Toon posts:

Compaq Presario 700EA-XP goed of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om dus een Compaq Presario 700EA-XP notebook aan te schaffen maar ik had een paar vraagjes.

Wat is de accuduur ?
Is ie een beetje gebruiksvriendelijk ?
Is de beeldkwaliteit van het scherm goed ?

Als er tweakers zijn die ervaring mer deze laptop hebben goed of slecht hoor ik het graag.

Verwijderd

Ik was ook van plan om hem te kopen, maar:
hij had te weinig geheugen
hij had geen dvd

Ik heb dus de 701AE gekocht en die kost 1599 euro ipv 1359.
256 Mb en die is wel nodig voor XP
DVD speler ipv alleen een cd speler.
Verder krijg je 50 MHz meer rekenkracht.

Ik heb hem nu twee weken en het scherm is super scherp en ik zit dus niet graag meer achter mijn 19" CRT
De kwaliteit van de shared videokaart is erg goed: ik speel zelfs Colin mc Rae en RtCW eroop (1024x768) en dat loopt prima
Het geluid is heel goed, de meeste laptops komen niet in de buurt met de lage tonen.
Accuduur is afhankelijk van activiteiten, maar ik gebruik hem altijd terwijl hij aan het lichtnet hangt.
Verder vind ik het nog een mooie laptop om te zien, echt een (budget) aanrader dus. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Verwijderd

Topicstarter
die 128 mb maakt me niet zoveel uit kan ik zo 128 bij in prikken.
En een dvd-speler maakt me niet zo erg veel uit in mijn normale pc zit er 1 en ik heb ook een stand-alone dvd-speler.

Maar zo te horen zal ik er geen slecht koop aan hebben.
Maar ben benieuwd of er nog meer reacties gaan komen.

Verwijderd

Tis wel een Compaq, dus informeer eerst even goed of het inderdaad een kwestie van simpel bijprikken is.

Verwijderd

Ennuh compaq nu standaard twee jaar garantie !!
Wat betreft dat geheugen dat gaat gewoon werken hoor. Vriend van mij heb het ook geprobeerd in die notebook en draait gewoon lekker. Overigens dat geheugen had ie bij informatique besteld (super service !!!)

Verwijderd

Topicstarter
Das mooi om te weten dan kan ik meteen 128 mb bij bestellen.

Ik zag trouwens dat er ook een netwerkkaartje in zit maar is dat een ingebouwde of een pcmcia ?

Verwijderd

Ingebouwd, het pcmcia-slot is leeg. Ik zou trouwens niet weten wat ik daar mee moet: netwerkkaart en modem zijn al aanwezig.
Misschien ooit nog eens een draadloos netwerkkaartje.

Verwijderd

Topicstarter
pcmcia is wel handig voor cd-brander etc...

Verwijderd

Is wel een goed notebook. Goed scherm (en dode pixels komen niet vaak voor) en compaq heeft goed geluid (al eerder gezegd)
Wel is de vraag heveel werkgeheugen je er maximaal in kan zetten...

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:49
Accuduur
1:29 (82%) RESTEREND

Ik zit op dit moment in Yemen en het is een geweldig nootboekje. Zeker omdat dit m'n eerste ervaring is met XP (ronduitgeweldig met zijn plug and play) Als je wilt weten wat ik er al niet aan heb gehad zonder ook maar iets te installeren.

Het is gewoon een lekker snel en goed notebook. Vooral het geluid vond ik belangrijk en daar ben je met dit dingetje aan het goede adres. Kan mijn hele appartement vullen met geluid (ja tís nog een beetje kaal ja)
gebruik bijna altijd een logitech optical ernaast en het kan gewoon niet op!
Let wel: als je de tv-out gebruikt moet je 16 bits kleuren gebruiken!

resumerend ik mis niks aan dit notebook!
(behalve dan die 256Mb SoDIMM die ik bij computech heb besteld en die nu (pas na 11/2mnd) op mijn oude adres in Nl ligt ("nee hij is er echt voordat u weg gaat hoor" ja voordat ik terugkom zul je bedoelen!) :( :( :(

kan hem hier trouwens voor ca 1200 dollar kwijt...erg veel vraag naar notebooks (ideeetje voor een ondernemende tweaker?)

