[OC] TB1200 luchtgekoeld op 18 graden stressed?

Pagina: 1
Acties:

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 16:12

Jan Laros

Aerschtuner

Topicstarter
Ahum, ik heb zoals bijgaand plaatje toont, mijn AMD thunderbird 1200 overgeklokt tot de 1,43 GHz. Verder gaat hij ook echt niet, maar dat terzijde. Nu heb ik eens een screenshotje gemaakt en wil ik jullie iets vragen:
Is dit nou mogelijk?
Ik zal de situatie iets meer toelichten: ik had er dus een enorm k#t koelertje opzitten, namenlijk een Spire. Deze heb ik weloverwogen vervangen door een Alpha 8045T met Papst NGM. Een goede keus bleek; de temperatuur dook van 58 graden stressed naar 48 graden stessed. Nu had ik sinds een paar dagen het zipje van CPUcool.exe op mn harde plaat staan. Ik uitgepakt en ge-installeerd en wat blijkt? 18 graden stressed met luchtkoeling. Dit progje biedt de mogelijkheid om forced Athlon koeling te activeren(???). Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014841745

btw: Mijn case op de achtergrond en zie sig voor specs.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

nee dit is onmogelijk

en stressed blijf je temp natuurlijk even hoog met en zonder dat progje

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

C@SP

Biertje ??

Ik snap hier ook geen zak van, maar bij mij scheelt dat progje ook een graad of 5-8 :?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Topicstarter
Ik zweer het. Ik snap het ook niet eerlijk waar.
Ik draai nu ongeveer een uur en de temp is naar 17 graden stressed gezakt. Mijn koe staat ingesteld zonder screen output, dus hij is wel degelijk stessed. Iemand nog een oplossing voor dit raadsel?

PS het is niet om te stoefen (lees: brabants voor opscheppen) of zo hoor.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

mmh misschien is de communicatie tussen je board en het programma niet echt 100 %, bios updatje of misschien dll's voor je mobo, wat ook kan, had ik eerst, dat je je sensor verkeert heb ingesteld bij het programma, ik had eerst zoiets, en kon ik kiezen tussen een PII cathode en nog 2 dingen geloof ik, ook ff checken

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

als je logisch nadenk kan je er zo uithalen dat dat progje gewoon fake is.

Hoe kan je nou minder stressed dan stressed zijn? Draai een koetje en het is altijd 100%. En dan kan hij niet minder warmte gaan produceren.

Tenzij hij langzamer gaat lopen, maar dat moet je merken.... Of het voltage naar beneden gooit, en wederom zal je daar last van krijgen.

conclusie: je wordt gewoon genaait

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Ofwel een buggy proggy of een foute/foutgeplaatste thermosensor.

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op woensdag 27 februari 2002 21:59 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Ofwel een buggy proggy of een foute/foutgeplaatste thermosensor.
de plaats van dat ding veranderd niet als je een proggie installeerd he gast :D

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Topicstarter
Dus dat programmaatje CPUcool zit te kloten met de waarnemingen van MBM 5?! Dat geloof ik niet, want PC Alert 3 geeft dezelfde temp en hetzelfde toerental en voltage aan.
Kan niet iemand het proberen bij zijn CPU en de temp bijvoorbeeld met de hand meten? Ik heb namenlijk niet de beschikking over geavanceerde apparaten zoals thermometers!
:(

Verwijderd

Misschien als je op de zuidpool zit ja dan zou t wel kunnen.

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op woensdag 27 februari 2002 22:02 schreef Aerschtuner het volgende:
Dus dat programmaatje CPUcool zit te kloten met de waarnemingen van MBM 5?! Dat geloof ik niet, want PC Alert 3 geeft dezelfde temp en hetzelfde toerental en voltage aan.
Kan niet iemand het proberen bij zijn CPU en de temp bijvoorbeeld met de hand meten? Ik heb namenlijk niet de beschikking over geavanceerde apparaten zoals thermometers!
:(\
tjek je bios es
kijk welke waardes daar staan

Verwijderd

Nou ja, ut is niet zo lastig om mega laag uit te komen als je temperatuur sensor los zit :? (Das dus ook mogelijk..)

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op woensdag 27 februari 2002 22:07 schreef dizzystef het volgende:
Nou ja, ut is niet zo lastig om mega laag uit te komen als je temperatuur sensor los zit :? (Das dus ook mogelijk..)
die gaat wederom niet los door het installen van een progje....

het kan niet zijn dat je door het installeren van een progje de temp stressed met 25 graden omlaag gaat ofzo.

Maar het is mogelijk om in windows die temps de calibreren. Dit zit in je register, en elk progje dat daar gebruik van maakt gebruikt die gecorrigeerde waarden. Maar nogmaals: tjek de waarden in je bios, want die kunnen ze niet corrigeren. Je wordt gewoon voor de gek gehouden bij het leven.

