Toon posts:

Zit te twijfelen tussen 2 systemen

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff jullie wijsheid nodig, zit te twijfelen tussen twee systemen:

Systeem 1:

Athlon XP 1700 processor 1,47-GHz
nVidia NV11 GeForce2 MX200 64MB, 4 x AGP, TV-out
Quickcam Express webcam
40GB vaste schijf
256MB, PC100MHz SDRAM werkgeheugen
DVD-speler (16x max)
Cd-rewriter (16x 10x 40x max)
Geïntegreerde 10/100 Ethernet aansluiting
Easy Access Design voor makkelijke upgrades

1.489,-

Systeem 2:

Intel Pentium 4 processor 1,7 GHz
iLink, IEEE 1394 aansluiting
Quickcam Express webcam 256-MB 100-MHz SDRAM werkgeheugen
60-GB vaste schijf
DVD-drive 16x max
CD-RW-drive 16x speed
nVidia NV11 GeForce2 MX400 64-MB, 4 x AGP, TV-out
Geïntegreerde 10/100 Ethernet aansluiting
Easy Access Design voor makkelijke upgrades

1.689

Verwijderd

systeem 2

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08
Ik weet neit of de post wel helemaal correct is als ik kijk naar dee faq over zelfbouw maar goed ik antoowrd wel effe.

Ik zou sowieso altijd voor een AMD gaan omdat mij dat al jaren goed bevalt en daarbij, het AMD systeem is goedkoper en ik zie neit echt wat je voor dat extra geld zoveel emer krijgt bij het Intel systeem.

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22
256MB, PC100MHz SDRAM werkgeheugen :? Typefoutje?

Dit inmiddels toch wel enigszins verouderd. Zou zeker voor DDR gaan.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
systeem 2, neem nooit een GF2 MX-200!!
systeem 1 voordelen:
AMD CPU
systeem 2 voordelen:
60gig ipv 40gig
MX-400 ipv MX-200

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 10:12

Dr.Nono

Hello there!

Altijd voor AMD gaan! Die zijn goedkoper, beter en sneller... wat wil eens mens nog meer!
En dat geheugen (pc100) klopt?? Is wat vreemd namelijk :P

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:03
ga naar www.norrod.nl daar daar standaards systemen maar die kun je upgraden zoals je zelf wil en ze maken het voor je klaar

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat wil je er mee?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 19:02 schreef Dickster het volgende:
256MB, PC100MHz SDRAM werkgeheugen :? Typefoutje?

Dit inmiddels toch wel enigszins verouderd. Zou zeker voor DDR gaan.
Helaas het is geen typ fout, is van een pc privé project

Verwijderd

tja, dat geheugen is de welbekende bottleneck, je kan er nix anders van fixen he?, 133 of pc2100 of rdram?
ik zou dan voor de athlon gaan, volgens mij gaat die beter om met dat geheugen, volgens mij castreer je een p4 met sdram 100 |:(. Ik heb zelf p4 met rdram dat wil wel, maar met sdram, hmmm zie ik et somber in, dus xptje :)

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 19:05 schreef Dr.Nono het volgende:
Altijd voor AMD gaan! Die zijn goedkoper, beter en sneller... wat wil eens mens nog meer!
Das natuurlijk weer eens zo'n opmerking.. :?
Maar goed..wat iemand hierboven ook al aangaf (wat trouwens best wel belangrijk is) wat wil je ermee gaan doen?

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 10:12

Dr.Nono

Hello there!

Helaas het is geen typ fout, is van een pc privé project
Dan zou ik toch voor Intel gaan. PC100 geheugen met een XP processor is zonde. Je kan natuurlijk ook WEL de AMD nemen en dan zelf goed geheugen er bij komen. :D

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 19:06 schreef blackd het volgende:
Wat wil je er mee?
Eigenlijk voor beetje allround, Spellen zoals RTCW, Renegade, MOHAA.

• Rannasha
  • Laatst online: 15:37

Rannasha

Does not compute.

Neem systeem 1 en gebruik het geld dat je hiermee uitspaart om er beter (lees DDR) RAM in te prikken. Als dat kan op het mobo wat erin zit...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Ik zie nergens het moederbord voor beiden systemen vermeld staan. :)

Bij een P4 zou ik gaan voor een Abit TH7II-RAID.
En een Athlon XP draait wel lekker op een Abit KR7A-133RAID.

Om maar 2 voorbeelden te noemen.

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 19:13 schreef vluggejapie het volgende:

[..]

Eigenlijk voor beetje allround, Spellen zoals RTCW, Renegade, MOHAA.
Ic, als je namelijk DV wilde gaan doen, moest je die tweede waarschijnlijk nemen (i-link, Intel machien)

Je zou eigenlijk ff te weten moeten komen welk mobo er in zit, zodat je kan kijken of je er (in de toekomst) nog DDR geheugen in kan zetten, want SDRAM is wel erg oud.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 27 februari 2002 19:19 schreef blackd het volgende:

[..]

Ic, als je namelijk DV wilde gaan doen, moest je die tweede waarschijnlijk nemen (i-link, Intel machien)

Je zou eigenlijk ff te weten moeten komen welk mobo er in zit, zodat je kan kijken of je er (in de toekomst) nog DDR geheugen in kan zetten, want SDRAM is wel erg oud.
niet nodig. DV kan ook makkelijk op een AMD (heb het zelf op mijn notebook zitten (specs zie sign bij notebook)..

