Offerte ?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37360

Topicstarter
Hey,

wat plaatsen jullie allemaal in een offerte wanneer je een website moet maken voor een bedrijf ?

Uiteraard de functies die op de website geplaatst worden incl. de verwachte tijdsduur, maar zijn er nog andere valkuilen waar ik om moet denken ?

Thnx....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 21:50

Pelle

🚴‍♂️

1 Specificaties op te leveren website
2 Daaraan verbonden kosten
3 Uiterlijke opleverdatum, vaak bepaald vanaf het moment dat de opdrachtgever het laatste materiaal aanlevert
4 Indicatie kosten per uur van meerwerk
5 Algemene voorwaarden (wederzijdse rechten en plichten, wijze van (vooruit)betaling)
6 Use your imagination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 29-06 20:10
en niet te vergeten je eigen referentie. Dus kvknummer, adres en je banknummer.

--- dacht ineens aan wat -----

Wat ik altijd doe in de offerte zetten is dat bij presentatie van de opzet/voorbeeld er 50% betaald moet worden. Aangezien dit ongeveer ook 50% arbeid is. Meeste bedrijven gaan hiermee accoord. Als ze moeilijk doen zak ik meestal tot 20% bij presentatie en 80% bij oplevering.

---------------------------------

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 22:04 schreef WorkForce het volgende:
en niet te vergeten je eigen referentie. Dus kvknummer, adres en je banknummer.

--- dacht ineens aan wat -----

Wat ik altijd doe in de offerte zetten is dat bij presentatie van de opzet/voorbeeld er 50% betaald moet worden. Aangezien dit ongeveer ook 50% arbeid is. Meeste bedrijven gaan hiermee accoord. Als ze moeilijk doen zak ik meestal tot 20% bij presentatie en 80% bij oplevering.

---------------------------------
Ja ik had ook al zoiets, ik heb reeds een aantal websites gemaakt echter waren dat steeds sites voor bekenden.

Nu ben ik benaderd door iemand die ik niet ken en ik wil me toch op een of andere manier indekken. KvK e.d. is aanwezig dus da's het probleem niet.
Wel verwachten ze iets van mij hetgeen ik niet zeker weet of ik kan waarmaken, tenminste niet op de manier zoals zij willen.
Wel op een andere manier, echter, hoe zou ik zoiets in goed Nederlands kunnen vertalen......??

En toch zo dat het niet er dik bovenop ligt dat ik het op mijn manier wil gaan doen......dus een beetje het kleine lettertjes idee.....kapies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 29-06 20:10
Op woensdag 27 februari 2002 22:14 schreef Kuiter het volgende:

[..]

Ja ik had ook al zoiets, ik heb reeds een aantal websites gemaakt echter waren dat steeds sites voor bekenden.

Nu ben ik benaderd door iemand die ik niet ken en ik wil me toch op een of andere manier indekken. KvK e.d. is aanwezig dus da's het probleem niet.
Wel verwachten ze iets van mij hetgeen ik niet zeker weet of ik kan waarmaken, tenminste niet op de manier zoals zij willen.
Wel op een andere manier, echter, hoe zou ik zoiets in goed Nederlands kunnen vertalen......??

En toch zo dat het niet er dik bovenop ligt dat ik het op mijn manier wil gaan doen......dus een beetje het kleine lettertjes idee.....kapies ?
Mmm als je niet zeker wet of je het zelf kunt waarmaken kijk of er zoiets dergelijks al op de markt is met een free license gebeuren. Het enige wat je dan hoeft toe doen is onderaan de website te zetten copyright by (de maker) design by (jouw bedrijfsnaam) Dit bied je meer zekerheid dat het werkt. (geen leechen maar gewoon niet voor de 2e keer het wiel uitvinden)

Anders moet je er iets inzetten in de trant van: Alle afspraken cq. voorwaarden zijn onder voorbehoud. Mocht één van de ondertekende partijen nalatig zijn of niet in machte zijn om in de afgesproken termijn op te leveren cq. aan te leveren dan kan deze verbintenis als niet geldig verklaard worden. Zoiets dus ongeveer.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je zou eigenlijk bij bispublishers.nl even het boekje moeten aanschaffen 'starten van een ontwerppraktijk' oid. Staat dergelijke info in en is handig om erbij te hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

ik ga voor een offerte altyd met de klant rond een tafeltje zitten om alles rustig te bespreken, dat is zeker voor kleine bedrijven een goeie manier om zaken te doen
je kan dan ook direct uitleggen wat je bedoeld met punten op je offerte (lang niet alle bedrijven zijn thuis in de Internet-site scene)

Topicstarter
Voor diegene die misschien ooit ook nog eens een offerte moeten maken heb ik hier wat aandachtspunten opgeschreven die van pas kunnen komen bij het maken van een offerte :

Noteer alle punten afzonderlijk die besproken zijn in je gesprek en beschrijf ze in normaal Nederlands. (dus niet in computertaal)

Geef bij elk punt duidelijk aan wat van de klant verwacht wordt en wat jij zelf zal doen.
Denk hierbij aan het leveren van teksten/afbeeldingen die je graag digitaal wilt ontvangen.

Geef duidelijk aan wanneer je de website afgerond kan hebben, mits de klant de digitale spullen natuurlijk voor een bepaalde datum heeft aangeleverd.

Noteer duidelijk wat de totale website gaat kosten met de punten die je besproken hebt, wanneer hiervan wordt afgeweken kan je aangeven wat het de klant gaat kosten qua uurtarief wanneer er extra functies toegevoegd moeten worden naast de punten zoals je beschreven hebt in je offerte.

Wees duidelijk in de betaling, bijv. de eerste betaling (30% van de totale som) dient te worden voldaan na de eerste presentatie van de opzet/voorbeeld. De 2e betaling (70% van de totale som) zal geschieden nadat de website is afgerond zoals hierboven beschreven.

En zorg ervoor dat je de offerte getekend retour krijgt, dus niet via de email !!

Succes !

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij de kvk kan je een boek halen voor startende ondernemers. Daar staat onder andere in aan welke eisen een offerte moet voldoen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 14:16
Nelis:
Bij de kvk kan je een boek halen voor startende ondernemers. Daar staat onder andere in aan welke eisen een offerte moet voldoen.
En in aanvulling hierop: Ga naar www.kvk.nl en tik het woord "offerte" in, bij het zoekbalkje. Gegarandeerd dat je vind wat je nodig hebt.

/ot
Nieuwe site hebben ze. Wel aardig...
Pagina: 1