Toon posts:

[beOS] paar vraagjes...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hej NOS-Prutsertjes van me :P, ik heb een paar vraagjes over beOS:

- beOS op mijn pjoeter installen kan zo?:
http://www.computing.net/beos/wwwboard/forum/235.html
- beOS downloaden kan op download.com?
- beOS heeft een msn client? (of WISH zodat ik ccmsn kan draaien, maar liefst iets als kmerlin)

thnxs :)

owja kan ik het booten met grub en past het mijn MBR niet aan tijdens de install?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik heb wat beter links voor je:

Beos downloaden kan hier :P (GRATIS!!!)

En hier kan je Jabber for BeOS downloaden. ;)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

[b]Op woensdag 27 februari 2002 20:27 schreef Pieter http://www.computing.net/beos/wwwboard/forum/235.html
lees vooral de laaste reactie:
Why don't you purchase the BeOS 5 Pro CD from
Gobe.com or your local BestBuys electronics
store and support the OS you love. :-)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Hmmm.. ik ben niet echt een BeOS kenner, maar je kunt hem installen op je FAT paritie. Je installeert hem onder Windows. Vervolgens maak je een bootdisk aan..

Er is niet zoveel software voor BeOS, maar er zijn wel MSN clients beschikbaar.

Succes

Verwijderd

- beOS downloaden kan op download.com?
http://www.bebits.com/app/2680
- beOS heeft een msn client? (of WISH zodat ik ccmsn kan draaien, maar liefst iets als kmerlin)
Jabber kan je gebruiken:
http://www.bebits.com/app/1866

thnxs :)

owja kan ik het booten met grub en past het mijn MBR niet aan tijdens de install?
nee

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 20:33 schreef Markiedam het volgende:
Hmmm.. ik ben niet echt een BeOS kenner, maar je kunt hem installen op je FAT paritie. Je installeert hem onder Windows. Vervolgens maak je een bootdisk aan..

Succes
ik heb geen windows, haha, alleen linux! op al mijn pjoeters (niet dat er maar 2 zijn (celly700server en ath1,33werkbak)

dus beOS heeft een FAT partitie nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 20:34 schreef CoDeR het volgende:
[/b]nee
grub niet booten, of MBR aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 20:32 schreef Skinkie het volgende:

[..]

lees vooral de laaste reactie:
Why don't you purchase the BeOS 5 Pro CD from
Gobe.com or your local BestBuys electronics
store and support the OS you love. :-)
daar is het al te laat voor :D

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 20:36 schreef Pieter het volgende:

[..]

ik heb geen windows, haha, alleen linux! op al mijn pjoeters (niet dat er maar 2 zijn (celly700server en ath1,33werkbak)

dus beOS heeft een FAT partitie nodig?
Er is ook een Linux editie... Die installeer je op je Linux partitie... ik heb effe geen link voor je...

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12

Succes
Als je ff wat verder kijkt dan je neus lang is zie je dat er ook een linux versie is, kan je installen op een aparte (ext2) partitie onder je linux root (/beos), handig toch?
Booten moet geschieden met bootdisk

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 21:09 schreef BezurK het volgende:

[..]

Als je ff wat verder kijkt dan je neus lang is zie je dat er ook een linux versie is, kan je installen op een aparte (ext2) partitie onder je linux root (/beos), handig toch?
Booten moet geschieden met bootdisk
Mischien moet je mijn andere post dan ook even LEZEN... en dan pas posten

Verwijderd

Topicstarter
we blijven wel lief voor elkaar in de topics van pieter, dat zou eigelijk in de FAQ moeten... :P

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 21:16 schreef Pieter het volgende:
we blijven wel lief voor elkaar in de topics van pieter, dat zou eigelijk in de FAQ moeten... :P
uitleg...

