Toon posts:

IDE Interface op geluidskaart??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier zo'n middeleeuwse pc met nog een ISA geluidskaartje (allez, "tje", 't ding is 30cm lang :p) Heeft iemand enig idee waarom er in godsnaam een IDE interface op die kaart staat? Er staan trouwens ook een soort socketjes op, een beetje zoals om SIMMs in te steken maar dan korter... raar spul... vroeg me dat gewoon ff af :)

thx :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dat was nog voor vroeger die IDE interface op de soundkaart, daar kon je je cdrom op aansluiten,

de geheugen banken zijn 30pins simms, daarmee kon je je geheugen op je soundkaart uitbreiden (wave tables op inladen)

is het een AWE32??

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 20:50 schreef D-weaver het volgende:
Ik heb hier zo'n middeleeuwse pc met nog een ISA geluidskaartje (allez, "tje", 't ding is 30cm lang :p) Heeft iemand enig idee waarom er in godsnaam een IDE interface op die kaart staat? Er staan trouwens ook een soort socketjes op, een beetje zoals om SIMMs in te steken maar dan korter... raar spul... vroeg me dat gewoon ff af :)

thx :)
Hehe bewaren dat ding dat wordt ooit veel geld waard >:)

Zit wel een goeie wavetable op waarschijnlijk kan je mooi miditjes mee luisteren :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 20:51 schreef zwelgje het volgende:
dat was nog voor vroeger die IDE interface op de soundkaart, daar kon je je cdrom op aansluiten,

de geheugen banken zijn 30pins simms, daarmee kon je je geheugen op je soundkaart uitbreiden (wave tables op inladen)

is het een AWE32??
OK, da's dan ook weer duidelijk, euh, 'k heb geen flauw idee welke type het is, 't zou indd een AWE32 kunnen zijn aangezien er chipjes van Creative opzitten, maar op een PI 150? 'k weetnie, denk dat AWE daar nog net iets te nieuw voor is, dunno, swat, thx :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 27 februari 2002 20:55 schreef D-weaver het volgende:

[..]

OK, da's dan ook weer duidelijk, euh, 'k heb geen flauw idee welke type het is, 't zou indd een AWE32 kunnen zijn aangezien er chipjes van Creative opzitten, maar op een PI 150? 'k weetnie, denk dat AWE daar nog net iets te nieuw voor is, dunno, swat, thx :)
te nieuw? in die tijd was een 486 nog 'state of the art' (1995)

A wise man's life is based around fuck you

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Dat is een aansluiting voor een IDE CD-ROM drive, vroeger werden die dingen vaak samen met een cdrom geleverd als 'multimedia' pakket. Vandaar. Vaak werken ze maar met 1 specifiek merk en type cdrom.

die simm'tjes? kan best, of midi uitbreidingen? :?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 13:38
YES, dat is de enige echte SoundBlaster AWE32
Met IDE CD-ROM aansluiting en 2 bankjes voor 30-pins SIMMetjes om een maximum van 24 MB aan samples kwijt te kunnen (24MB = 2x16 MB + wat "inefficiency" :) )
Alleen niemand heeft 16 MB 30-pins SIMMetjes. :)

Anyway, dit is een echter SUPER-kaart !! :)

Ze werken overigens met ALLE CD-ROM spelers met een IDE interface. Ik heb zelf zo'n kaart hier voor me liggen... :) Vroeger veel gebruikt :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
OK dan, bij deze:
Creative AWE32 isa geluidskaart te koop (specs, zie hierboven :) ) :7

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 13:38
Op woensdag 27 februari 2002 21:02 schreef D-weaver het volgende:
OK dan, bij deze:
Creative AWE32 isa geluidskaart te koop (specs, zie hierboven :) ) :7
Dan moet je hem hier:
http://www.tweakers.net/aanbod/cat/8
neerzetten....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 21:11 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Dan moet je hem hier:
http://www.tweakers.net/aanbod/cat/8
neerzetten....
Was maar wat aan't lullen, wie moet dat nu hebben, en daarbij, ik ga dat collectorsitem houden, wie weet kan ik over een paar jaar gaan rentenieren 8-)
Pagina: 1