i.v.m. Datalimiet [Regio Netwerk] hoe en wat ?

Pagina: 1
Acties:

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
ik wil graag met een paar mensen in terneuzen een ftp netwerk opzetten, omdat zeelandnet een datalimiet heeft behalve als het in de regio/head-end gebeurd, zou dat dus wel heersen omdat je dan 'ongelimiteerd' bestanden kan doorsturen zonder dat je data eraan gaat.

ik wil eigenlijk weten hoe je dat voor elkaar kan krijgen, en ik dacht dat ze het hier wel weten dus vandaar :)
welke proggies zou ik moeten hebben en moeten er ook nog dingen in windows (xp) verranderd worden ?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
guild ftp
bullet ftp
serv-u

• DarkSide
  • Laatst online: 16:03

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan toch een FTP server opzetten met een programma als bijvoorbeeld Serv-U of G6 ftp server.
En connecten met een ftp client zoals bv cute FTP.
Op de server users aanmaken met wachtwoord.
Homedir maken.
Zeggen wat ze wel en niet mogen.
En dan met de client connecten.
Dit moet je bij iedereen doen.
Let wel dat downloaden niet al te snel zou gaan.
Omdat de upload bij ISP's over het algemeen nogal beperkt is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Toulinash
  • Laatst online: 21-02-2024
darkside, kan je mij mischien een meeltje sturen met een wat minder 'moeilijke' uitleg ? ik ben hier nog nooit mee bezig geweest dus het wordt wel errug moeilijk om jou woordenschat te volgen :)

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
ik zit ook op head-end tern...

ik wil je wel helpen...

107331470icq

Verwijderd

korty gezegd: server installeren (proggie dat zorgt dat anderen via ftp op jouw computer kunnen inloggen). en dan kunnen alle anderen (mits ze het juiste gebruikersnaam+password hebben) inloggen en die hebben dan alleen toegang tot de bestanden die jij gedeeld hebt (wat je dus in moet stellen in je ftp-server-programmatje)
Pagina: 1