LAN met 2 x @home

Pagina: 1
Acties:

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:32
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/sr.houtstra/thuisnetwerk.jpg

Hoe krijg ik nu een LAN voor elkaar zonder extra NIC's te installeren? Kan dit überhaupt?

PC 1 staat XP pro op
1 netwerk kaart
IP adres van @home
Als extra Protocol Nwlink

PC 2 staat win98SE op
1 netwerk kaart
Ook IP adres van @home
Als extra Protocol Netbeui

PC3 is niet van toepassing nog.

ICS staat dus NIET aan....iemand????

Verwijderd

Je wilt dus op een LAN gaan internetten via 2 @home verbindingen? Nou, als het op een LAN party is, zou ik 2 nic's in 1 pc doen, daar de beide kabelmodems elk aan 1 NIC, en dan load balancing installeren voor beide netwerkkaarten. Verdeelt hij de data over de beide netwerkkaarten/internetverbindingen.
Maar zoals jij het bedoelde, weet ik het niet :P

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 18:00
Plaats 2 netwerkkaarten in PC1 of koop een aparte router. En sluit deze aan op de HUB.

edit:

Nu zie ik het, je hebt al 2 ip's van @Home.
Stom ! Nu heb je nog steeds een upload van max 16 KB en je betaalt nog eens extra voor dat extra ip adres ...

Het zou in ieder geval zo wel moeten werken. Alleen als PC3 ter sprake komt dan moet je ook voor deze een apart ip adres aanvragen.

-

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
vraag meerder ip adressen aan.

• stretch
Dit is dus voor iemand die al een 2 de IP adres aanvroeg bij @home,zonder dat ie wist hoe ICS werkte...Nou wil hij dat beide PC's elkaar zien>Zonder extra kosten..
Inet werkt...op beide PC's...nou de LAN nog.

Verwijderd

Als de pc's naar Internet hetzelfde ip mogen hebben kun je beter dat 2e ip weer opzeggen en voor die 5 euro per maand besparing een extra nicje kopen en die in de server hangen. Je vraagt om een LAN, Internet is niet een LAN, dus de constructie uit je eerste post zal geen LAN opleveren. Zoals eerder al geroepen in dit topic kun je dan met ICS Internet delen via 1 pc met 2 netwerkkaarten waarvan 1 @home ip en de ander een intern ip (met Windows is 192.168.0.1 voor de server wel een goed plan).
Bijkomend probleem van de in je eerste post beschreven constructie is dat als @home die twee pc's in een verschillend subnet zet ze elkaar ook niet echt (eenvoudig) kunnen zien en je dus afhankelijk bent van de grillen van @home.

Verwijderd

Die pc's moeten elkaar gewoon kunnen zien, ik heb het ook zo gedaan en kan zo gewoon gamen ed. over het locale netwerk.
Misschien dat het een probleem wordt als de pc's niet de zelfde subnet mask hebben.
Er staat ergens op de @home site dat ze niet kunnen garanderen dat beide pc's de zelfde subnet mask hebben.

Je kan ook een oude pc gebruiken als server voor internet(of een router kopen), dat mag niet van @home maar dan zou alles moeten werken.

Als je harde schijven en/of printers wil delen moet je 'file and printer sharing' en netbui installeren op beide pc's

• ThaHandy
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

route /?

• stretch
oke...het is me duidelijk...maar hoe dan NETBEUI op de XP comp te installeren?
toevoegen protocol laat alleen maar NWlink zien.
Dat subnet verhaal was me al duidelijk.

Verwijderd

Ik heb zelf ook @home,. en natuurlijk m'n hele netwerk op internet zitten. Maar dan moet je het wel iets anders aansluiten dan hoe het nu zit.

Je pakt 1 PC waar je 2 netwerkkaarten in doen, 1 netwerkkaart gaat direct naar de kabelmodem (dus zonder hub er tussen). De andere netwerkkaart sluit je aan op je hub, waar ook de andere PC's op zitten. Op de pc met 2 netwerkkaarten zet je even internet delen van windows aan.. (die van XP werkt veel beter als van 98) Bij de andere PC stel je in dat je via het netwerk internet, iedereen kan nu internetten, en je hebt ook meteen een lan. Natuurlijk ook meteen je extra IP adres opzeggen, want die heb je niet nodig.