Verwijderd

ik zou zeggen systeem 2 maard an met een amd cpu en mobo :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Au, PC100 en een MX 200/400 zijn toch wel de doodsteek voor een leuke game bak. Neem liever een goedkopere Duron met een betere grafische kaart en sneller ram, want deze configs vallen toch wel onder de noemer gemiste kans.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Pfff..nu ik er nog eens goed na kijk vind ik de systemen wel raar samengesteld. Lijkt verdacht veel op systeempjes a la Vobis-stijl. Dat zijn meestal ook van die Pc's waarvan je zegt wat ik moet ik eigelijk hier nou mee :)

Verwijderd

Geen van beide...

PC100 en Geforce 2 MX?!

Verwijderd

Is dat voor een PC-Prive project? Anders zou ik gewoon zelf ff een systeem samenstellen. Lijkt me toch wat handiger.

Verwijderd

Dit riekt naar PBell systeempjes...beide niet doen...

ER moet een GF2Ti of zelfs 3TI in..wil je spellen draaien, een goede 7200RPM schijf, en een PIV met Northwood core, of de XP van AMD..

• BruceLee
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

de duurste simpel :D

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:04
Als het om een merk computer gaat (PB, HP, Compaq??) kan je vrijwel zeker niet overklokken en dan is een AMD 1700+ sneller dan een P4 1700. Daar komt nog bij dat een p4 meer last heeft van 100MHz geheugen dan de XP.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

ALS je een gun op m'n hoofd zou richten, zou ik systeem 1 kiezen, maar anders geen van beide, want je kan beter ff net iets meer geld uitgeven voor goeie onderdelen dan een bak kopen waar je uiteindelijk niet alteveel mee kan.

Maar als ik de prijzen zo bekijk liggen die wel erg laag. Wat ik zou doen is systeem 1 kopen en daar nieuw geheugen in zetten. Oude geheugen verkopen, of zelf houden voor een andere bak, en dan lekker gaan gamen.

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 19:57 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

niet nodig. DV kan ook makkelijk op een AMD (heb het zelf op mijn notebook zitten (specs zie sign bij notebook)..
Ja dat snap ik, maar goed er zit al een DV aansluiting op, dus da's toch makkelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Uhmmmmmm gaat wel gelijk op, met welk systeem ik moet (wel me eigen keus) kiezen. Is er niet 1 systeem wat toch beter eruit schiet dan de ander??

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Hier ben ik ook wel benieuw naar, maar dan hoofdzakelijk gekeken naar de overcloak prestaties. Als je kijkt naar de .13 micron van intel, dan lijkt deze beter te overcloaken, of niet? En welk type .13 van intel zou je dan moeten nemen? of welk van amd? Puur gekeken naar overcloacken....

Uncomfortable silence can be so loud...

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Is dat in Euro's dan, want dat is voor een systeem in euro's dan wel duur, heb voor m'n pa net systeem in elkaar gezet, goeie voor net geen 1000 euro :)

Verwijderd

Je stelt dat AMD-systeem een beetje krap in.
Ik zou persoonlijk die MX 400 (toch?) en die 60 GB 'ruilen', dan heb je een topsys.

Verwijderd

Systeem 2 off course! :)

Verwijderd

ja ik zou zelf gaan voor systeem2. maar waarom neem je dan een 1,7 GHZ? kun je beter de 1,6GHz northwood doen. kun je ook overklokken als je wilt en meer cache.
850chipset en dan lekker RIMM er in doen.

de onderdelen die ik ga kopen waarschijnlijk morgen of na weekend: p4 1,8 4x 256 mb rimm, asus p4t-e, lianli pc-60, enermax 450W FPC, volcano 478 cooler.

ik zou als ik jou was ook in die richting gaan, qua proc en geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 19:47 schreef MeKnowHow het volgende:
Systeem 2 off course! :)
Ja, en kan je ook een reden geven waarom systeem 2

Verwijderd

Topicstarter
Maar zijn het wel systemen waar ik niet spijt van krijg, want ik wil nog een tft erbij doen een FP-745A Flatpanel, maar ik weet me god niet hoe hij eruit ziet en of hij goed is voor spellen, op de site van compaq zie ik niet veel info.

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 23:03 schreef ForayNL het volgende:
ja ik zou zelf gaan voor systeem2. maar waarom neem je dan een 1,7 GHZ? kun je beter de 1,6GHz northwood doen. kun je ook overklokken als je wilt en meer cache.
850chipset en dan lekker RIMM er in doen.

de onderdelen die ik ga kopen waarschijnlijk morgen of na weekend: p4 1,8 4x 256 mb rimm, asus p4t-e, lianli pc-60, enermax 450W FPC, volcano 478 cooler.

ik zou als ik jou was ook in die richting gaan, qua proc en geheugen.
't is een pc prive project, dus er kan niet in de configuraties gewijzigd worden neem ik aan.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik kan een standaard 17 inch nemen of de tft scherm, maar verder kan ik niks veranderen

Verwijderd

[topic=218256/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.