1:22 (76%) resterend

diskeltische lurker

Verwijderd

Topicstarter
Voor 1200 dollar kwijt ?
Dan maak je volgens mij toch wel verlies want hij is nu te koop tussen de 1300 en 1400 euro's.

:)

• Crazyhorse
  • Laatst online: 13-08 12:30
Packard Bell 2120 en de Sony Vaio FX501 zijjn ook heel interessant. Een duron 1ghz in de Sony en een cel 1.2ghz in de PB. Voor de rest allebei 256mb en dvd en uiteraard 14.1TFT. :)

Verwijderd

Topicstarter
Die sony iig niet want de accuduur van een vaio is maar 1,5 uur en dat is echt te weinig.
Van de compaq weet ik dat de accu duur zo'n 3-3,5 uur is.

• technopeuter
  • Laatst online: 19:49
3 tot 3,5 uur? heb je mijn waarden omgerekend? Daar kom ik dus echt niet aan! hooguit 2 uur, als je de cd-speler gebruikt 1,5.

Ow ik wil geen verlies maken op dit juweeltje!

diskeltische lurker

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat iig op de site van compaq maar zal wel erg veel zijn.
2 uur is ook goed genoeg :)

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe is het geluid van de koeling? redelijk stil?

Verwijderd

Stil, je hoort hem praktisch niet.

Verwijderd

2 uur??
Ik heb zelf de 1700EA, en mijn accu haalt toch wel bijna de 4 uur. andere optie is een 2e accu bestellen. Heb toen destijds wat rond gebeld. Goedkoopste was in Groningen bij Compaq repair-centre voor slechts fl 390,= het zijn ook Lithium batterijen.
Enige waar ik van baal is dat compaq onnoemelijk lang er over doet om nieuwe drivers te leveren voor bv win XP, ik heb een ATI rage Mobility, hij werkt wel op de tv, maar alleen als ik hem ermee opstart, best bagger. Als iemand die driver heeft, dan graag... Verder nog altijd te vreden.
Netwerkkaart en modem zijn ingebouwd, helaas geen IR wel 2 usb en maar een slot helaas. Strak Beeld, 14,1" maar kon beter, er staan een paar vage strepen in.
Verder mocht hij wat minder zwaar. maar ach! een hint, ik heb die van mij bij Office Center gekocht, scheelt veel in prijs en ruilen hem wel snel om in de eerste week!

suk6

Verwijderd

Je hoort hem eigenlijk helemaal niet.
nog een jammertje: de snelheid an de hd...

temperatuur: kan toch tot extreem tropische omstandigheden leiden... maarja

zorg ook dat je een fatsoenlijke voeding meekrijgt, daar had compaq een half jaar geleden problemen mee weet ik, maar dat kan ook voor de Armada Series zijn geweest!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 01:42 schreef Michielliewiellie het volgende:
Je hoort hem eigenlijk helemaal niet.
nog een jammertje: de snelheid an de hd...

temperatuur: kan toch tot extreem tropische omstandigheden leiden... maarja

zorg ook dat je een fatsoenlijke voeding meekrijgt, daar had compaq een half jaar geleden problemen mee weet ik, maar dat kan ook voor de Armada Series zijn geweest!
Wat is er mis met die hd speed dan is toch gewoon een standaard 4200 teoern schijfje neem ik aan ?

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Bij mij op het werk worden die dingen niet zovaak opestuurd voor reparatie. Bovendien heb je megagoede service van compaq. en nee ik werk niet bij compaq. Heb enkel goede ervaringen met die boys

"Is your mother proud of you ?"

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 18:07 schreef SilverBolt het volgende:

[..]

Wat is er mis met die hd speed dan is toch gewoon een standaard 4200 teoern schijfje neem ik aan ?
dat bedoel ik.
Pagina: 1