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 22:07 schreef dizzystef het volgende:
Ik zit achter de comp, zie een temp van 48 stressed, ik installeer CPUcool, reboot, kijk: 18 graden stressed.
Van een reboot gaat je sensor echt loszitten of verschuiven dudes! Misschien gaat hij liegen, maar ook dat vind ik hoogst onwaarschijnlijk!

Verwijderd

Dat CPUcool werkt voor geen kloot, bij mij geeft ie zelfs 0° proc temp aan. En ja, ik ga maar niet meteen weer beginnen dat het mogelijk is om je proc met luchtkoeling onder de kamertemperatuur te krijgen zoals hier laatst iemand beweerde ;)

Als je een betrouwbaar programma wilt hebben, moet je Speedfan hebben, die geeft de juiste temperatuur aan voor al je hardware die een tempsensor hebben.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
kijk, met luchtkoeling kan je cpu temp gewoon niet lager worden dan je kamertemp, en al helemaal niet stressed...

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:54

Acid_Burn

uhuh

17 graden stressed.. is het wel zo koud op je kamer?.. zo niet, dan is dat al een aanwijzing dat er iets niet klopt omdat je zonder peltiers o.i.d. niet onder kamertemp uit kan komen

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Topicstarter
Kamertemp is +/- 16 graden.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:09
Ideetje, schroef je kast open en voel aan je heatsink of die als '18 graden' aanvoelt :+
lijkt me erg sterk hoor
mijn 1.2 op 1.4 word al stressed 60 graden ofzo

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op woensdag 27 februari 2002 23:02 schreef Mephisto het volgende:
dan nog nie natuurlijk |:(

Verwijderd

Ut is inderdaad wel een kuub koud op je kamer dude

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 00:14 schreef SAF het volgende:
Ut is inderdaad wel een kuub koud op je kamer dude
dat komt omdat z'n cpu zo koud is... >:)

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Dit probleem had ik ook met hetzelfde programma. Mijn CPU's waren volgens het progie beide 79 graden :o en mijn 12+ was -2.8 V :D Het programma moet je gewoon kalibreren. Ik heb het niet gedaan omdat het mij te onbetrouwbaar leek. En nu heb ik dus maar gewoon de tool van mijn mobo fabrikant gebruikt (Tyan Tiger MP plank). Dus of kalibreren of een ander programma.

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 27 februari 2002 23:02 schreef Mephisto het volgende:
offtopic:
Ik kan me goed herinneren dat mijn case voor me raam stond (raam open uiteraard), de deur open. ik in me jas achter me monitor. Kamertemp 3 graden. Chipset temp was toen iets van 9 graden. CPU 32 geloof ik. Dit allemaal met mijn ouwe athlon classic 700@968.........

Wat een tijd was dat :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Op donderdag 28 februari 2002 16:48 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

offtopic:
Ik kan me goed herinneren dat mijn case voor me raam stond (raam open uiteraard), de deur open. ik in me jas achter me monitor. Kamertemp 3 graden. Chipset temp was toen iets van 9 graden. CPU 32 geloof ik. Dit allemaal met mijn ouwe athlon classic 700@968.........

Wat een tijd was dat :)
hehe muts op sjaal om. winter jas aan en voor de genen met watercooling regeen jas aan :D :D

ik heb dat progje ook gehad... leek mij namenlijk ook nog al stug dat door zon progje me cpu temp naar beneden gaat... kijk het zit zo.. dat progje draai je... en, als je dan aanvinkt athlon cooling ofzow... dan gaat je temp in eens 10 graden naarbeneden ofzow.. had mijn proc toen ook op 30 graden ofzow.. nou... ik geloofde daar geen ene reet van hoor....

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Ik heb CPUcool ook gehad toen ik nog op Win98 draaide. Naar mijn idee klopte het wel voor mijn Duron, maar nu ik XP heb, gebruik ik het al eerder genoemde Speedfan. Ik weet zo ffe niet of het mijn proc koeler maakt, maar ik kan de temp tenminste goed in de gaten houden en die wordt 10°C hoger aangegeven dan bij CPUcool.

Conclusie: CPUcool sux. Pak speedfan als je gewoon de temp in de gaten wil houden.

...

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 14:04
CPUCool zet toch je cpu uit, als deze niet wordt gebruikt?
Kan het dna niet zijn dat de sensor ook uit gaat, hoewel dat ding op het mobo zit...

Blijft toch een beetje vreemd

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Verwijderd

Wel ik gebruik hier VCOOL (speciaal voor AMD chipsets ontwikkeld) met success hoor!! CPU: 23°C (Tbird 800@977 1.85V) en Case: 20°C... Ik heb een 12V intake en exhaust fan en een Volcano 6CU, zet ik VCOOL Coolbit+Idle-Loop uit dan kom ik op 48°C... Stressed maakt dat natuurlijk geen verschil uit want VCOOL maakt gebruik van het IDLE'n van je CPU om hem in COOL-modus te houden... Wanneer je CPU meer power nodig heeft en minder IDLE't dan zal ie ook minder "softwarematig" gekoeld kunnen worden...

