Toon posts:

ABIT BP6 kunnen daar 2 celerons 566 op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik had dus even een vraagje, ik wil een ABIT BP6 kopen, zou ik daar twee celerons 566 op kunnen laten draaien?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Nee, je moet Mendocino's hebben (max 533Mhz) en geen Coppermine-128's, die kunnen namelijk niet SMP'en.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Volgens mij niet.
Ik d8 dat de 566 de eerste FCPGA celeron was, en die zijn allemaal SMP-disabled.

Check het anders ff voor de zekerheid op intel.com

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het maximale wat je zonder problemen erop kan prikken zijn twee Celeron's 533A (Mendocino core, PPGA verpakking). Doch dat is niet aan te bevelen, de overklokgrens van de Mendocino Cellie ligt op 600MHz, dus je haalt weinig winst met 533's. De beste Mendocino Cellies die je op een BP6 kan prikken is in dit geval dus de 366. Deze hebben een multiplier van 5,5x en loopt bij een FSB@100MHz nog steeds 'slechts' 550MHz, onder de overklokgrens. Maar doordat de FSB op 100MHz loopt haal je er meer snelheid uit!

Je kan ook converters gebruiken en twee PIII processoren erop prikken, maar dan moet je de BP6 zodanig met de soldeerbout bewerken dat er een zekere kans is dat het bij een mislukte handeling zo de prullenbak in kan.. Check http://www.bp6.com voor meer details :)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Het maximale wat je zonder problemen erop kan prikken zijn twee Celeron's 533A
Wel een 533, maar niet de 'A' -versie. ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 27 februari 2002 21:27 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Wel een 533, maar niet de 'A' -versie. ;)
Oeps! |:( ;)

Ben niet zo goed met die 'A' processoren :{
Pagina: 1