Probleempje DVD op een P4

Pagina: 1
Acties:

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Voor een kennis heb ik ooit een P4 in elkaar gezet met een Geforce2 MX400 videokaart met TV-out.

WinDVD sputtert tegen als je op TV-out wilt spelen maar speelt prima op de monitor, helaas na een 20 minuten loopt de boel vast.
Nu heb ik PowerDVD geinstalleerd en blijf hetzelfde houden maar speelt wel op TV-out. Ook zonder TV-out loopt het vast......

Khep al andere drivers geprobeert etc maar het blijft.

Het is een
- MSI845 moederbord
- Hercules Geforce2 MX400
- SB Lve1024
- PCI modem
- 256mb PC133 RAM
- DVDROM (merk even onbekend) / Writer
- 20 Gb WD drive en een 40 Gb IBM drive
- Miro DC10
- Win98

De machine loopt verders stabiel met video editten, internet en office gebruik maar met DVD loopt het eerst soepel, loopt over naar schokken en dan gewoon vast.

Verkeerde Intel driver, bios instellingen of toch iets anders ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• memphis

memphis

Topicstarter
niemand :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit gaat meer om een combi van factoren denk ik, ik geef je in [forum=6] meer kans op hulp :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

-ET-

Phone Home

Staat DMA aan?? brakke drivers voor je ide controller?? Wat voor DVD speler is het en aan welke ide hangt hij

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
gokje: firmware ff updaten.... helpt 9 vd 10 keer

als het een liteon is heb je het makkelijk, die hebben de firmwares overzichtelijk staan.

en welke versie van powerdvd heb je?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• memphis

memphis

Topicstarter
IK heb de DVD op de sec-slave staan (writer op master). Ik heb gewoon de bijgeleverde drivers van MSI geïnstalleerd en zou goed moeten zijn. Writer zou ik effe moeten kijken hoe of wat, ik zou bv. effe een DVD naar een HDD kunnen kopieren als daar het probleem zit.

Naast dat heb ik al een ander videokaartje klaar liggen om het eens te proberen.

Software is PowerDVD XP 4.0 maar ook met 2.55 gaat het fout.
Ik denk dat iets heet wordt.... kzal dan ook maar eens wat temperatuur monitoren installern.

• FuLLStOp340
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09-2025
Wat ik altijd doe in zo'n situatie (na alle software updates geprobeerd te hebben) is alleen de hardware in de doos te laten zitten waar het probleem zit. i.a.w. SBLive eruit (wat trouwens wel vaker vreemde problemen oplevert) en alle andere kaarten die niet nodig zijn om te booten en dvd's te kijken. Probeer zo te booten en kijk of je het probleem nog steeds houdt. Dan weet je i.i.g. al meer waar het aan ligt! :)

greetz

fullstop

Greetz, FuLLStOp

Pagina: 1