En this is not fake want uit m'n kastje komt koude lucht en de heatsink vd Volcano is echt wel koud!!

• M14
  • Laatst online: 14:21

M14

Krijge we ook nog het resultaat van je bios te hore/leze????
t lijkt me sterk als da ook zo laag is!!!!!!!!!!!!!!!

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 19:03 schreef M14 het volgende:
Krijge we ook nog het resultaat van je bios te hore/leze????
t lijkt me sterk als da ook zo laag is!!!!!!!!!!!!!!!
Tjah zolang dat tooltje draait wordt je CPU gekoeld, tijdens het booten is dat tooltje niet actief he... Het is een beetje moeilijk om te begrijpen maar eens je weet hoe het in z'n werk zit is alles logisch...

Het zit 'm namelijk zo dat je CPU een bepaalde RESET-modus heeft. Wanneer die modus wordt aangeroepen door een programma gaat de CPU in stand-by en verbruikt die dus geen of een minimum aan stroom waardoor er geen warmteontwikkeling is... Maar hoe kan je nu een programma uitvoeren vraag je dan als je CPU stand-by is?? Wel dit is de kracht van het programma die zelf gaat voorspellen wanneer een programma de CPU nodig heeft en wanneer niet... en het is juist die momenten dat het de CPU in die stand-by modus gaat schakelen... Zoek eens naar het prog "VCOOL" noemt het... Het werkt echt... De CPU is erop voorzien... Onder Linux zit dit al vanin het begin in de kernels onder W2K werd dit ook ingebouwd maar werkt niet op hedendaagse Athlons en Durons maar VCOOL dus wel :7

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
misschien heeft dat idle proggie een te hoge prioriteit, waardoor het idle zijn meer voorrang heeft dan de }:O

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 19:36 schreef marteltor het volgende:
misschien heeft dat idle proggie een te hoge prioriteit, waardoor het idle zijn meer voorrang heeft dan de }:O
Dat is ook wat ik dacht!!

Verwijderd

Ik heb hier zelf ook een Asus Tusl2-c met daarop een pIII-800. Ik had ook eerst cpucool geinstallert en alle sensors in gesteld.
Bij de eerste gaf hij 13 graden :?
bij de tweede -31.5 graden 8-)
en bij de ander 25 graden.
Dit proggie werkte niet goed met mijn gloednieuwe mobo.
Ik heb nu Asus probe erop gezet en die gaf rond de 40 aan. Alhoewel dat ook vreemd is voor een pIII 800@800. Met een 80 mm fan erop. Die proggies zijn niet echt te vertouwen. Wel kan je goed zien hoeveel hij in temp stijgt.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 20:38 schreef Zyphion_X het volgende:
Die proggies zijn niet echt te vertouwen. Wel kan je goed zien hoeveel hij in temp stijgt.
cpucool en asusprobe ken ik niet alleen weet ik dat VCOOL en MBM5 en BIOS ongeveer dezelfde waarden opmeten dus ik vertrouw erop... en als ik zelf aan m'n heatsink voel merk ik idd dat die nu veeel minder warm aanvoelt dan vroeger... vroeger kwam er hete lucht uit m'n case nu koude lucht... tsjah... believe it or not!! Probeer het zelf eens!

Verwijderd

er is maar 1 manier om het te weten : voelen aan je koeler... simpel :) al die sensors, en vooral progjes, niet betrouwbaar vind ik....

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat de }:O minder % van de cpu beschikbaar heeft want bij de taskmanager van WinXp zie ik dat coolsrv.exe en dnetc.exe allebei 50 % gebruiken. Normaal gebruikt de koe de volle 100%. Maar dat cpu cool werkt dus blijkbaar door de cpu idle te houden. Sneller zal hij er dus niet van worden. Bedankt voor alle reacties!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb dat VCOOL effe getest en de temperatuur daalt echt dramatisch zodra je de idle loop aan zet. Het werkt echt, want de heatsink van m'n proc wordt gewoon lauw ipv. warm als ie 'normaal' idle is. Dat progje rommelt echt niet met je registry of zo zodat de verkeerde temps weergegeven worden. Dat van 100% usage komt door de idle loop van VCOOL die er voor zorgt dat de proc minder stroom verbruikt dan bij normaal idle zijn.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:23

Ankh

|true

niet alles gelezen..

maar goed

kan het proggie niet de verkeerde sensor nemen op je mobo?

ik heb op mijn epox 3 temp meters zitten..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Topicstarter
Het progje geeft ook drie temperaturen weer.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:23

Ankh

|true

Op vrijdag 01 maart 2002 15:41 schreef Mephisto het volgende:
Het progje geeft ook drie temperaturen weer.
nou ja.. hmm ik zie het niet eeht stann.. maar ok :)

klein plaatje :+

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• M14
  • Laatst online: 14:21

M14

Meet de temp anders een met een gewone elektrische temperatuurmeter (eentje met platte sensor, zodat je die tussen koelblok en cpu kunt duwen). Dan weet je het zeker!

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Pagina: 1