Ik heb alle SimCities gespeelt, toen ik een klein databeestje was SimCity 1, terwijl ik er niks van snapte. (stad bouwen --> geen stroom enzo --> geld op --> monster, tornado en allemaal rampen laten komen
En later Sim2k en Sim3k. Ja, het zal wel leuk zijn om hem weer eens te spelen, alleen dan in een nieuwere versie en misschien in 3d.
🌞🍃
Sim City classic was lekker makkelijk, maar ja toen kwam 2k, daar kwam ik al met moeite uit de rode cijfers, en ik 3k was het met me gedaan. Daar kreeg ik het gewoon niet voor elkaar om geld te verdienen.
There is no magic.
2k was nog wel te doen hoor, vind ik.Op woensdag 27 februari 2002 20:14 schreef The Will het volgende:
Cool! Jammer alleen dat ik vanaf Sim City 2k het niet meer kan
Sim City classic was lekker makkelijk, maar ja toen kwam 2k, daar kwam ik al met moeite uit de rode cijfers, en ik 3k was het met me gedaan. Daar kreeg ik het gewoon niet voor elkaar om geld te verdienen.
In het begin was het wel moeilijk ja, maar als je het op een bepaalde manier speelt lukt het al snel.
En dan, als je eenmaal winst maakt is het helemaal een eitje.
Ja, dat was eigenlijk wel jammer van SimCity, als je eenmaal de manier wist om een stad groot te maken is het wel saai.
En Sim3k heb ik eigenlijk niet lang serieus gespeeld, dus tja.. ik weet dat niet.
🌞🍃
Verwijderd
ik w8 liever op Anno 1503 das toppie !!
en anders gewoon Quake III Arena !!!!
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Sim City classic was erg makkelijk. Gewoon huizen in een blokje bouwen, met daar in het midden een parkje ofzow.
Dan krijg je dus:
H H H
H P H
H H H
En dan is H dus een huis en P een parkje, verder zet je gewoon alle industrie zooi ergens buiten de stad.
En verder gewoon zorgen dat alles met de trein te bereiken is. En dan loopt de winst zo binnen.
There is no magic.
Ik begon dan maar aan een money-cheat en ging prachtige top-steden maken!
Klopt.Op woensdag 27 februari 2002 20:32 schreef The Will het volgende:
Databeest: Het probleem (is het wel een probleem?) is dat ik die manier niet wist
Sim City classic was erg makkelijk. Gewoon huizen in een blokje bouwen, met daar in het midden een parkje ofzow.
Dan krijg je dus:
H H H
H P H
H H H
En dan is H dus een huis en P een parkje, verder zet je gewoon alle industrie zooi ergens buiten de stad.
En verder gewoon zorgen dat alles met de trein te bereiken is. En dan loopt de winst zo binnen.
En bij SimCity 2000 deed ik het dacht ik altijd zo ONGEVEER:
1 rij 6 hokjes breed, en gewoon LOMP lang. Zodat je hele stad vol rijen was en het liep het altijd wel goed.
🌞🍃
Volgende punt: Waterleiding. Hoe doe jij dat altijd?
Ik leg er altijd een rij door het midden ofzow, maar ik weet niet of iedereen dan water krijgt.
There is no magic.
Waar je bv het als twee burgemeesters moet opnemen tegen elkaar. Om ter eerste aan een bepaald bedrag, bepaald aantal inwoners etc .. ?
Verwijderd
Ik vond classic toch wel wat verslavender dan 2k hoor. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik 2k niet kon en classic wel
There is no magic.
'k doe altijd maar watOp woensdag 27 februari 2002 20:47 schreef The Will het volgende:
Klopt ja, en dan hoefde je ook niet zo moeilijk te doen met power lines, omdat er d8 ik iets van 3 hokjes tussen mochten zitten.
Volgende punt: Waterleiding. Hoe doe jij dat altijd?
Ik leg er altijd een rij door het midden ofzow, maar ik weet niet of iedereen dan water krijgt.
De stad hieronder heb ik wel een tijdje over gedaan, is wel goed gelukt moet ik zegge

( grote uitvoering
http://cp25655-a.tilbu1.nb.nl.home.com/GoT/SimCity2000.jpg
C:\>_

