Toon posts:

welke SCSI controller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier komt een nieuwe, omdat die van net gesloten is :( .

Ik heb dus een P3-500, 256 sdram, yamaha 6x SCSI, 9.1 gb scsi hd, plextor 40x.
Nou was ik misschien van plan om een XP 1700 te kopen, met een moederbord (nu heb ik dus die topics gelezen), MSI K7T 266 schijnt wel goed (genoeg) te zijn. Dan kan ik dus nog me sdram opdoen of ddr ram.

Maar wat voor een SCSI controller zou ik moeten nemen. Prijzen zie ik wel staan in de pricewatch, ik zou alleen niet weten welke geschikt is? Kan iemand daarmee helpen?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nieuw: tekram DC-390U3W u160. goedkoper dan adaptec en doet er niet voor onder.

echter, voor 1 hd is u160 overkill, dus je kan imo beter een 2e hands u2w controller op de kop tikken.

het beste kan je een kit kopen, dat is goedkoper dan er los nog eens kabels en een terminator bij kopen.

Verwijderd

Topicstarter
echter, voor 1 hd is u160 overkill, dus je kan imo beter een 2e hands u2w controller op de kop tikken.

het beste kan je een kit kopen, dat is goedkoper dan er los nog eens kabels en een terminator bij kopen.
- u160?
- u2w? Ultra Wide 2 Scsi?
- terminator?

Nu heb ik trouwens een Asus P2B - S moederbord

Nu zie ik in de pricewatch ook een bijv. Tekram DC-390U2W staan, voor 173 euro, is die niet goed dan ofzo?
Tis maar dat het gewoon goed werkt, hoeft niet duur te zijn of het beste/nieuwste.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op woensdag 27 februari 2002 19:00 schreef Cd-Freaker het volgende:

[..]

- u160?
- terminator?

Nu zie ik in de pricewatch ook een bijv. Tekram DC-390U2W staan, voor 173 euro, is die niet goed dan ofzo?
Tis maar dat het gewoon goed werkt, hoeft niet duur te zijn of het beste/nieuwste.
De P2B-s Heeft dacht ik een U2W controller onboard dus een andere U2W controller voldoet wel..

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 19:00 schreef Cd-Freaker het volgende:

[..]

- u160?
- terminator?

u160 = 160 MB/s bandbreedte per kanaal
u2w = 80 MB/s bandbreedte per kanaal

1 schijf trekt nooit 160 MB/s, dus heb je aan u2w ruim voldoende.

terminator is nodig aan het eind van een lvd kabel (lvd kabel is de kabel die je gebruikt voor u2w en u160 schijven)

een dc-390u2w is perfect, die heb ik zelf ook... alleen ik dacht dat die niet meer nieuw verkocht werden.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dan weet ik in ieder geval alweer hoe dat zit met u2w en 160 etc.
Het mobo wat ik nu heb is u2w ja, lees ik net in het boekje :D

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Op woensdag 27 februari 2002 19:05 schreef smvs het volgende:

[..]

)

een dc-390u2w is perfect, die heb ik zelf ook... alleen ik dacht dat die niet meer nieuw verkocht werden.
http://www.tweakers.net/pricewatch/3212 Nog wel dus :) Heb me d'r een paar maand geleden ook een gekocht, uitstekend ding :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1