Toon posts:

Windows2000 server, internet @home valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb vanmiddag mijn server geinstalleerd (Windows2000 server) en internet @home gedeeld doormiddel van NAT.
Ook heb ik AD (active Directory) geinstalleerd en het werkt allemaal, maar na een tijdje kan ik niet meer op internet, lijkt net of de verbinding weg is. Ik kan dan niet internetten op een client PC maar ook niet op de server ?
Met IPCONFIG staat alles wel goed :?
Als ik de server reboot dan doet die het wel weer.
Maarja das natuurlijk niet de bedoeling van een server.

Groeten

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
klinkt gek maar ik heb dat ook met win2k, ik heb winroute lite (4.2) en internet doet het, dan restart ik em en dan doet ie het niet meer, alleen als ik het LAN netwerk zijn eigen IP's e.d. laat kiezen dan gaat het wel:
{het ip: 169.254.41.26 van de LAN, ik weet niet hoe die er bij komt)
met het oude IP, 192.168.1.1 ging het fout, als je restarte tenminste...

[het is trouwens van Chello...]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03

DarkSide

theres no place like ::1

Misschien komt het omdat je IPadres via de DHCP server niet opnieuw vernieuwd kan worden.
Probeer op het moment dat je internet er nog wel is eens.
IPconfig/release
en dan
IPconfig/renew in te typen.

Als je dan weer een ipadres krijgt weet ik niet waarom hij opeens weg is.
Anders wordt er waarschijnlijk een ICMP pakketje gefilterd.

Ikzelf draai nu ook NAT onder 2k AS met chello.
En blijf gewoon online.
Vroeger had ik een ICMP filter op ISA zitten en moest elke 7 dagen rebooten.

Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
op dit moment is die dat aan het doen... maar hoe lang gaat dat ongeveer duren en wat zou er bij die /release moeten staan...
edit:

hij is klaar...
en er is een error van de LAN Adapter:
The following error occurred when renewing adapter Local Area Connection: DHCP Server unreacheable
wat moet ik hieraan doen?

en ik krijg weer een IP adres, dezelfde...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 27 februari 2002 21:52 schreef Grablinco het volgende:
[het is trouwens van Chello...]
Of het verstandig is in jouw situatie Win2k Server zo ineens aan het Chello netwerk te hangen ga ik me niet over uitlaten :+

169.254.x.x zijmn APIPA adressen, die deelt elke Windows-bak aan zichzelf uit wanneer er geen DHCP server gevonden wordt.

Als je Winroute als NAT pakket gebruikt kun je het beste de netwerkkaarten aan je eigen netwerkkant een vast IP adres geven.
De Chello-kaart moet z'n IP van de CHello-DHCP server kunnen krijgen.

In plaats van dat vage 'lan adapter' rename ik doorgaans de kaart naar de chipset, maakt het troubleshooten wat makkelijker (niet dat dat nodig is :+ )

Hoe je Winroute kunt instellen kun je overal op het 'net wel vinden en ook hier met de search, Winroute wordt namelijk vrij veel gebruikt :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb ook 5 dagen geen internetverbinding gehad met een Freesco router bij Chello. Maar er zijn problemen (geweest) bij Chello met het opnieuw uitdelen van Ip-adressen (wekelijks).

Ik heb 43 minuten met ze aan de lijn gehangen en een dag later kon ik bij hen inloggen en werd me een nieuw IP-adres toegekend.

Het hoeft dus niet aan je PC te liggen, maar aan Chello zelf.

Verwijderd

IPCONFIG /release en /renew werken dus niet omdat je geen DHCP adres hebt gekregen welke dus niet te releasen is.

Af en toe heb ik dit ook en dan disable ik de netwerkkaart die aan het kabelmodem hangt en enable hem gelijk weer.

Wat mij opvalt is dat erg vaak vanuit Chello de default gateway niet meegegeven wordt en er dus ook geen internet mogelijk is.

Conroleer dat altijd ff met IPCONFIG /all

Verwijderd

Topicstarter
Mhhhh, Gistern de server maar uitgezet en vanmorgen weer aangezet. Vreemde is dat hij nu wel goed doet :?

@home zal wel een dipje hebben gehad, en ik zal wel te snel gedacht hebben van een probleem 8-)

Maar nog bedankt voor de hulp
Pagina: 1