Toon posts:

onderdelen voor laptop ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zeg maar een laptop gaan kopen maar ik wil er fatsoenlijk spellen op doen, dus vraag ik me af hoe je bijv. een ander video kaart erin doet ofzo. Bijv een Radeon 7500 of gewoon Ge-force 2 ofzo. En kun je er dan ook zo een 40 gb schijf bij doen ofzo?

Verwijderd

u bet u can!! de vader van een vriend van mijn gebruikt zijn LP voor het spellen van MS Flight Sim 2002! wel grappig om te zien met joystickje... maar je kan tegenwoordig net zoveel met een pc als met een LP dus gewoon doen joh! alleen het is wat duurder

Verwijderd

Topicstarter
ja maar mijn vraag is of je apparte onderdelen ervoor kunt kopen en inbouwen

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 19:18
Op woensdag 27 februari 2002 21:20 schreef timzuiddam het volgende:
Ik wil zeg maar een laptop gaan kopen maar ik wil er fatsoenlijk spellen op doen, dus vraag ik me af hoe je bijv. een ander video kaart erin doet ofzo. Bijv een Radeon 7500 of gewoon Ge-force 2 ofzo. En kun je er dan ook zo een 40 gb schijf bij doen ofzo?
Een laptop uitbreiden is vrij lastig. Er zitten geen normale PCI sloten in. Een videokaart erin douwen gaat niet lukken, ook omdat de grafische chip meestal op het moederbord zit vastgeplakt. Je kunt - vaak, niet altijd - de harde schijf vervangen voor een groter model (wat dan wel 2.5" moet zijn). Ook is het bij sommige laptops mogelijk om een extra harde schijf erbij te doen. Dit gaat dan wel weer ten koste van bijvoorbeeld je diskdrive of cd-rom drive.

Het enige wat meestal vrij simpel is uit te breiden is het geheugen. Dat maakt echter wel gebruik van S0-dimms. Je gewone PC-rammetjes passen er dus niet in.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt een beetje aan de notebook die je koopt. Ik weet van Jewel en Mitac dat ze nog redelijke uitbreidings mogelijkheden hebben (vidkaart, DVD/CD, hdd).
Maar aan een notebook is meestal niet zo heel veel te veranderen.

Maar als je echt een gamebak wil, dan kun je beter een desktop pc kopen, vooral als je wilt blijven upgraden.