Toon posts:

Ruis op line-in opname

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Soundblaster Live Player.. Ook heb ik een Roland G800 keyboard.. Ik weet het beetje uit de verhoudingen maar op zich heb ik genoeg aan 1 line-in :) Nou is echter het geluidsniveau wat de pc binnenkomt uit de line-out van de speaker al vrij laag, ik kan gewoon spelen en dan hoor ik dat prima uit PC komen op max volume (helaas ca. 2X te zacht :() Maar dat is niet het ergste zodra ik iets opneem (wavelab, cooledit) komt er enorme ruis in.. Alleen als ik opnamevolume op 30% zet niet, dan is het echt HEEL zacht.. Het is eigenlijk geen ruis het is gekraak op plaatsen waar volume hard is.. Maar het gekke is nou juist dat dat dus niet is als ik gewoon zonder op te nemen speel (dan komt het wel goed uit de speakers..) Waar ligt dit aan? Ik hoop dat het opgelost kan worden want ik heb niet zo'n zin om een terratec te kopen €€€€..

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33

BaRF

bijna kerst

die ruis kan misschien komen omdat je bij het opnemen per ongeluk ook de mic aan hebt staan? gaat bij mij ook wel eens zomaar ineens |:(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
maar dan krijg je een gelijdelijke ruis, hier is er alleen spraken van "kraken" als er geluid is (al een heel klein beetje) ruist dit..
Het gaat erom dat ik best een Terratec AudioSystem EWX24 /96 wil kopen maar als het niks oplost sta je voor paal.. ik las altijd dat soundblaster live zo goeie line in heeft :(

Verwijderd

Het gekraak wat je hoord(e) tijdens het afspelen van harde tonen wordt veroorzaakt door het TE hard invoeren van geluid. Het geluid klinkt dan "overgemoduleerd". Dit wordt dus vooral bestreden door het geluid van de IN voer zachter te zetten. De kwestie van het zacht horen tijdens het opnemen kan mischien zelfs verholpen worden door het schuifje bij de vollumeregeling harder te zetten. Let wel, dit moet je bij afspelen doen. Er is ook nog een schuifje bij opnemen. Deze staat waarschijnlijk al voluit waardoor je het geluid niet hardt hoord maar wel hardt opneemt!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 18:40 schreef IconOS het volgende:
Het gekraak wat je hoord(e) tijdens het afspelen van harde tonen wordt veroorzaakt door het TE hard invoeren van geluid. Het geluid klinkt dan "overgemoduleerd". Dit wordt dus vooral bestreden door het geluid van de IN voer zachter te zetten. De kwestie van het zacht horen tijdens het opnemen kan mischien zelfs verholpen worden door het schuifje bij de vollumeregeling harder te zetten. Let wel, dit moet je bij afspelen doen. Er is ook nog een schuifje bij opnemen. Deze staat waarschijnlijk al voluit waardoor je het geluid niet hardt hoord maar wel hardt opneemt!
ehmmz.. ik heb toch een dB meter in wavelab, en ik kan toch zien hoe hoog de pieken zijn in de audiofile.. Ongeveer 3X lager dan die van een normaal stukje muziek.. en dan nog ruis.. Maar ik denk dat ik het probleem al weet, die roland g800 heeft veels te hoge weerstandswaarde (ohm) voor dat ding denk ik, en dan geeft hij ook nog eens in weet ik veel hoeveel kiloherz geluid af

Verwijderd

Topicstarter
http://people.zeelandnet.nl/kasemier/test.mp3

dat is het MAXIMALE vermogen, weinig ruis trouwens, maar dan heb je alleen piano gehoord

eerst stukje RHCP, dan stukje muse opgenomen (vol volume) dan kai tracid...

eigenlijk valt het nu nog wel te teren.. maar ik zal nog wel ff wat andere geluidjes misbruiken :)

kennelijk werkt 96khz opnemen wel degelijk, maar denken jullie dat het aanschaffen van zo'n terratec zin heeft?

Verwijderd

Wat je wel kan proberen, maar dan gaat de geluidskwaliteit iets achteruit,

Sluit je keybo aan op een versterker o.i.d. en verbind dan de koptelefoonaansluiting van de versterker met de line-in van je live. probleem opgelost. Alleen zoals ik al zij geluidskwaliteit natuurlijk minder.
Anders toch maar een terratec'je kopen :P

Verwijderd

Heeft het niet iets te maken met de stroomtoevoer? Ik heb namelijk een creative live geluidskaart en wanneer ik via de line in muziek wil opnemen van mijn minidisk (mnn stereotoren) dan kraakt dat ook heel erg. Je hoort zelfs geen geluid. Heeft geloof ik iets te maken met het feit dat mijn computer en mn stereotoren niet geaard zijn! Kijk naar http://www.z74.net/FAQ-Brom.txt

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij staan die Creative-live kaarten erom bekend te ruisen als de Noordzee.
Dat zou een Terratec-kaart een stuk beter moeten doen.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
idd.. plan 2.. aard keyboard :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op donderdag 28 februari 2002 01:34 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Volgens mij staan die Creative-live kaarten erom bekend te ruisen als de Noordzee.
Dat zou een Terratec-kaart een stuk beter moeten doen.
Zoek eens een oude Duitse C't met testen van geluidskaarten (waaronder de Live!) op en ga je schamen >:)

Er is niets mis met een live!, behalve de output. Die had wel wat harder gemogen. De signaal/ruis verhouding is dik in orde.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 15:43 schreef Wekkel het volgende:

[..]

Zoek eens een oude Duitse C't met testen van geluidskaarten (waaronder de Live!) op en ga je schamen >:)

Er is niets mis met een live!, behalve de output. Die had wel wat harder gemogen. De signaal/ruis verhouding is dik in orde.
niet bij mij :(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Tsja, beetje ongeluk kunnen we allemaal wel eens hebben :P
Pagina: 1