Geen beeld met GF2 op Asus-bord

Pagina: 1
Acties:

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik heb een asus moederboard PB61-ZX
En een pentium 2 350Mhz.
Maar ik heb net een nieuwe geforce 2 Titaniumkaart.
Maar ik krijg totaal geen beeld??
Hij is op andere pc's getest en daar deed die kaart het perfect.
En hij schijnt het op deze wel te moeten doen(de vorige eigenaar die had precies de zelfde kaart alleen zonder tv-out,Ik met)

Weet iemand waar dit aan ligt??

Greetz Martijn

ps:I know.Waarom doe ik in hemelsnaam zo'n kaart in zo'n oud moederboard.Het antwoord is simplel.Heb er gewoon nog ff geen geld voor voor een heel nieuw systeem

Verwijderd

Ik kan twee dingen bedenken:

1. die kaart zich niet goed op je moederbord
2. je moet het BIOS van je moederbord updaten

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:45
is je voeding wel voldoende?

• ccm1982
die kaart zit er perfect in.
Het ventilatortje draait ook gewoon perfect erop.
Dus dat zal het wel niet zijn
Die biosupdate dacht ik al misschien
Maar weet je toevallig een goede site?

Deze had ik net al
http://www.dfi.com/support/download.asp
Maar ik zag niet echt een goede update

• ccm1982
is 230V.

Misschien te weinig.
Maar heb hem ook om me oude moederboard getest en daar was het probleem dat die het in dos wel deed maar als je naar windows ging dan sloeg die gelijk vast(hij kon zover ik begreep alleen in gewoon vga draaien,als die in svga ging dat stond die gelijk vast).
Ik heb iemand er naar laten kijken en die zei dat het moederboard het waarschijnlijk niet aankon.
Dus daar lijkt het mij ook niet aan te liggen toch?

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:45
230V? dan zal je niet één van de weinigen zijn! Iedereen in nederland heeft namelijk 230V aansluitingen thuis. Kijk ns naar de wattage makker! |:(

• ccm1982
Sorry!
Maar het is 350W
Das genoeg lijkt mij

:)

Nog andere ideen??

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Probeer eens op te starten met een PCI videokaartje (als je die hebt). Als je beeld krijgt gewoon je PC weer uit zetten en dan de AGP kaart proberen. Kan werken ! Het kan ook een 1.5 V kaart zijn, waarschijnlijk geeft je bord 3.3 V...

Trouwens, je bord is van DFI, niet Asus.

Concrete Loop Watercooling

• ccm1982
Ik zit nu met een PCI kaart te kijken(voodoo 3 2000)
waar kan je jet volt van je board zien dan??

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 20:29 schreef ccm1982 het volgende:
Sorry!
Maar het is 350W
Das genoeg lijkt mij

:)

Nog andere ideen??
??? 350Watt voor een P2 350Mhz ?
heb vast laatst een nieuwe voeding gehaald.. want vroeger waren die dingen standaard 180 of 200Watt

• ccm1982
Is al een wat ouder board van asus.
de biosupdate's zijn uit '99 dus het is niet echt 1 van de nieuwste meer.Maar het moet werken(er heeft een zelfde kaart ingezeten)

• ccm1982
Yep,Deze voeding(kast eigelijk) is net een paar maanden oud

• ccm1982
Sorry las weer te snel.Het zou kunnen dat het dan geen asus is.Dacht dat het een asus board was(waar als jij dat zegt zal het wel goed zijn)

Verwijderd

Een paar weken gelede wou ik mijn kast wat 'fatsoeneren'achter mijn venster en had ik alles uitgetrokken en terug ingestoken. Ook nx geen beeld meer. Alles maar terug uit elkaar gehaald en terug in elkaar gestoken, en het ging terug. Waarschijnlijk zat er een kleinigheidje niet goed ergens. Door die kaart er in te pleure is da bij u ook misschien het geval?
'k zou alles es checke, jumpertjes enzo...

Good Luck

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik denk dat je het in het moederbord moet zoeken, derhalve verhuis ik je ff naar PMG, en pas ik en passant ook nog even je topictitel aan

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met me P2@350Mhz. Bij mij maakte het AGP slot gewoon slecht contact, en de ene keer deed ie het wel, andere keer niet. Het is een wat simpele oplossing, maar de ene keer piepte me board een error en de andere keer niet, dus misschien moet je met wasbenzine ff de contact punten schoon maken. Daarna deed ie het bij mij perfect.

Verwijderd

Ik weet niet of dit voor jou van toepassing is, op mij was het wel.

Ik bouwde een nieuwe comp en kreeg geen beeld:

Ik starte alleen op met de hd dus geen cd rom's en floppy. Het systeem werkte toen perfect. Daarna heb ik de fout benaderd en het zo opgelost.

Give it a shot :)

• FreeRider
Wie weet had de vorige eigenaar een oude GF2 en jij een nieuwere (TI , misschien 1.5V?) Ik ben zelf ook niet op de hoogte welke voltages welke kaarten hebben, maar ik vermoed dat die TI uitvoering met 1.5V werkt. Mijn G400Max (3.3V) werkt namelijk ook niet op m'n nieuwe plank (die slikt alleen 1.5 V kaarten). Nogmaals, ik weet dus niet zeker of het omgekeerd ook opgaat.

• ccm1982
Hij had precies de zelfde kaart.Geforce 2 Titanium.Hij heeft er 1 van Asus.Ik heb gewoon een merklose(das misschien minder maar dat die kaart zelf werkt is 100% zeker,heb hem op 3 andere systemen getest.En daar deed die het perfect)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30

JWO

misschien dat je AGP slot te weinig spanning levert? dat was vroeger tenminste zo met oudere mobo's en zwaardere videokaarten zoals de Geforce 1

• FreeRider
Op woensdag 27 februari 2002 21:15 schreef ccm1982 het volgende:
Hij had precies de zelfde kaart.Geforce 2 Titanium.Hij heeft er 1 van Asus.Ik heb gewoon een merklose(das misschien minder maar dat die kaart zelf werkt is 100% zeker,heb hem op 3 andere systemen getest.En daar deed die het perfect)
OK, dat is het dus niet ...

• ccm1982
Nog iemand anders een idee?

:'(
Pagina: 1