There is no magic.
Ik denk dat die 3D versie nu dus al een aardig eindje is. Volgens het artikel zijn ze er ook al lang aan bezig, dus wat ik hierboven zeg kan best kloppen
Zou iig wel heel erg vet zijn als je helemaal door je 3D gerenderde stad kan 'vliegen', maar ik denk dat het concept (2D schuin van boven) toch moet blijven. Sim Theme Park was ook helemaal 3D en ik vond dat het verneukt speelde, de originele Theme Park was veel leuker
Ps:Al het geld zelfverdiend?
Resizen, Ehh neeOp woensdag 27 februari 2002 20:58 schreef The Will het volgende:
Nog nooit van resizen gehoord? Wat een ontzettend trage host trouwens, zit hier met ADSL, maar snel gaat het niet
En dat het zo sloom is... blame @Home
Het zou wel leuk zijn om idd door je stad heen te kunnen vliegen in 3D, maar het bouwen moet gewoon Schuin van boven zijn, anders ga ik dit spel dus _niet_ kopen.
Edit: Vinnie: Hij lijkt trouwens wel erg veel op zo'n premade ding
Neuj, cheaten is bad Mkay...
Niet verder vertellen dit:
/me Will deed dat zelf ook wel eens in 2k
There is no magic.
Sjezus man, waarom host je het in godsnaam op je eigen PC? Met slecht 16 kilobyte/sec upload en veel lezers van dit topic betekent dit gigantische traagheid...Op woensdag 27 februari 2002 20:56 schreef vinnie_van_wham het volgende:
Huh? Zei iemand iets over SimCity 2000?
De stad hieronder heb ik wel een tijdje over gedaan, is wel goed gelukt moet ik zegge
[plaatje]
LOL anders was je wel erg goed of je hebt je com een paar dagen aan laten staanOp woensdag 27 februari 2002 21:04 schreef vinnie_van_wham het volgende:
[..]
Nee

