Kleine peltier ook mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb du nu een 1900XP maar wil em wat verder coolen (heb al CC watercooling). Is het mogelijk een laag wat peltier te gebruiken, om je cpu wat extra te coolen, dus niet wreed onder nul te gaan, maar gewoon een graad of 15 te houden? Ik wil dus niet meteen een 170watt peltier erop zetten, dat er meteen condens gaat komen.

Ik draai nu op 30 graden idle en 42 stressed. Ik wil dus nog wat lager (rond de 15/20 graden).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

dus je wilt condens vermijden, right?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 19:46 schreef FMS het volgende:
dus je wilt condens vermijden, right?
* snars slikt in wat ie wilde gaan zeggen

I reject your reality, and substitute my own.

• FMS
  • Niet online

FMS

nah zegt maar. ik dacht ieder peltier voor condens zorgt, zelfs een 80watter

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 19:48 schreef FMS het volgende:
een 80watt peltier is dus echt niet genoeg om een 1900+ XP koel te houden, waarschijnlijk gaat de temp dan zelfs omhoog!

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Volgens mij kan dat niet.
Je peltier moet altijd minimaal het wattage van je proc. kunnen verplaatsen, en in de praktijk moet het altijd nog wat meer zijn. Anders werkt het als een isolator tussen waterblok en cpu (omdat de peltier dan te weinig warmte afvoert en er dus aan de cpu-kant steeds meer warmte komt)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56

Epsilon

niet op een XP |:(

Maar nee, dat gaat niet. Je hebt minimaal een 120watt peltier nodig, en je moet altijd isoleren, zelfs met een 80watter op een wat minder hete proc. Condens is nou net niet de bedoeling. Maar ga maar eens wat meer lezen over peltiers, want je hebt het niet helemaal door denk ik :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar ik meer op doelde is dat je post nerges op sloeg...hij zegt er toch specifiek bij dat ie geen condensvorming wil? En dan nog: wie wil er nou WEL condens op z'n cpu?
Maar nofi hoor...

edit: condens krijg je dus alleen als je cpu/coldplate kouder wordt dan het dauwpunt....en dat ligt (als ik me niet vergis) normaal gesproken bij een graad of 10 celsius.

I reject your reality, and substitute my own.

• FMS
  • Niet online

FMS

Op woensdag 27 februari 2002 19:53 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Waar ik meer op doelde is dat je post nerges op sloeg...hij zegt er toch specifiek bij dat ie geen condensvorming wil? En dan nog: wie wil er nou WEL condens op z'n cpu?
Maar nofi hoor...
hij zegt dat ie niet onder de null wil gaan. ik wil dus de reden weten , ik dacht dat het met condens te maken had.

edit: 80wat was een voorbeeld, natuurlijk is dat niet genoeg voor een 1900XP.
Pagina: 1