GA-6VXE mobo met via apollo pro agpset + nic/adsl

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Ok ik zal het duidelijk en rustig uitleggen voordat ik hier met onderdelen ga gooien.
Ik ben een pc aan het installeren met de volgende hardware:

Gigabyte GA-6VXE mobo (via apollo pro agpset)
SMC NIC (LAN)
AGP TNT2 videokaartje
Maxtor 30 GB HD
HP 9100 schrijver
Aopen 40x cdrom

Na een complete installatie van win2000 zonder de NIC is er niets aan de hand.
Ik plaats de NIC in onderste pci slot en start pc...NIC installeert zonder problemen en na het geven van een ip adres, subnet, gateway adres, primairy DNS (ip adres idem als gateway) kan de pc prima over netwerk kijken.

als ik daarna op de normale manier een LAN internetverbinding wil maken dan krijg ik onmogelijk een verbinding. Ik doe dit op alle pc's in mijn netwerk thuis op dezelfde manier. ook gateway automatisch detecteren werkt op alle pc's maar hier niet. met als gevolg dat er geen internetverbinding is.
Het echte rare komt nu nog....
als ik de pc herstart dan zijn de tcp/ip instellingen weg en is alles weer leeg. Als ik nou NIC nieuw ip geef en reboot dan is het weer weg!!!

Ik wordt echt helemaal hartstikke gek. Ik heb echt GEEN enkel flauw idee. iemand HELP!!!

er staat dus een complete schone en kale installatie op de pc zonder wat dan ook. Kheb hier een image van gemaakt en zo reinstall ik alles na iedere poging als het niet lukt, zodat ik weer met een schone lei kan beginnen.Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd met en zonder w2k sp2 en met of zonder 4 in 1 drivers...

Verwijderd

kijk eens bij het apparaatbeheer, heeft die netwerk-kaart geen conflict?

Verwijderd

Begrijp ik goed dat je dus met Internet wil verbinden? Via ADSL dus? Dan moet je volgens mij geen IP invullen, maar 'automagisch een IP-adres verkrijgen' aanvinken...

Verwijderd

Alleen als IP 10.0.0.150 opgeven. Verder niks, dat doet ADSL/DHCP automatisch :)

Jij hebt dezelfde mobo als ik heb en bij mij pakt die alles wel vlekkeloos :)