Maar 4k moet echt _niet_ 3D worden.
Dan is gewoon de hele Sim City feeling weg.
/me Will is daar ook een beetje bang voor bij GTA 3 - Maar dat is wel beetje offtopic
Edit: Gaat nog steeds beetje langzaam
There is no magic.
De image staat op mijn eigen webserver, en sinds ik maar een zielige upload van 16kB/s krijg van @Home...
Er is gewoon een groot aantal Sim City fans, die het gewoon gaan kopen.
There is no magic.
Verwijderd
Precies, dus een nieuwe versie heeft niet echt veel zin.Op woensdag 27 februari 2002 21:12 schreef OrkBozz het volgende:
ik vond 2000 eik veel leuker dan 3000
Ik moet toegeven dat de gebouwen-editor wel leuk was btw.
Sim City 2000 was echt gewoon een goed spel, terwijl 3k ontzettend tegen viel.
Als ze nou gewoon 4k een betere versie van 2k maken, zal het wel degelijk succes hebben.
There is no magic.
The good old times
Verwijderd
Misschien moet je het ook wel niet doen, niemand gaat toch ook tetris verbeteren...Op woensdag 27 februari 2002 21:15 schreef The Will het volgende:
Het heeft opzich natuurlijk wel zin, als het maar een verbetering wordt voor Sim City 2k, en niet 3k.
Sim City 2000 was echt gewoon een goed spel, terwijl 3k ontzettend tegen viel.
Als ze nou gewoon 4k een betere versie van 2k maken, zal het wel degelijk succes hebben.
Ik heb het ooit eens geprobeerd, het is best wel moeilijkOp woensdag 27 februari 2002 21:16 schreef Maarten_w11 het volgende:
Jazeker was het leuk om die gebouwen te bewerken allemaal andere dingen erop zetten enz en zelf wat bedenken
The good old times
Ja daarin heb je gelijk ik wee nie ik denk dat ik als het uitkomt eers maar is de demo ga downen of daarvoor alOp woensdag 27 februari 2002 21:17 schreef Megistos het volgende:
[..]
Misschien moet je het ook wel niet doen, niemand gaat toch ook tetris verbeteren...
Ik wil eigenlijk dat ze Simsville maken en niet Sim City 4000.
There is no magic.
Maar of daar nou echt plannen voor waren, of dat het alleen maar een rumor was weet ik niet.
There is no magic.
Verwijderd
Premade?Op woensdag 27 februari 2002 21:04 schreef The Will het volgende:
3D??? Aaarrghhh... The Horror
Het zou wel leuk zijn om idd door je stad heen te kunnen vliegen in 3D, maar het bouwen moet gewoon Schuin van boven zijn, anders ga ik dit spel dus _niet_ kopen.
Edit: Vinnie: Hij lijkt trouwens wel erg veel op zo'n premade ding
Neuj, cheaten is bad Mkay...
Niet verder vertellen dit:
/me Will deed dat zelf ook wel eens in 2k
Edit:Maar je moet toegeven dat hij veel op zo'n premade ding lijkt.
There is no magic.
Lol raakt ze daar zo verslaaft aan dan?Op woensdag 27 februari 2002 21:24 schreef Megistos het volgende:
D'r is wel een officieel bericht geweest dat het geschrapt is. Maar ik ben er niet rouwig om, want anders zou ik mijn zus weer steeds achter die PC vandaan moeten slaan.
Simsville was al bijna af, maar ze vonden dat het niet genoeg toevoegde oid...het was een saai spel geworden.Op woensdag 27 februari 2002 21:22 schreef The Will het volgende:
Dat zou een kruising zijn tussen Sim City en The Sims, kortom je maakt een stad en je bestuurd verder de inwoners, net als bij The Sims.
Maar of daar nou echt plannen voor waren, of dat het alleen maar een rumor was weet ik niet.
Toen zijn ze er maar mee gekapt
Verwijderd
Je wil het niet weten, ze heeft eens 5 1/2 uur onafgebroken rollercoaster tycoon gespeeldOp woensdag 27 februari 2002 21:26 schreef Maarten_w11 het volgende:
[..]
Lol raakt ze daar zo verslaaft aan dan?
Ok danOp woensdag 27 februari 2002 21:26 schreef The Will het volgende:
Was maar een grapje hoor. Don't feel too bad
Edit:Maar je moet toegeven dat hij veel op zo'n premade ding lijkt.
Ghehehe, ik ben gewoon 1337 in SimCity 2000
Nou moe, gebruik ik mun webserver eindelijk uns goed, gebeurt er ditOp woensdag 27 februari 2002 21:38 schreef Maarten N. het volgende:
Iets snellere host voor die pic van Vinnie
Moet ie weg?Op woensdag 27 februari 2002 21:39 schreef vinnie_van_wham het volgende:
[..]
Nou moe, gebruik ik mun webserver eindelijk uns goed, gebeurt er dit![]()
![]()
Nee hoor, de "zichtbare" jpeg wordt toch heel de tijd geladenOp woensdag 27 februari 2002 21:45 schreef Maarten N. het volgende:
[..]
Moet ie weg?
Dat is het probleem niet.Op donderdag 28 februari 2002 18:03 schreef DataBeest het volgende:
Nou, sim4k mag vanmij best in 3d hoor, ik heb net een nieuwe videokaart namelijk gekocht.
De gameplay wordt gewoon verneukt door het in 3D te doen
Verwijderd
Ik heb die hele map ooit eens helemaal stampvol met die monstergebouwen gebouwd. Krijg je in Sim City 3000 eigenlijk niet meer van zulke supergebouwen? Ideologie erachter was dat ze ooit eens de ruimte in zouden gaan ofzo ... toch? Ik weet het ook niet meer. Maar hoe lang ik ook SC 3000 speelde en hoe lang ik de computer ook dag en nacht aan liet en (maar geld verdienen) En na paar uur weer ff wat nieuwe electriciteitsgebouwtjes , watergebouwtjes enz plaatsen .. MAAR NOOIT KREEG IK DIE SUPERGEBOUWEN? FOETSIE in SC 3000?Op woensdag 27 februari 2002 20:56 schreef vinnie_van_wham het volgende:
[afbeelding]
( grote uitvoering[1MB] )
Dat is met meerdere spellen zo heb ik het idee.Op donderdag 28 februari 2002 18:06 schreef rb338 het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet.
De gameplay wordt gewoon verneukt door het in 3D te doen
Zoals Mario Bros. en dergelijke

