[Delphi]Een BLOB field van een Paradox db vullen..

Pagina: 1
Acties:

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-09 09:08

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het probleem, hoe ik een blob field kan vullen met een .bmp file. Ik het de search al gebruikt, maar daar stonden vooral php en asp topics.

Ik heb ook al zitten zoeken op internet.
http://delphi.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?site=http%3A%2F%2Fcommunity.borland.com%2Farticle%2F0%2C1410%2C15779%2C00.html
leek met wel een goeie site om het af te halen. er staan 3 voorbeelden op hoe het zou moeten....

EN natuurlijk lukken geen van de drie |:( (zal vast aan mij liggen)

als ik voorbeeld 2 ff neem
code:
1
2
3
4
5
procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
  begin
    Table1Bitmap.LoadFromFile(
    'c:\delphi\images\splash\16color\construc.bmp');
  end;

het probleem met deze is dat ik niet weer hoe ik het object Table1Bitmap moet maken. (is dit een visuele?)

ik heb wel een Table1 component. en de kolom die van het type blob is heet 'plaatje' maar als ik dan neem Table1Plaatje. dan zit het ook nog niet goed.

Kan iemand mij misschien helpen?????

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Je kunt design-time tegen Delphi zeggen welke velden van een tabel je wilt gebruiken; Delphi maakt dan een persistent object voor dat veld aan.

De naam van zo'n persistent object is: Tabelnaam + Veld naam; dus bv "Table1Bitmap" als de Tabelnaam "Table1" is; en de veld naam "Bitmap".

Je voegt de velden als volgt toe: klik met de rechtermuis knop op een TTable en selecteer 'Fields editor'; Klik dan met de rechtermuis knop op de fields editor en kies 'Add fields' of 'Add all fields'.

Een andere manier om de waarde ve blobveld [hier met naam 'Picture'] te veranderen is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
var
  BlobField: TField;
begin 
  BlobField := MyTable.FieldByName('Picture');
  if BlobField is TBlobField then
    TBlobField(BlobField).LoadFromFile('c:\plaatje.bmp')
end;

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-09 09:08

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Bedankt!!!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<