Verwijderd

Topicstarter
Mischien moet je mijn andere post dan ook even LEZEN... en dan pas posten
klonk niet lief :D

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:39
Voor zover ik weet kun je BeOS ook gewoon z'n eigen partitie geven en ben je dus niet gebonden aan een of andere grote file waarin de hele mut word geinstalleerd (onder windows bijv.)...

Weet niet hoe het staat met de install onder Linux, maar het moet dus ook op zich staand kunnen...

Liege, liege, liegebeest!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zeker lang niet meer op BeBits geweest :)
Aardig wat software. Het enige wat ik mis is een stabiele, degelijke browser.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op donderdag 28 februari 2002 08:18 schreef cailin_coilleach het volgende:
Voor zover ik weet kun je BeOS ook gewoon z'n eigen partitie geven en ben je dus niet gebonden aan een of andere grote file waarin de hele mut word geinstalleerd (onder windows bijv.)...

Weet niet hoe het staat met de install onder Linux, maar het moet dus ook op zich staand kunnen...
kan met allebei, de free edition moet je eerst onder windows / linux installeren of een bootimg downloaden en een uitgepakte beos installatie en danbeide images branden met de diskette boot img als bootimg en dan heb je eeen bootable cd waaruit je kan installeren :)

en als je je favoriete os support ;) dan kan je installeren van cdrom. niet verkeerd zou ik zeggen. tis wat makkelijker en daarvoor betaal je dan.

Human Bobby

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik wil toch even kwijt dat er nog als een gek aan BeOS wordt ontwikkeld: kijk HIER. Die gasten zijn echt overproductief bezig.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 22:36 schreef mithalph het volgende:
Ik wil toch even kwijt dat er nog als een gek aan BeOS wordt ontwikkeld: kijk HIER. Die gasten zijn echt overproductief bezig.
mooi, ik zoek namelijk een goedkoop OS dat ik op basisscholen op de clients kan laten gebruiken, maar het probleem van beOS is dat er niet genoeg software voor is en het probleem van UNIX is dat het nog te ingewikkeld is.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op donderdag 28 februari 2002 22:48 schreef Pieter het volgende:

[..]

mooi, ik zoek namelijk een goedkoop OS dat ik op basisscholen op de clients kan laten gebruiken, maar het probleem van beOS is dat er niet genoeg software voor is en het probleem van UNIX is dat het nog te ingewikkeld is.
Wat zoek je voor software? Geheid dat er wel *iets* is.
Dat 'er is geen software' is zoooo niet-waaar :Y)

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op donderdag 28 februari 2002 22:15 schreef Justice het volgende:

[..]

kan met allebei, de free edition moet je eerst onder windows / linux installeren of een bootimg downloaden en een uitgepakte beos installatie en danbeide images branden met de diskette boot img als bootimg en dan heb je eeen bootable cd waaruit je kan installeren :)

en als je je favoriete os support ;) dan kan je installeren van cdrom. niet verkeerd zou ik zeggen. tis wat makkelijker en daarvoor betaal je dan.
Hoe bedoel je dat? Ik draai BeOS nu al vet lang vanuit een file in linux, en ik loop al tegen de 512mb limiet aan en dat is heeel irritant, hoe kan ik em dan op een eigen partitie gooien?

Rookworst zonder R is ook worst.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op vrijdag 01 maart 2002 01:13 schreef BezurK het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Ik draai BeOS nu al vet lang vanuit een file in linux, en ik loop al tegen de 512mb limiet aan en dat is heeel irritant, hoe kan ik em dan op een eigen partitie gooien?
maak lege ruimte buiten bestaande partities (ongeformatteerd), dan gebruik je binnen beos de INSTALL app, en dan kan je alles overhevelen naar die nieuwe partitie. dan kan je die nieuwe partitie in de bootloader zetten of een opstartdisk, en dan boot ie vanaf je nieuwe versie, daarna kan je nog dingen overzetten of de oude gelimiteerde verwijderen :)

Human Bobby

Pagina: 1