Daar heb ik toen ik sc2k had nog het meeste plezier mee gehad!
Daar kon je toch radio-actieve spul mee weghalen, die je op een andere manier onmogelijk weg krijgt.Op donderdag 28 februari 2002 18:57 schreef G1itch het volgende:
Ik hoop dat er een soort SCURK (Sim City Urban Renewal Kit) bijzit..
Daar heb ik toen ik sc2k had nog het meeste plezier mee gehad!
Dat was eigenlijk het enige waar ik het voor gebruikte, wat kun je er eigenlijk nog meer mee?
🌞🍃
Hele stad aanleggen doe je toch met SimCity zelf?Op donderdag 28 februari 2002 19:09 schreef Maarten_w11 het volgende:
Nieuwe gebouwtjes en een hele stad aanleggen enz gewoon een soort editor is het
🌞🍃
Sommige willen meteen een stad hebben zonder dat ze door het hele proces moetenOp donderdag 28 februari 2002 20:06 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Hele stad aanleggen doe je toch met SimCity zelf?![]()

SimCity 3000 ging weer voor de realistischere aanpak... geen overdreven supergebouwen als de arcologies dus...Op donderdag 28 februari 2002 18:46 schreef RtcW het volgende:
[..]
MAAR NOOIT KREEG IK DIE SUPERGEBOUWEN? FOETSIE in SC 3000?
Mwoah overdreven, kvinnut meer een van de "logische" toekomstmogelijkheden.Op zaterdag 02 maart 2002 18:29 schreef Brian Dickens het volgende:
[..]
SimCity 3000 ging weer voor de realistischere aanpak... geen overdreven supergebouwen als de arcologies dus...
Maar zo heeft elke SimCity wel zun voor en nadelen
volgens mij kon je in simcity 2k de radioactieve rotzooi weghalen door het terrein nivo te verlagen totdat je water zag, en als je het dan weer ophoogde was de reactiviteit verdwenenOp donderdag 28 februari 2002 19:05 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Daar kon je toch radio-actieve spul mee weghalen, die je op een andere manier onmogelijk weg krijgt.
Dat was eigenlijk het enige waar ik het voor gebruikte, wat kun je er eigenlijk nog meer mee?
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel
ZO, dat is weer erg realistisch..Op donderdag 18 april 2002 16:07 schreef jorammeke het volgende:
Op www.gamez.nl staan nu ook screenshots van sc4000...

Naast een boerderij, die in de stad staat, zomaar een reuzenrad..

🌞🍃
Verwijderd
Tja, dat ligt aan de tester, niet aan de game.Op donderdag 18 april 2002 16:23 schreef DataBeest het volgende:
[..]
ZO, dat is weer erg realistisch..
[afbeelding]
Naast een boerderij, die in de stad staat, zomaar een reuzenrad..
Bij de vorige SimCitys kon je hooguit aangeven of je huizen, commercial of fabrieken wil hebben. Dus dan had je niet de keus WELKE gebouwen er komen.Op donderdag 18 april 2002 16:26 schreef Spooky het volgende:
[..]
Tja, dat ligt aan de tester, niet aan de game.
Dus dat lijkt me toch iets wat door het spel zelf komt.
🌞🍃
Is een boerderij hetzelfde soort grond als een reuzenrad, volgens jou?Op donderdag 18 april 2002 16:32 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Bij de vorige SimCitys kon je hooguit aangeven of je huizen, commercial of fabrieken wil hebben. Dus dan had je niet de keus WELKE gebouwen er komen.
Dus dat lijkt me toch iets wat door het spel zelf komt.
Oké, jij wint.Op donderdag 18 april 2002 16:38 schreef rb338 het volgende:
[..]
Is een boerderij hetzelfde soort grond als een reuzenrad, volgens jou?
🌞🍃
Sc2000 was het nog minder moeilijk bij
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Verwijderd
Op woensdag 27 februari 2002 20:56 schreef Vinnie het volgende:
[afbeelding]
( grote uitvoering[1MB] )
Verwijderd
Het was toch Simcity 4
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Het is het vierde deel ja.Op vrijdag 05 juli 2002 20:09 schreef Blade_V het volgende:
Simcity 4000
Het was toch Simcity 4
Simcity = simcity 1
simcity 2000 = simcity 2
simcity 3000 = simcity 3
simcity 4000 = simcity 4
Nee......Op vrijdag 05 juli 2002 20:12 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Het is het vierde deel ja.
Simcity = simcity 1
simcity 2000 = simcity 2
simcity 3000 = simcity 3
simcity 4000 = simcity 4
Ze zijden dat het Simcity 4 ging heten in bijna alle game's bladen
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Verwijderd
Dat wou ik dus ook doen, alleen, draait ie niet bij mijOp donderdag 18 april 2002 16:47 schreef The_FrankO het volgende:
Wanneer komt hij nou uit?
Ik kan niet wachtenIk ga denk maar eens simCity 3000 uit het stof halen
Ik zit dus in Win 2k, en JA ik heb al UTFS gedaan, maar toen kwam ik op 2 topics van jaar oud zonder goed antwoord