Op deze manier werkt het bij mij perfect!

even plaatje toegevoegd ter verduidelijking
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/geers/download/netwerk.GIF

• stretch
Thanx Tweedz...die opzet die jij schetst ken ik..daar draait mijn Lan ook op.
Maar , de opzet die ik boven aan schetste kan dus niet...ook al wordt er beweerd van wel..
Ik ga weer aan de stoei.....!!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Op woensdag 27 februari 2002 19:39 schreef stretch het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/sr.houtstra/thuisnetwerk.jpg

Hoe krijg ik nu een LAN voor elkaar zonder extra NIC's te installeren? Kan dit überhaupt?

PC 1 staat XP pro op
1 netwerk kaart
IP adres van @home
Als extra Protocol Nwlink

PC 2 staat win98SE op
1 netwerk kaart
Ook IP adres van @home
Als extra Protocol Netbeui

PC3 is niet van toepassing nog.

ICS staat dus NIET aan....iemand????
Je doet het fout nu. Je steekt je kabelmodem in een hub/switch, samen met de 2 pc's die je op @home wil hebben.
Los daarvan wil je een LAN als ik het goed begrepen heb.

Dit kan je het beste op een aparte hub/switch doen, maar je kan ook de drie pc's die je in een LAN wil hebben in dezelfde hub steken, dan hebben 2 pc's dus een dubbele verbinding met de hub (waarvan 1 voor je LAN en de ander voor @home). Dat LAN geef je gewoon ip's in een van de bekende ranges.

Als je op de 2 pc's die met @home verbonden zijn allebei met @home verbonden staat win2k/xp/(NT?) zou hebben staan kan je evt. proberen de nic's die met @home verbonden zijn een extra ip te geven in een private range, zodat je maar 1 nic nodig hebt. Ik weet echter niet of dit zal gaan werken.

De andere maniet met 1 hub/switch zal, zeker met een hub, een veel minder performance geven dan met een extra switchje erbij :)

Verwijderd

vervang je hub door een router (vigor 2200e of iets dergelijks), zeg de 2 andere ip's op bij @home en alles zal werken zoals jij dat wilt. Zelfs 100 mbit als je NIC's dat ook kunnen :)

Verwijderd

ik ben ook voor de oplossing met de 2e tekening of die met de router (heb zelf de 1e met ca 8 PC's).
Maar een poginkje nog:
zou je dit wel voor elkaar kunnen krijgen met
route add myip netmask yourip ? Dit moet dus op elke PC gebeuren en uiteraard aanpassen.
Zoek effe het exacte format op, ik heb gebruik het te weinig . Het is al eens vaker in her forum geweest.
Deze truuk wordt ook uitgehaald voor spelletjes en zo.....

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 12:00 schreef snars het volgende:
vervang je hub door een router (vigor 2200e of iets dergelijks), zeg de 2 andere ip's op bij @home en alles zal werken zoals jij dat wilt. Zelfs 100 mbit als je NIC's dat ook kunnen :)
Dan heeft ie weer niets aan 2 ipadressen ;)

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

dan gooit ie 1 ip adres weg... een router ertussen is 100^12 x beter dan 2 ips van @home (die ook nog eens nooit in de zelfde range zitten)

+ dat alles open aan het internet hangt :)

koop dus een goede router vigor2200x of maak een pctje met 2 netwerkkaarten en installeer winroute oid

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/annelies/netwerk.JPG

Ik heb het dus ook op dezelfde manier! waarom anders? werkt perfect! (met 2k/XP, 98 wil nog wel eens een pc niet vinden)
verder hoef ik ook geen pc aan te laten staan of wat dan ook. En met een switch heb ik toch nog snelheid. Een router vind ik zelf wat overbodig voor zoiets dan moet je al een echt netwerk hebben ;).

Ohja: IP range is allemaal in 213.51.*.*
behalve mijn private ip is dan niet van @Home alhoewel je gewoon een willekeurig ip kan invullen (als de cd computernaam veranderd naar een @home Computernaam) van @home zelf. *D maar dat mag niet!
En alles werkt op 100Mbit, bh. @home kabelmodem niet dan :P

• stretch
het werkt zoals ik het in de eerste tekening heb aangegeven.
Maar nu wil ik PC 2 zowel in de LAN als inet laten hebben.
Helaas wil deze persoon geen extra geld uitgeven dus een extra router oid zal niet gaan.
Ook wil hij de 2de IP niet opzeggen..dus dan houdt hetop..
Pagina: 1