Toon posts:

Iemand op GoT met Maxtor60gig 7200rpm???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo ja, maakt je hd geluid???
Mijn hd maakt geluid als een oude HD van 3 of 4 gig.
Dat vind ik wel raar want ik heb ook een 30gig van maxtor en die maakt helemaal geen geluid :?

Iemand die weet wat het probleem is, of is het normaal?

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 19:09 schreef kubi55 het volgende:
Zo ja, maakt je hd geluid???
Mijn hd maakt geluid als een oude HD van 3 of 4 gig.
Dat vind ik wel raar want ik heb ook een 30gig van maxtor en die maakt helemaal geen geluid :?

Iemand die weet wat het probleem is, of is het normaal?
Download dat progje van de Maxtor site dan maar ff om te controleren hoe het ermee staat...
Het klinkt in ieder geval niet best...:'(

Verwijderd

Topicstarter
die powermax doet het niet... error= cannot found device oid

Verwijderd

Ik heb ook een 30Gig gehad.. en ben nu ook op een 60Gig ovegestapt.. en ja, hij maakt soms een _klein beetje_ geluid.. maar niet zoals een ouwe 4Gig HD iig :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 19:14 schreef SoDM2k het volgende:
Ik heb ook een 30Gig gehad.. en ben nu ook op een 60Gig ovegestapt.. en ja, hij maakt soms een _klein beetje_ geluid.. maar niet zoals een ouwe 4Gig HD iig :D
hij maakt niet altijd geluid, maar als ie maakt dan wel als een 10gig (tog maar geen 4gig dan :P)

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Ik heb 2x een Maxtor 60Gig. 7200rpm. en 1x een Maxtor 80Gig. 7200rpm. en ik hoor ze eigenlijk nooit.

Wat je kunt probeeren is (hoe heet dat progje ookweer) van maxtor ophalen waarmee je het geluidsproductie en daarmee ook de snelheid kunt instellen van je Maxtor HDD's.

maar als ze echt veel herrie maken dan moet je ff MaxBlast Plus downloaden en je HDD's ermee testen...

---------------------------------------------------------------------------------------
Let wel op dat je min. V1.27 moet hebben met alles eronder verneuk je je HDD's in WinXP...

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

als het uit dezelfde serie is als de mijne dan klopt er iets niet, of hij is vreselijk gefragmenteerd (nachtje laten defraggen kan de oplossing zijn).
en dat progje, AMSET, helpt wel wat, maar als ie echt veel lawaai maakt los je het daar ook niet mee op.

"People should know when they're conquered..."

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
*MaxBlast Plus II v1.00 is the latest revision replacing MaxBlast Plus v1.27s.
http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/24023.html

Procedure for changing from UDMA/66 to UDMA/100 on
DiamondMax 60 and DiamondMax VL 30 drives
http://www.maxtor.com/products/diamondmax/techsupport/technicalprocedures/21009.html

Procedure for adjusting operating sound levels via the Acoustic Management Program.
http://www.maxtor.com/products/diamondmax/techsupport/technicalprocedures/21007.html

Misschien dat je hiermee ergens komt....

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik weet EXACT wat je bedoelt, heb hier 2 40 GB 740DX 'ers in RAID staan. Lijkt alsof ze niet gesmeerd werden :P

Maak je niet ongerust zijn gewoon luidruchtige drives, als dat gekraak je stoort kan je er een paar casefans op richten en ze isoleren.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 20:00 schreef XTerm89D het volgende:
Ik weet EXACT wat je bedoelt, heb hier 2 40 GB 740DX 'ers in RAID staan. Lijkt alsof ze niet gesmeerd werden :P

Maak je niet ongerust zijn gewoon luidruchtige drives, als dat gekraak je stoort kan je er een paar casefans op richten en ze isoleren.
PRECIESSSS, HET LIJKT IDD ALSOF ZE NIET GESMEERD ZIJN. KAN JE ZE DAN NIET SMEREN OFZO >:) OF IS ER GEEN OPLOSSING VOOR?
MAAR BEN WEL BLIJ DAT IE IIG NIET DEFECT OFZO IS :9

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Kubi55: Heb je problemen met je caps-lock toets?
Hele zinnen in hoofdletters komt nogal schreeuwerig over. Zou je hier in het vervolg op willen letten?

Ik quote ook even uit de faq:
Ga niet schreeuwen om een oplossing. Hoe schreeuw je in een text-based discussie vraag je je af? Door gebruik van hoofdletters schreeuw je. EEN TEKST DIE ZO GESCHREVEN IS, is bloedje irritant en je haalt je er de woede van andere users mee op je hals. Af en toe even wat DUIDELIJK/duidelijk maken is wat anders. In dat geval accentueer je een bepaald stuk tekst.
Hou je dus aan de nettiquette en let op je caps-gebruik

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-04 12:22
Heb nu een 20 GB Maxtor 5400 en sinds een paar dagen een 60 GB maxtor 7200rpm type D740X erbij. Die laatste is echt heel stil vergeleken bij mijn 20 Gig. Als kast dicht is hoor ik hem echt niet.
Pagina: 1