McFraGG de gekste !!
Verwijderd
KKKKKmerlinOp woensdag 27 februari 2002 20:43 schreef Markiedam het volgende:
Kmerlin gebruik volgens mij de libary's van GNOME... Heb je GNOME geinstalleerd?
Om welke bestanden gaat het?
KDE
Verwijderd
huh? Kmerlin gebruikt gnome libs?Op woensdag 27 februari 2002 20:43 schreef Markiedam het volgende:
Kmerlin gebruik volgens mij de libary's van GNOME... Heb je GNOME geinstalleerd?
Om welke bestanden gaat het?
Beelzebubu heeft wel gelijk hoor 
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| kahlan:/home/hylke# apt-cache show kmerlin Package: kmerlin Priority: optional Section: net Installed-Size: 768 Maintainer: Mark Purcell <msp@debian.org> Architecture: i386 Version: 0.3.1-6 Replaces: kmsn, libkmsn1, libkmsn-dev Depends: kdelibs3 (>= 4:2.2.2-1), libc6 (>= 2.2.4-4), libfam0, libjpeg62, libpng2(>=1.0.12), libqt2 (>= 3:2.3.1-1), libstdc++2.10-glibc2.2 (>= 1:2.95.4-0.010810), xlibs (>> 4.1.0), zlib1g (>= 1:1.1.3) Conflicts: kmsn, libkmsn1, libkmsn-dev Filename: pool/main/k/kmerlin/kmerlin_0.3.1-6_i386.deb Size: 167076 MD5sum: 5ca634fa1dc59ce70a0d6e4006c7264d Description: Instant messaging (IM) client for the MSN messenger network KMerlin (f/k/a KMsn) is an IM (instant messaging) client for the MSN messenger network. . Features include: A buddy list on which you can block users, multiple chat windows, and multiple users per chat (simply invite those you want in your chat session). . Keep in touch with all your Windows friends! kahlan:/home/hylke# |
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
ik heb kmerlin onder KDE draaien dus het zal wel werken onder kde zonder die gnome toestanden! Misschien kun je effe vertellen wat voor distro je gebruikt!
Voor debian is het gewoon:
Voor debian is het gewoon:
code:
1
2
| apt-get update apt-get install kmerlin |
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Ik gebruik GNome ..met Mandrake 8.1
foutmelding:
checking for X...configure: error: Can find X inludes. Please check your installation and add the correct paths!
foutmelding:
checking for X...configure: error: Can find X inludes. Please check your installation and add the correct paths!
McFraGG de gekste !!
Ik heb inderdaad KDE niet geinstaleerd, betekent dat dat het niet gaat werken?
Anders zoek ik wel ff wat anders ..
Anders zoek ik wel ff wat anders ..
McFraGG de gekste !!
als je bij een prog een k ervoor ziet staan wil dat vaak zeggen (lees heeeel vaak) dat het progje kde libs nodig heeft om te starten, het zelfde is bij de g voor de naam voor Gnome.
Voor gnome kun je gaim, ccmsn gebruiken ipv kmerlin
Voor gnome kun je gaim, ccmsn gebruiken ipv kmerlin
Nee hoor, je hebt ook niet KDE helemaal nodig.. Maaruh, waarom pak je geen RPM, die installeren een stuk makkelijker volgens mij ? http://rpmfind.netOp woensdag 27 februari 2002 20:54 schreef RaR het volgende:
Ik heb inderdaad KDE niet geinstaleerd, betekent dat dat het niet gaat werken?
Er is geen RPM van KMerlin
McFraGG de gekste !!
Hmm, niet op die site bedoel je.. Gelukkig weet ik er nog een paarOp woensdag 27 februari 2002 20:57 schreef RaR het volgende:
Er is geen RPM van KMerlin
hier staat er i.i.g. eentje..
Overal lopen ze te blaten dat ie er niet is, zelfs op de sourceforge en dan is tie er wel ... pfff wat een wereldOp woensdag 27 februari 2002 20:59 schreef moto-moi het volgende:
[..]
Hmm, niet op die site bedoel je.. Gelukkig weet ik er nog een paar
hier staat er i.i.g. eentje..
En die link gaat niet werken trouwens..hij dl em niet..
Iemand die nog iets weet over die X includes die ik nog mis?
McFraGG de gekste !!
Mjah, dan zou je ff de exacte foutmelding moeten geven, waarschijnlijk zit het in een van de XFree86*.rpm's, iets met -dev in de filename o.i.d.. Ik gebruik geen Mandrake, en elke distributie noemt die files net ff iets anders..Op woensdag 27 februari 2002 21:06 schreef RaR het volgende:
Iemand die nog iets weet over die X includes die ik nog mis?
de foutmelding staat hierboven
McFraGG de gekste !!
Waarom vraag jij eerst iets in je "nvidia unreal" topic, en open je dan een nieuwe? Zit ik weer te reageren in dat nvidia unreal topic... naja, kijk maar ff fijn daar voor nog een paar tips
Verwijderd
ik ook ik ramde alleen ietsje te laat op mijn "verstuur knopje"Op woensdag 27 februari 2002 20:46 schreef moto-moi het volgende:
Beelzebubu heeft wel gelijk hoor
code:
1 ...
Mensen laat maar ff, ik heb net die rpm toch gedownload, na lange tijd, en bleek dat die het ook niet doet, na instalatie
Ik wil er voor jullie geen online helpdesk van maken, dus ik ga zelf wel ff wat kutten...
Bedankt enzo !
Ik wil er voor jullie geen online helpdesk van maken, dus ik ga zelf wel ff wat kutten...
Bedankt enzo !
McFraGG de gekste !!
als je de rpm installd geeft ie de dependencies vanzelf aan. op www.rpmfind.net kan je dan de bijbehoorende rpm d/lOp woensdag 27 februari 2002 21:25 schreef RaR het volgende:
Mensen laat maar ff, ik heb net die rpm toch gedownload, na lange tijd, en bleek dat die het ook niet doet, na instalatie
Bedankt enzo !
Ok hij is geinstald.
Nu weet ik alleen niet hoe ik em moet opstarten.
Hij staat niet in het GNome menu, KDE heb ik niet geinstald.
Ik zie files staan in ./opt/kde2/share/apps ..etc
en ook een ./opt/kde2/share/apps/kmerlin maar die krijg ik niet gerunt.
McFraGG de gekste !!
hey ik had laatst precies zon topic met zulke vragen over compileren van kmerlin
en die word meteen geclosed
[topic=423256]
en die word meteen geclosed
[topic=423256]
dat is het eerste wat ik ook dacht, maar het topic heeft inmiddels een andere strekking, daarom laat ik em open
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
En gewoon 'kmerlin' op console (of alt+f2) intikken dan?Op woensdag 27 februari 2002 23:17 schreef RaR het volgende:
Ok hij is geinstald.
Pagina: 1