Op donderdag 28 februari 2002 15:08 schreef CiPHER het volgende:
[..]
Je moet er eerst voor zorgen dat je verbinding werkt, daarna pas de security aanscherpen.
Het zou erg vervelend zijn als een firewall je connectie blockt, terwijl je denkt dat het aan iets anders ligt.
Bovendien doet IPFW prima werk, en in combinatie met NATD kun je daar je netwerk (DMZ) en gateway heel veilig maken.
[off-topic]
Zullen we het maar houden op 'een kwestie van smaak'

. Ik heb ook even met ipfw gespeeld maar kwam al snel tot de ontdekking dat je met ipfilter veel meer dingen kunt doen.
Ik ben eigenlijk nog een n00b als het om FreeBSD gaat en heb heel veel geleerd uit de tutorial die ik hierboven heb gepost. In de howto ga je eerst je doos inrichten en de connectie opzetten en daarna pas een nieuwe kernel bakken.
Net even in discussie geweest en kiezen tussen DEFAULT_TO_ACCEPT en DEFAULT_BLOCK is ook persoonlijk, ik ga voor de block omdat ik niemand vertrouw, maar als je een altijd werkende machine wilt hebben kun je beter voor accept gaan.
[/off-topic]
En nu weer ff on-topic:
Nu heb ik nog een probleem... Mijn freebsd bak hangt bij het booten, er staat "doing initial network setup: hostname"
weet iemand misschien waar het aan ligt...???
Klinkt echt als een DNS timeout, laat je doos gewoon lekker door lopen en kijk of Num-Lock/Caps Lock het wel doen, zo niet dan hangt je hele systeem, anders een DNS timeout (denk ik)