NE2000 compatible netwerkkaart installen

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi,

Ik heb een NE2000 compatible netwerk kaart (Realtek 8019) op de ISA slot van mijn pc'tje. heb net linux opnieuw geïnstalled door een hardware crash. Ik gebruik nu dus een ander systeem dan waarvoor het bedoeld is. Ik gebruik nu een AMD K6-2 400 Mhz. Het is bedoeld voor een 486 pc. Nu is mijn probleem dat ik de netwerkkaart met geen mogelijkheid aan de praat krijg terwijl dit wel lukt op de 486 pc. Ik gebruik 2.2.14 (ja lekker oud, maar zit er standaard in) en heb deze ook al naar mijn wensen aangepast. Ik krijg de volgende fouten:
code:
1
2
3
4
modprobe ne io=0x300
/lib/modules/2.2.14/net/ne.o: init_module: Device or resource busy
/lib/modules/2.2.14/net/ne.o: insmod /lib/modules/2.2.14/net/ne.o failed
/lib/modules/2.2.114/net/ne.o: insmod ne failed

Ook met de automatische detectie doet de kaart het gewoon niet. Hij kan geen enkele kaart vinden.

Hoe krijg ik deze netwerkkaart draaiend? Het is maar voor tijdelijk, maar om hiervoor terug te stappen naar 486??? liever niet.

Verwijderd

En als je de juiste irq ook specificeert ? Er loopt overigens een soortgelijk topic alleen dan andere kaart. Wellicht dat daar zaken instaan die je op weg kunnen helpen.[topic=423532]

• LollieStick
irq = 10, maar dat werkt ook niet.

edit:

op 486 en 386 werkt het wel zonder problemen met kernel 2.2.20. misschien een kernel bug / probleem?

Misschien eens SuSE 7.3 in plaats van 6.4 installeren?

Verwijderd

Heb je niet een diskette van je netwerkkaart waar een config progje op staat?
die isa kaartjes hebben vaak geen PnP mogelijkheid, maar zo'n cheapo DOS progje om IRQ's en memory adressen in te stellen....

good luck iig >:)

Verwijderd

het IO adres is volgens mij niet goed....

Probeer eens 310 ofzo

• LollieStick
Op woensdag 27 februari 2002 20:52 schreef kratje het volgende:
Heb je niet een diskette van je netwerkkaart waar een config progje op staat?
die isa kaartjes hebben vaak geen PnP mogelijkheid, maar zo'n cheapo DOS progje om IRQ's en memory adressen in te stellen....

good luck iig >:)
Misschien een beetje dom om niet te vermelden maar de kaart is WEL plug & play en ook zo ingesteld.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
op de realtek site ff 'rset8019.exe' downloaden, daarmee kun je de kaart configgen,

op het werk heeft onze router ook 2 van die kaartjes (8019) ook met kernel 2.2 (coyote linux draait ie overigens)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Tjah ik geef ook maar een suggestie.. ik heb nog genoeg van die kaartjes liggen met flop...

anders in je bios een irq/adres aan je ISA slot proberen te smeren?
Pagina: 1