Het is gewoon, installatie gaat goed, maar als ik het wil spelen draait de cd effetjes, en doet verder niks
Duz als iemand hier wel het antwoord weet.. hij is welkom

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik heb op GOT ook al het antwoord gegeven, maargoed ik zal het nog een keertje posten

Om SC3000 te kunnen spelen onder Win2k en WinXP moet je de Building Architect tool van de SC3000 site downloaden. Deze installeren...daarna SC3000 starten en voila, je kunt gamen. Het kan zijn dat als je SC3000 afsluit je een foutmelding krijgt, maar dit maakt totaal niks uit.
In Building Architect Tool zit schijnbaar een file die je onder bovengenoemde OS'en nodig hebt.
Succes (niet nodig, want het werkt
Verwijderd
Nog sorry dat ik je schoonheidslaapje verstoordeOp zaterdag 06 juli 2002 10:48 schreef Sheik het volgende:
Dan heb je niet goed gezocht.
Ik heb op GOT ook al het antwoord gegeven, maargoed ik zal het nog een keertje posten
Verder hoop ik dat ze in SC4 de dingen die in SC3K weggelaten zijn terug laten komen. denk aan:
• rampen, (zoals aircrashes, hurricanes, massive flood, firestorm, toxic clouds
• de heli die je neer kunt schieten
• Ons aller geliefde Captain Hero (die was cool)
• De mogelijkheid om arco's te bouwen. Ook al waren ze niet mooi om een hele stad mee vol te poten.
• De mogelijkheid om een waterkrachtcentrale te maken met stuwmeren (dat was in 2K eigenlijk al de bedoeling geweest)
• Die verrekte Ufos moeten weer vervangen worden door of het mechanische monster uit 2K of uit de godzilla uit Classic
• de mogelijkheid van SC2K network erin duwen (dus online met elkaar steden bouwen, kan trouwens ook met een Unix variant van Classic)
• de mogelijkheid om tunnels te maken (ook onder de zee door zoals bij 2K kon)
Sc3K vond ik op zich een geweldig spel, enkel miste er het nodige moet ik zeggen.
Mooiste versie is nog steeds 2000, die kan ik nog steeds uren spelen (met networkOp zondag 07 juli 2002 10:47 schreef Terw_Dan het volgende:
Als je van SC4 nu eens net zo'n versie gaan maken als de simcity classicdie was er namelijk ook in een enhanced cdrom versie en die was gewoon fucking gaaf (de enige reden dat ik een 486er heb staan hier
.
Verder hoop ik dat ze in SC4 de dingen die in SC3K weggelaten zijn terug laten komen. denk aan:
• rampen, (zoals aircrashes, hurricanes, massive flood, firestorm, toxic clouds
• de heli die je neer kunt schieten
• Ons aller geliefde Captain Hero (die was cool)
• De mogelijkheid om arco's te bouwen. Ook al waren ze niet mooi om een hele stad mee vol te poten.
• De mogelijkheid om een waterkrachtcentrale te maken met stuwmeren (dat was in 2K eigenlijk al de bedoeling geweest)
• Die verrekte Ufos moeten weer vervangen worden door of het mechanische monster uit 2K of uit de godzilla uit Classic
• de mogelijkheid van SC2K network erin duwen (dus online met elkaar steden bouwen, kan trouwens ook met een Unix variant van Classic)
• de mogelijkheid om tunnels te maken (ook onder de zee door zoals bij 2K kon)
Sc3K vond ik op zich een geweldig spel, enkel miste er het nodige moet ik zeggen.
Wat ik het liefst wil zien is dat ze de gameplay van Classic/2000 gewoon in 4000 proppen met de graphics van 3000. Dan ben ik tevree (en een beetje netwerk, betere wegenplanning ala Transport Tycoon, etc, etc
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes