Toon posts:

Com poort teveel!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,

Ik heb al enige tijd een dualboot systeempje met win98/2000. Nu is het zo dat ik onder windows 98 geen enkel probleem heb met mijn compoorten. Com1 (muis), Com3(modem) zijn mooi aanwezig. Probleem is in win2k heb ik ineens 3 compoorten geinstallerd (1,2 & 3). 2&3 zijn altijd in conflict en dus kan ik niet internetten voordat ik com2 handmatig verwijder. Start ik dan weer opnieuw op dan pleur win2k ze er vrolijk weer allebei in.. weer conflict, weer poort verwijderen.. je snat het wel...
Disablen helpt niet. Andere IRQ configuraties helpt, uitschakelen com2 in BIOS helpt niet, want dan detecteerd Win2K ineens ook com3 niet meer. Dus iedereen keer als ik internet op wil moet ik weer com2 verwijderen. Dit begint een beetje vervelend te worden :(.....

Weet iemand raad?

Joost

Specs trouwes:
Moederbord: ABIT BH6

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26

Adze

CCNP !

je hebt waarschijnlijk een intern modem. Misschien moet je even kijken hoe je die op com 4 kan zetten...

Ik weet nog in de beginperiode van win95 en plug-'n-pray windows modems dat je eerst even handmatig vier com poorten moet installen en dan het modem....

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Ehm, staat de COM2 in de BIOS soms op ASKIR of HPSIR ofzoiets? Dan wordt 'ie volgens mij als infrarood modem geïnstalleerd.

Goed, het is een long shot...

Macbook Pro

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=309815/1/100]

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 10:53
Misschien uitschakelen in dit hardwareprofiel (Apparaatbeheer) ?