Toon posts:

pinnetje van hd erin geduwd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een pinnetje achterin me hd is erin geduwd :?(het gaat om een 60gig 7200rpm hd van MAxtor), hij zit ergens in het midden. Het is een pinnetje waar de ide kabel ingaat, ik krijg dus ook problemen als i/o device error enz.
Hij is dus niet afgebroken maar een beetje erin geduwd.
Weet iem hoe ik het er weer uit kan trekken?

ik heb geen zin om het helemaal weer op te sturen naar Maxtor enzo, ik wil het dus graag zelf oplossen. Dus geen berichtjes als "opsturen" oid graag!

Verwijderd

Toch opsturen, zelf doen = weg garantie

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 18:58 schreef MREn het volgende:
Toch opsturen, zelf doen = weg garantie
boeit niet.
garantie al bijna afgelopen.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:55
Op woensdag 27 februari 2002 19:01 schreef kubi55 het volgende:

[..]

boeit niet.
garantie al bijna afgelopen.
Een harddisk van 60 GB waar de garantie al bijna van is afgelopen ? :?

-

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 19:12 schreef Juicy het volgende:

[..]

Een harddisk van 60 GB waar de garantie al bijna van is afgelopen ? :?
mwa, 6maande nog, heb trouwens de aankoopbon ook niet meer.

en ik las ergens dat ik een header kan kopen??? dus de hele achter kant. Het artikeltje was over een cdspeler, misschien ook voor een HD???

• Juicy
Je zult waarschijnlijk wel zo'n kabel hebben gebruikt waarbij een van de gaatjes dicht is gelaten. Een soort beveiliging dat een kabel niet verkeerd om geplaatst kan worden.

Maar je zult hem er wel met grof geweld op hebben proberen te drukken. En nu zit je dus met een zwaar probleem ... En hieruit kun je direct afleiden dat je geen ATA66/100 kabel hebt gebruikt, want deze kabels gebruiken deze truc niet ...

Garantie kun je zo-ie-zo wel vergeten, dus dat verlies van dat bonnetje is niet zo heel erg. :)

Wat je kunt proberen is om met een punttangetje het pinnetje rustig terug te trekken.

Succes.

-

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op woensdag 27 februari 2002 19:25 schreef Juicy
Wat je kunt proberen is om met een punttangetje het pinnetje rustig terug te trekken.

Succes.
Ik las ergens dat ik een header kan kopen??? dus de hele achter kant. Het artikeltje was over een cdspeler, misschien ook voor een HD???

• Juicy
Op woensdag 27 februari 2002 19:27 schreef kubi55 het volgende:

[..]

Ik las ergens dat ik een header kan kopen??? dus de hele achter kant. Het artikeltje was over een cdspeler, misschien ook voor een HD???
???????? :?

Dat heb je net ook al gepost. Hoef je nergens voor te herhalen. En voordat je een nieuwe connector op je harddisk wil gaan solderen zou ik eerst die truc met dat tangetje proberen !

-

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 27 februari 2002 19:19 schreef kubi55 het volgende:

[..]

mwa, 6maande nog, heb trouwens de aankoopbon ook niet meer.

en ik las ergens dat ik een header kan kopen??? dus de hele achter kant. Het artikeltje was over een cdspeler, misschien ook voor een HD???
winkelgarantie zeker...

ik gok dat je toch echt wel een 2 jaar fabrieksgarantie voor de boeg hebt!!!!!!!!

• Juicy
Op woensdag 27 februari 2002 19:39 schreef wfvn het volgende:

[..]

winkelgarantie zeker...

ik gok dat je toch echt wel een 2 jaar fabrieksgarantie voor de boeg hebt!!!!!!!!
Maar niet als je de harddisk "semi-moedwillig" hebt gesloopt.

-

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 27 februari 2002 19:52 schreef Juicy het volgende:

[..]

Maar niet als je de harddisk "semi-moedwillig" hebt gesloopt.
Moch... het zal je verbazen wat ze allemaal slikken.

Als dat pinnetje er gedeeltelijk in is geduwd, denk ik haast dat ze het wel slikken.

Ik zou het in ieder geval proberen!!

Okee, het kost je wel een paar euro verzendkosten maar het kan je een volledig nieuw schijfje opleveren (ik vermoed dat je schijf nog niet zo heel oud is; en je niet een gereviseerde maar een nieuwe terug krijgt)

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik btw zo een header (achterkant van een hd) kopen???

• koffercomputer
  • Laatst online: 14-04 13:18
Display, Conrad, DIL, etc.
Maar ik kan je garanderen dat als jij gaat solderen aan een harddisk, hij wel meer dan I/O errors gaat geven !

Wees verstandig, en trek dat pinntje voorzichtig met een tangetje een stukje terug.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Pagina: 1