Geluid Rear speakers veel te zacht

Pagina: 1
Acties:
  • 3.105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 23:55
Ik heb net een splinter nieuwe receiver aangeschaft , de Sony STR DE-475 .
Ik vind het een prachtig apparaat , alleen is het geluid uit mijn rear speakers naar mijn mening veel te zacht . Het maakt niet uit of het nou een Dolby 5.1 signaal is of een DTS bij allebei is hij voor mijn gevoel te zacht .
Ik heb ze ook al harder gezet , maar dit schijnt niks uit te halen . Mijn Setup :

DVP S-335 sony DVD speler
STR DE-475
2x JBL pilaren (4ohm)
1x Center speaker (8ohm)(cheapo sony)
2x Rear speaker (8ohm)(cheapo sony)

De center en de pilaren doen het perfect alleen de rear is heel erg zacht .
Weet iemand misschien een oplossing .

En ik heb natuurlijk ook al aan nieuwe rear boxen zitten denken en een nieuwe center .
Weet iemand misschien waar ik twee rear en een center box kan kopen ie het wel een beetje leuk doen ??

Alvast Bedankt :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is niet het idee van dolbydigital/DTS dat de rearspeakers enrom hard meebleren.

Het kan zijn dat de gevoeligheid van je rears erg laag is, maar dat zou met +10db opgelost moeten zijn. Doe eens van die ruis/testsignalen en kijk hoe hard het dan is. Dat moet ongeveer evenhard kunnen/gaan...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30
misschien onkyo i.p.v. sony setje ? ;)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• KunDun
Op woensdag 27 februari 2002 19:45 schreef JvS het volgende:
Het is niet het idee van dolbydigital/DTS dat de rearspeakers enrom hard meebleren.

Het kan zijn dat de gevoeligheid van je rears erg laag is, maar dat zou met +10db opgelost moeten zijn. Doe eens van die ruis/testsignalen en kijk hoe hard het dan is. Dat moet ongeveer evenhard kunnen/gaan...
Als ik die test doe dan is het inderdaad allemaal even hard , alleen als het erop aankomt in de film zelf is het gewoon dramatisch .

Kan het bijvoorbeeld een probleem geven omdat mijn front boxen 4 ohm zijn en mijn rear boxen 8 ohm ?

En als ik dan toch besluit nieuwe rear boxen aan te schaffen heeft iemand dan een suggestie voor goeie en betaalbare boxen ?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Ik had een soortgelijk probleem met een Sony DVD en Pioneer versterker.

Bleek uiteindelijk dat de Sony DVD op stereo stond ipv dolby digital 5.1 surround

Dit kun je op de versterker zien, dat gaat een lampje met dolby digital branden..

Verder moet je wel een film afspelen waar veel surround in zit. U-571 bijvoorbeeld laat al je 6 speakers knallen.

Verwijderd

als ik mij niet vergis,moeten je speakers allemaal dezelfde ohm waarde`s hebben,anders gaat de een harder dan de ander klinken,en het lijkt me niet goed voor je versterker.maar dit is de meening van een eenvoudige dhz`ter...greetz (8>

• KunDun
Klopt het inderdaad , dat het door de Ohm waarde kan komen ?

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ze het bij een testsignaal allemaal even hard doen is er niets aan de hand.

Het is ook niet de bedoeling dat je tijdens een film ineens denkt van "hee geluid van achteren", maar dat het natuurlijk klinkt, en dus zal over het algemeen het geluid van achter zwakker zijn dan van voren.

• KunDun
Op donderdag 28 februari 2002 13:54 schreef Nikel het volgende:
Als ze het bij een testsignaal allemaal even hard doen is er niets aan de hand.

Het is ook niet de bedoeling dat je tijdens een film ineens denkt van "hee geluid van achteren", maar dat het natuurlijk klinkt, en dus zal over het algemeen het geluid van achter zwakker zijn dan van voren.
Dat begrijp ik ook wel , maar ik heb bij andere mensen bijvoorbeeld wel eens naar gladiator gekeken , als ze in het beginnen die pijl en bogen afschieten . En dan lijkt het echt net of die pijlen echt over je hoofd vliegen . bij mij klinkt ht voor mijn gevoel nergens naar .

