Toon posts:

Laptop valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aldi laptop. Na een half jaar gebruikt te hebben is mijn batterij gaar geworden. Ik heb hem dus wel al 2 jaar maar hij is niet van mij en dit is wat ik te horen krijg. Zelfs als ik de lader erop aansluit valt hij regelmatig uit. Het behoort toch niet zo te zijn dat een Laptop uitvalt wanneer hij notabene in de lader zit? Kent iemand dit probleem? Ik kan wel een nieuwe batterij bestellen maar die is een beetje duur en als het niet helpt is dat zonde. (254 Euro op www.akkumax.de) :( ;(

Helaas is de garantie vervallen, maar ik bedoel, zouden er thermische problemen (valt ie dan uit??) kunnen zijn? Ik weet niet zeker of het aan de batterij ligt.

Heeft iemand een oplossing of een idee waar het nog meer aan kan liggen?

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 12:30
Je zegt dat je hem een half jaar hebt gebruikt. Dan neem ik aan dat dat nog garantie is. En zelfs al heb je geen garantie op de batterij en je bestelt een nieuwe batterij en het werkt niet dan is het duidelijk niet je batterij maar het nmotebook en daar hoort 1 jaar garantie op te zitten.

Je hebt dan misschien dan wel 2 werkende batterijen maar dat is nooit verkeerd met een laptop. Kapot gaan doen ze toch eens. :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid, hij is al meer dan 1 jaar oud

P.S. De service van die Aldi spullen is zeer slecht, ik er kan ze in NL telefonisch niet eens bereiken. :'(

• Crazyhorse
Kan je hem ook op het lichtnet aansluiten zonder de batterij? zo ja valt hij dan ook uit? Dan is waarschijn lijk de laptop verrot. Valt hij dan niet uit dan zal het waarschijnlijk de batterij zijn die het probleem veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder batterij doet ie niks omdat er een (irritante) logische schakeling op de batterij gemonteerd zit. Ik zit nu met een zelfgemaakte batterij van boormachine batterijtjes en ik heb de printplaat van die batterij getweaked zodat ie wel functioneerd. Ik heb ook een zelfgemaakte lader. Ik had gehoopt dat deze ingreep mijn probleem zou verhelpen. Helaas, ik weet nog steeds niet of het een voeding probleem is of dat er iets anders aan de hand is (thermisch ofzo, is dat ding uberhaupt beveiligt tegen temperatuur?).

• Crazyhorse
Bied hem anders bij bij een bedrijf aan die ook laptops repareren. Misschien dat hun je duidelijkheid kunnen verschaffen.
Pagina: 1