Toon posts:

p3 800 Overklokken werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi
ik heb een:
Intel Pentium 3 800 EB
Gigabyte GA-6VX7-4X

maar hoe klok ik deze over ?

ik het progie SoftFSB gebruikt, maar deze werkt niet
ook cpucool9, werkt ook niet

hoe klok ik hem wel makkelijk over ??

thanx

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
heb je de faqs dooorgelezen???

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

edit, heb ff gekeken, maar volgensmij kan dat bij jouw niet in het bios, je zult dan met jumpers moeten gaan werken...

http://ftp.gigabyte.com.tw/support/user_pdf/6vx7_4x_32_1.pdf

pagina 17

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Als je in het Bios kijkt (del tijdens opstarten ingedrukt houden) dan moet je de multiplier en/of de FrontSideBus snelheid hoger zetten. Je merkt vanzelf wanneer je hem teveel overclokt want dan zal die niet meer opstarten (hij zal als het goed is dan de instellingen terug zetten) ;)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:23
Op woensdag 27 februari 2002 20:57 schreef Rave17 het volgende:
Als je in het Bios kijkt (del tijdens opstarten ingedrukt houden) dan moet je de multiplier en/of de FrontSideBus snelheid hoger zetten. Je merkt vanzelf wanneer je hem teveel overclokt want dan zal die niet meer opstarten (hij zal als het goed is dan de instellingen terug zetten) ;)
Tsss, geen arme n00bs op het verkeerde been zetten. Hij heeft een intel, dus de multiplier veranderen zal je NIET lukken :)

Wat wel wil is de FSB omhoog gooien, stapje voor stapje dus >:)

Wanneer'ie nie verder wil je voltage iets opkrikken, maar pas op dat'ie dan niet te warm wordt.

Kun je dit allemaal nie instellen in je bios kun je proberen hem te flashen, dwz een nieuwere bios erin zetten. Kijk op de site van je mamaplank producent voor updates (en natuurlijk ook voor de progs om te flashen) :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:47

thunder8

Het gedonder begint weer.

Helaas zal je niet heel ver komen met die 800EB. Het nadeel van die EB is dat ie al op een bussnelheid loopt van 133MHz en dan moet je wel van hele goeie huize komen wil je nog een beetje kunnen overklokken. Dit zal niet echt de moeite gaan lonen aangezien je met goeie spullen waarschijnlijk met moeite naar een bussnelheid van 150MHz zou kunnen. Aangezien deze processor een multiplier heeft van 6 zou je dan op een overklok komen van 17*6 = 102MHz. Vraag jezelf dus af op dit zich de moeite echt gaat lonen.....

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

je kunt beter niet overklocken met een prog ( wekt meestal ook niet hoor ) maar in het bios maar let er op dat je goede koeling hebt

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op woensdag 27 februari 2002 20:57 schreef Rave17 het volgende:
*PEEEUUUT* (wrong answer)

P3 multiplier = muurvast

Viva AMD!

• skooter
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 14:52
Heb dezelfde spec`s P3+ MB heb hem hier op 840 draaien , niet super maar ja .
Inderdaad je FSB hoger zetten ! :)

skooter

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op woensdag 27 februari 2002 21:34 schreef thunder8 het volgende:
Helaas zal je niet heel ver komen met die 800EB. Het nadeel van die EB is dat ie al op een bussnelheid loopt van 133MHz en dan moet je wel van hele goeie huize komen wil je nog een beetje kunnen overklokken. Dit zal niet echt de moeite gaan lonen aangezien je met goeie spullen waarschijnlijk met moeite naar een bussnelheid van 150MHz zou kunnen. Aangezien deze processor een multiplier heeft van 6 zou je dan op een overklok komen van 17*6 = 102MHz. Vraag jezelf dus af op dit zich de moeite echt gaat lonen.....
Ik geeft toe.... een 800EB (zie sign) is geen super OC wonder. Maar met de juiste equipment gaat hij hard, erg hard.

Op een CUSL-2 mobo heb ik een 800EB probleemloos op 1000 mhz gekregen (166 fsb). Zonder voltage op te schroeven....

Met mijn mobo (CUV4X) kom ik inderdaad minder ver, 912mhz draaid hij probleemloos... maar ja, loont het ?!?!? Niet echt.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 21:47 schreef Jivecar het volgende:
... maar ja, loont het ?!?!? Niet echt.....
Wat is dat nou weer voor Tweaker spirit?

kNIV, laat je nix wijsmaken en klok die gewoon zo hoog als je kan. Is toch een Intel dus doorfikken zal die niet snel. Go for it! :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:23
Op woensdag 27 februari 2002 21:38 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

*PEEEUUUT* (wrong answer)

P3 multiplier = muurvast

Viva AMD!
Ik was sneller :P

Maarre, oc'baar is een relatief begrip. Heb zelf een bagger oc procje (jaja, de P3 500), en ook nog geboxed in een bagger koelblok (klik hier als je me nie geloofd), maar met een stel delta's en voltage op 2.4V loopt'ie 24% sneller, toch geen slechte oc. Aanklooien en kijken waar het schip strand :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
nou allemaal bedank ik zal het eens proberen !! ;)

thanx
Pagina: 1