Toon posts:

Nieuwe Mobo wilt geen OS draaien!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik heb nu een nieuwe MOBO een MSI K7T266 Pro2 (Die nieuwere versie)
Ik probeer dus gewoon windows 98 te installeren. Hij komt met foutmelding dat ie cab files niet kan vinden (strange he). Opnieuw geformat en de cab files gekopieert naar de HD en opnieuw dus. Krijg ik weer dat ie bepaalde cab files niet kan vinden. Ik opgeven voor wat betreft win98. Ik stap gelijk over op win2000. Simpel 8-).., niet dus :'( .
Hij gaat eerst geweldig de NTFS format in en komt dan met melding dat ie files niet vinden om op de hd te kopieren. Ga ik retryen. Hij gaat dan gewoon netjes verder. Gaat de setup in na rebooten en blijft geoon hangen bij het zoeken van apparatuur. Alle hardware is eruit behalve de 3com kaart en video natuurlijk.
Ik heb intussen en nieuwe HD gekocht en opnieuw geprobeert. zelfde melding. Nieuw Dane Elec DDR geheugen erin gepropt. nog niks. andere CD speler. ook foutmeldingen en hangen.
Ik krijg bij win 2000 af en toe bij meerdere keren proberen Bleu screens IRQL EQUAL TO en MEMORY en nog meer shit. Ligt het nu aan mijn nieuwe MOBO of is het iets wat ik over het hoofd heb gezien.

Na tig x-en proberen kom het echt m'n :r uit.
Please help

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:05

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, virus protection (in de bios) uitschakelen. :?

En ff Performance settings ophalen in de bios.

Whatever.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ook de 3com er nog uit zou ik zeggen. Is de IDE kabel brak? Of zit hij misschien zelfs verkeerd om? Meest flitsende kleur op het moederbord...

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

eerst alle niet essentiele onderdelen uitschakelen of verwijderen (bios en fysiek)

als dat de niet helpt de cache uitzetten in het bios, werkt het dan wel(wel erg traag) dan is waarschijnlijk je cpu niet goed meer, werkt het dan nog niet, gaat mijn verdenking richting mobo, Maar kan ook nogsteeds aan de proc liggen.

Je hebt wel alle jumpers en switches goed staan op je mobo voor je processor enzo? (ff een niet gemelde opendeur intrappen)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 20:10 schreef Gianni Rombios het volgende:
Ook de 3com er nog uit zou ik zeggen. Is de IDE kabel brak? Of zit hij misschien zelfs verkeerd om? Meest flitsende kleur op het moederbord...
Oh ja heb andere IDE kabeltje geprobeerd enandere 3com kaart. Ik zal die kaart er wel even uit pluggen.
BIOS settings heb ik ook mee geknoeid. mag ook niet baten. Als een reset doe B.T.W. krijg ik dat ie blijft hangen checking NVRAM.

Really frustrating!! |:( GRrr.

Verwijderd

Dat klinkt als een brakke mem voet op je bord ofzo. Kan je niet terug naar de leverancier?

• JaNNeS
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09-2024
Mijn Tyan Tiger MPX had precies dezelfde symptomen :(
Toen in het BIOS in de `Advanced Setup' de optie `Large Disk Access Mode' van `DOS' naar `Other' gezet.
Alle problemen waren toen weg :) :)

Weet niet watvoor BIOS er op jouw bord zit, maar misschien
dat je er zowieso wel wat aan hebt. Succes.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Google: (MSI) checking NVRAM hang
levert ook nog wel wat nuttige info op misschien.

Verwijderd

DMA uitzetten? Het kan zijn dat je ceedeerommetje daar misschien mee uit zijn dak gaat...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 20:19 schreef Sepans het volgende:
Dat klinkt als een brakke mem voet op je bord ofzo. Kan je niet terug naar de leverancier?
Je bedoelt het gedeelte waar je je geheugen in prikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet eens fatsoenlijk fdisk draaien. Hij blijft hangen op het controleren van de integriteit van de HD.
Dit is gedaan op de default setting van mijn BIOS.

