Toon posts:

appart of kompleet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'k heb een vraagje, als jullie nu een nieuwe computer kopen, kope jullie dan al die stukke appart om zelf in elkaar te steke (mischien ook omdat het goedkoper is), of kope jullie gewoon 1 kompleet systeem :+

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

koop het appart omdat ik niet gelijk al het geld heb om het beste te kopen .en je koopt tenminste geen merkloze dingen

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

Beginners kopen meestal een systeem, de meer vergevorderde freak koopt per onderdeel (ook dan garantie per onderdeel, kan handig zijn).

Beginners met lef en geld kunnen ook per onderdeel kopen hehehe.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08
Ik koop altijd alle onderdelen apart van elkaar en over langeretijd, dus dan kan je meer zelf kiezen wat je wil en hoeveel ej eraan besteed, als je een compleet systeem koopt zit je vast de dat systeem en uitbreiding of eigendingn ipv dingen die bij dat systeem horen is er vaak weinig of neit bij

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Complete systemen zijn af en toe flink goedkoper (bij een leuke aanbieding) :D

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
ik koop alleen wat ik nodig heb, want dat krijg je op den duur toch, maar ik ben begonnen met een complete zelfbouwsysteem

Verwijderd

ik heb jaren geleden zelf een systeen samengesteld en in elkaar laten draaien, maar daarna alles zelf inelkaar gedraaid, is niet zo moeilijk.

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 14:49
Er zou een nieuwe wet komen die zoiets inhield als:
Als je product meer dan 2000 piek kost, je minstens 3 jaar garantie krijgt. Dus dan is het voordeel dat je als je een heel systeem koopt, je er 3 jaar garantie op krijgt. Ook is het nog eens zo dat je bij veel winkels (oa Norrod) je je hele computer in kan leveren als je een systeem hebt gekocht en kan zeggen van hij doet het niet. Maar als je allemaal losse onderdelen hebt gekocht, moet jij weten wat er kapot is!

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

Topicstarter
dus het komt erop neer om best onderdeel per onderdeel te kope, en een beetje kijken dat je later nog goed kunt uitbreide :7

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 07:08
Op woensdag 27 februari 2002 20:25 schreef hikerke het volgende:
'k heb een vraagje, als jullie nu een nieuwe computer kopen, kope jullie dan al die stukke appart om zelf in elkaar te steke (mischien ook omdat het goedkoper is), of kope jullie gewoon 1 kompleet systeem :+
Werkt je n-toets soms niet volledig ?! :(

-

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Sommige laten hem ook gewoon bouwen, omdat het niet zoveel extra kost, en je dan zeker weet dat je niks kan slopen

Verder is apart met 1 p ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb mijn P200 destijds in elkaar laten zetten omdat ik toen weinig verstand had van pcs in elkaar zetten

Later heb ik bij dezelfde winkel een PIII gekocht, wilde eigenlijk losse onderdelen kopen, maar die PIII was daar niet zo duur en er ging niets van de prijs af als ik hem zelf in elkaar zou zetten. Maar dat systeem is ook direct uit elkaar gehaald thuis om hem te upgraden (geheugen, TVkaart, CDfikker).

Daarna heb ik een celeron gekocht, deze heb ik zelf gebouwd. Daarna heb ik een duron gebouwd en laatst nog een celeron voor mijn broertje.
Enkel mijn notebook is niet meer zelfgebouwd, maar zelf bouwen is:
• leuk
• vaak goedkoper
• makkelijk als er problemen zijn, persoonlijk vind ik deze dan makkelijker te vinden.
• als er iets defect is ben je niet je hele systeem kwijt maar enkel een los onderdeel (is natuurlijk wel vervelend als dat het mobo is, maar bij bijv een cdfikker kun je wel verder met je systeem)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Koop alles apart. Dit ook omdat ik nog geen één shop heb gezien waar ze alle door mij gewenste onderdelen verkopen (en ik heb een hekel aan concessies).
Misschien de volgende keer wel alles in één keer zodat ik van m'n werkgevers PC-privé project kan profiteren, maar zover is het nog lang niet :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1