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op donderdag 28 februari 2002 13:59 schreef KunDun het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook wel , maar ik heb bij andere mensen bijvoorbeeld wel eens naar gladiator gekeken , als ze in het beginnen die pijl en bogen afschieten . En dan lijkt het echt net of die pijlen echt over je hoofd vliegen . bij mij klinkt ht voor mijn gevoel nergens naar .
Dan is er wel iets mis ja, want ik wou nét die film als voorbeeld nemen.. Alleen ik heb geen idee wat. Ik hoorde met mn inspire 5300 setje toch ook de pijlen rond mn kop vliegen in de opening's battle.
Kan je de balans van voor/achter niet aanpassen? >:)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Als je ze echt te zacht vind staan, zet dan eens je front+center speakers op een hele lage waarde (2 db+ ofsow) of zelfs op een negatieve waarde.
Laat je rear speakers dan op max staan en zet je volume gewoon wat harder. Dit probleem heb ik zelf ook gehad met mijn Pioneer versterker.

Het is misschien geen officiele oplossing, maar het werkt wel. :P

Succes !

• Nikel
  • Niet online
Ik heb de openingsscene van Gladiator ook even gekeken daarnet (had ik nog niet eerder gedaan op m'n 4.0 set), er is idd lekker overdreven gebruik gemaakt van surround geluid :).

Als je achterspeakers met een testsignaal wel even hard zijn is volgens mij die versterker gewoon brak, en zou ik hem terugbrengen.

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:51

Ino Dekker

Mr. Guide

Als je de test-toon test doet heb je dan de achterluidsprekers harder staan dan de voorluidsprekers of staan ze in de standaard instelling.
Als je deze bijvoorbeeld op +10dB hebt staan en ze klinken even hard dan heeft het denk ik wel met de impendantie van de luidsprekers te maken. Anders zou je toch echt zeggen dat het wel goed zit met de volume van de achterluisprekers.

BTW. Zijn de achterluidsprekers volwaardige luidsprekers of zijn dit zogenaamde sateliet luidsprekers? Want dan zou je die misschien moet instellen in je versterker. Ik zou niet weten of dit enig verschil maakt, wel is het zo dat bij de juiste instelling (bij satelieten) de bassen naar de voorluidsprekers worden gestuurd.

Volgens mij is tegenwoordig 8 Ohm een beetje de standaard. Tenminste dit zie ik het vaakst. Bij mij receiver (Sony STR-DB 840) is het zo dat deze iets beter presteerd bij 8 Ohm luidsprekers. Er zijn ook versterkers waarbij die omgekeerd is.

• blissard
  • Laatst online: 14:49
Impendantie (ohm) is het iig niet. Dan zou je dat al tijdens de ruis-test moeten merken. Lijkt me idd dat het a. de instelling van je versterker is of b. de output van de dvd/video.

• Wok
  • Laatst online: 18:05

Wok

Dakloos...

Hmmzz.. een Sony setje? Daar staat me iets van bij dat het uitgangsniveau van de achterspekers verhoogd kon worden. Tenminste, bij mijn set kan het wel (Sony STR-DE405).

In mijn geval varieert het uitgangsniveau normaal van -15 tot +10, maar dit is te verschuiven van -10 tot +15. Misschien dat Sony dit trucje nog steeds kent:

* Zet het apparaat helemaal uit (dus niet stand-by);
* Houd de knop CENTER MODE ingedrukt en zet tegelijkertijd het apparaat aan (CENTER MODE ingedrukt houden!).
* Als het goed is verschijnt er dan op het display iets van GAIN UP, waarmee het uitgangsniveau verhoogd is.

Hoewel het uitgangsniveau dan iets verhoogd is, zul je dit niet terugzien op het display als je het niveau verandert. M.a.w.: het display geeft dan nog steeds -15 - +10 aan, terwijl het eigenlijk -10 - +15 is.

Disclaimer: ik garandeer niet dat dit werkt. Dat het toevallig op mijn oude beestje werkt, is geen garantie dat dit op alle Sony sets van toepassing is. Derhalve aanvaard ik geen enkele verantwoordelijkheid als bovenstaande niet blijkt te werken.
:+

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Hmmz.. heb je al op je DVD gekeken ?? Die Sony's moet je echt op Surround zetten ipv stereo. Als die op stereo staat mixed ie het surround gewoon terug naar stereo.

• KunDun
Op donderdag 28 februari 2002 17:46 schreef Techz het volgende:
Hmmz.. heb je al op je DVD gekeken ?? Die Sony's moet je echt op Surround zetten ipv stereo. Als die op stereo staat mixed ie het surround gewoon terug naar stereo.
Ik kan inderdaad in het Dvd menu kiezen voor Dolby of Downmix welke moet ik dan hebben ?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25
Op vrijdag 01 maart 2002 13:53 schreef KunDun het volgende:

[..]

Ik kan inderdaad in het Dvd menu kiezen voor Dolby of Downmix welke moet ik dan hebben ?

Op stream zetten als het kan, dan heb je ook meteen DTS, even boekie lezen.

no comment

Pagina: 1