:(

Verwijderd

Heb je een ATA100 schijf aan een oude ATA33/66 kabel hangen? Dan krijg je hele grote problemen. Je MOET een ATA100 kabel hebben. Een ATA100 kabel heeft 80 ribbons, een ATA33/66 heeft er 40. (Iemand even corrigeren als ik me vergis.)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Ik ken je probleem, heb het zelf ook meegemaakt. Bij mij zat er ruimte op de DIMM socket, schijnt dat MSI ze wat groter maakt ofzow. ff uitpluggen en weer inpluggen en klaar.
Ik had gewoon hangers tijdens het fdisken en formatteren in DOS.

* _JGC_ wil geen MSI weer, /me is blij met z'n ECS K7S5A: aansluiten en draaien

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 01:53 schreef FirePower het volgende:
Heb je een ATA100 schijf aan een oude ATA33/66 kabel hangen? Dan krijg je hele grote problemen. Je MOET een ATA100 kabel hebben. Een ATA100 kabel heeft 80 ribbons, een ATA33/66 heeft er 40. (Iemand even corrigeren als ik me vergis.)
Inderdaad een ATA100 schijf op een ata100 kabel, maar volgens mij krijg je weinig problemen als je een ata33/66 kabel eraan hangt. De performance wordt naar mijn weten alleen trager

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 09:58 schreef _JGC_ het volgende:
Ik ken je probleem, heb het zelf ook meegemaakt. Bij mij zat er ruimte op de DIMM socket, schijnt dat MSI ze wat groter maakt ofzow. ff uitpluggen en weer inpluggen en klaar.
Ik had gewoon hangers tijdens het fdisken en formatteren in DOS.

* _JGC_ wil geen MSI weer, /me is blij met z'n ECS K7S5A: aansluiten en draaien
Precies dat heb ik dus ook, maar als ik nu wil booten met cdrom ondersteuning blijft ie hangen wanneer hij de CDROM initialiseert.
Ik heb mijn brander eruit gezet en dan komt ie iets verder. dan komt ie nl. tot de diskcheck van de setup en dan herkent ie de CD niet meer en de setup blijft steken.
Reboten en je kan wachten tot je een ons weegt, omdat je hij blijft hangen bij de tekst NVRAM CHECKING.

Ik ga terug met die zooi, heeft iemand een alternatief voor een mobo?

• kleefding
  • Laatst online: 12-08 08:28
zet je hd is op een andere idepoort of probeer is een andere (ata100) kabel (80 aderig)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Ik heb zoiets ook eens gehad en toen was het de videokaart. Andere kaart erin en lopen als een zonnetje 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:32 schreef kleefding het volgende:
zet je hd is op een andere idepoort of probeer is een andere (ata100) kabel (80 aderig)
Ik heb hier 3 PC's staan en ik heb alle onderdelen waarvan ik weet dat die het het doen gebruikt in deze machine, dus ook die kabels.
Ik zit inderdaad ook te denken dat de ide controller niet goed is, maar waarom die nu aan het mouwen is over je NVRAM (je dimm geheugen volgens mij). Het kan een gevolg ervan zijn.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Op donderdag 28 februari 2002 01:53 schreef FirePower het volgende:
Ik heb zelf een udma 66 schijf en controller en ik mijn flatcable is 80 aderig. Dus als udma dat ook is lijkt mij dat niet het probleem. Wat ik wel weet is dat bij mijn udma66 kabel er een stip op zit die aangeeft welke kant er op het mobo geprikt moet worden. Dus misschien zit wel de verkeerde kant van de kabel in je mobo.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:34 schreef Snijkoek het volgende:
Ik heb zoiets ook eens gehad en toen was het de videokaart. Andere kaart erin en lopen als een zonnetje 8-)
Nope :'( , even gechecked nog steeds hangers en bij reboot NVRAM CHECKING en dan de strop eraan. |:(
Pagina: 1