-w00fer (sub-w00fer met bij je benen of onder je stoel)
• 21" scherm
• 2 liter cola..

>:) }) >:)
I totally agree with that....
ik heb alleen zo'n 21" scherm niet.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Laatst online: 24-09 11:47
DeX, iets beter lezen, jij bent een van die eikels met wie ik speel remember!
:Y)
en ehhhh, I still kick ur ass at France 1 *D
maar ehhhh, binnenkort nog maar een keer proberen? hebben ehm nog niet geprobeerd op je nieuwe proc

maar ehhh, eeen beetje ontopic weer....
weet iemand nou al of die time-database het nou doet?
ik wil me tijden eens kunnen vergelijken

en as for Booster, ik weet me god niet hoe ik zo'n replay maken moet sorry, anders zou ik het wel ff laten zien >:)

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Op vrijdag 01 maart 2002 13:40 schreef pr0mpt het volgende:
en as for Booster, ik weet me god niet hoe ik zo'n replay maken moet sorry, anders zou ik het wel ff laten zien >:)
Np, thnx anyway.

Ik doe het ook niet geheel onaardig denk ik, maar gewoon langena niet goed genoeg.

Te vaak slechte lijnen, te weinig drift, te weinig vermogen om de auto goed aan de binnenkant te houden of veel te laat geremt voor hairpins.

Wat bij mij helpt: mijn handen hoger op het stuur leggen. Hiermee zorg je voor minder gezeik ala overcorrigeren enzo, en stuur je wat preciezer. Probeer het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb cmr3.0 op de ps2 jaja illegaal en die is vetter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

Wom

Mijn all-time favorite is nog altijd CMR2. Hij blijft gewoon goed. Zeker met FF-stuur en pedalen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff over dat het wel wat makkelijk was... dat neem ik terug: ik heb net Australia gedaan (intermediate) en werd met moeite 10e... Die rally is erg lastig als je hem niet kent! Vooral omdat de bijrijder niet altijd bij de les is: veel te vaak te laat met z'n calls. Maar... dat houdt het lekker spannend. De stage uit de demo werd ik derde, dus nog een paar keer en ik kom er wel.

't Is op zich wel jammer dat je niet verder kan met het kampioenschap als je niet bij de eerste 6 zit: nogal onrealistisch. Is daar geen cheat of hack voor: dat je toch door kan gaan, ook al ben je tiende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Op vrijdag 01 maart 2002 21:36 schreef hellogoodbye het volgende:
Nog ff over dat het wel wat makkelijk was... dat neem ik terug: ik heb net Australia gedaan (intermediate) en werd met moeite 10e... Die rally is erg lastig als je hem niet kent! Vooral omdat de bijrijder niet altijd bij de les is: veel te vaak te laat met z'n calls. Maar... dat houdt het lekker spannend. De stage uit de demo werd ik derde, dus nog een paar keer en ik kom er wel.
Daar heb ik ook veel last van :(

Bij CMR1 was ik gewend om redelijk op mijn bijrijder te vertrouwen, maar bij 2 zijn vaak veel calls te laat...
Bij mij is ie vaak nog bezig met zeggen wat voor bocht het is terwijl ik er al in zit. Kijken naar de pictogrammen heeft dan ook geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep. Net Kenya gedaan: het gebeurde regelmatig dat ik al middenin een bocht zat en dat de bijrijder het bijbehorende nummer nog moest zeggen! :( Heel vervelend.
Dit betekent eigenlijk dat je, net als met F1 racen, het parcours uit je hoofd moet leren... Op zich niet heel erg, want het rijden blijft echt te gek leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Tja... Ik ken de ouwe nurburgring in GPL ook vrij aardig (als ik er doorheen rijd in ieder geval wel), maar het is gewoon niet handig als je op hoge snelheid aan komt rijden, en er wordt (te laat) gezegt 'long hairpin right!'.

Dan kun je veel proberen, maar dan houd je alleen op tarmac je auto nog een beetje op de baan.

Pagina: 1