Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Powerknop met ingebouwde blauwe LED

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Weet iemand waar ik een ATX powerknop kan vinden met een ingebouwde blauwe LED? Of een powerknop waar ik er makkelijk eentje in kan zetten?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

zal wel bruut zijn als ik daarchter een blauw ledje kan krijgen,

er zsitten trouwens 6 aansluitingen achterop mijn powerknop waarvan er maar twee in gebruik zijn,
weet iemand toevallig waar die ander voor zij???

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

voor led aan te proppen !!! :9
gaatje boren led erin en achter aansluiten

Meneer 1000 has spoken......

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
maar waar haal; ik dan zo'n powerknop... ik heb nu al 2 knoppen vern#@kt, en ik ben op zoek naar een nieuwe die makkelijk te modden is? Iemand tips?

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-10 08:29

aP_

wat je misschien kunt doen is een plexi buisje afzagen die net om je huidige knop past. Dan kun je met zo'n glowpad effect er licht doorheen laten schijnen. Volgens mij is dat ook al een keer gedaan. Ik zou de link niet weten.

Het is lastig om je specs up to date te houden

• Bas_f
  • Laatst online: 18-11 15:06
Op woensdag 27 februari 2002 18:17 schreef jorentref het volgende:
zal wel bruut zijn als ik daarchter een blauw ledje kan krijgen,

er zsitten trouwens 6 aansluitingen achterop mijn powerknop waarvan er maar twee in gebruik zijn,
weet iemand toevallig waar die ander voor zij???
Waarschijnlijk doen al die aansluitingen hetzelfde.
Als dat niet zo is, dan werkt er een andersom, dus: altijd contact, en indrukken = contact verbreken.
Moet je ff meten.

En wat die powerknop met led betreft, ik heb ze nog niet gezien.
Maar als je een mooie ronde powerknop hebt, boor er een 5 of 3 mm gat in, en zet er een led in.
Als dat staafje in de weg zit, snij die eruit, maak alsnog zo'n gat, verkort je afgesneden staafje (met ongeveer de hoogte van de led), maak er 2 gleufjes in, en zet deze onder je led.
Je kunt 't lijmen met vulcaniserende lijm (revell contacta), maar gebruik maar heel weinig, anders kan je ledje vervormen.
Als je dat risico niet wilt lopen, smeer er dan wat 2 componenten lijm op.

(Als je 't gaat doen wil ik wel pics! :) )

...

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
@Bas_f , ik heb nu twee draadjes uit mijn computer hangen, om mijn computer aan te krijgen moet ik eventjes de draadjes tegenelkaar houden, en voila hij doet het. irritante is, dat ik dus nergens alleen een powerknop kan krijgen, ik heb dus absoluut geen verstand van elektronica, maar ik wil weten wat voor schakeling er in zo'n knop zit, zodat ik niet met een bek vol tanden staan bij de elektronicaboer...

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-10 08:29

aP_

als je gewoon een powerknop wil hebben moet je gewoon een schakelaar hebben die niet constant op één stand staat, maar die weer terug flipt. Gewoon wat je zelf zegt over die draadjes tegen elkaar houden. Dat snapt die boer denk ik ook wel.

Het is lastig om je specs up to date te houden

Verwijderd

ik zou zeggen neem de oude schakelaar mee naar de elektroboer :)

Zo schakelaar noemen btw een moment-contact oftewel als je het indrukt maakt die contact, laat je hem los wordt het contact weer verbroken.

Wat betreft dat modden met blauwe led, zoals al voorbij gekomen is: Je moet niet je knop proberen te modden maar het plastic plaatje waar je op drukt. Probeer iets met perspex (plexiglas) en dit in de vorm te maken van het orginele knopje, dit voorzien van het glowpad idee :)

• perjan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 16:34
Je wilt dus zoiets...??

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/7000_7999/7000/7040/7044/704455_LB_00_FB.EPS.jpg

50 euro bij conrad.nl tijd voor een nieuwe inkoop actie...????

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

2 vliegen in 1 klap: we doen niet aan nodeloos oude topics kicken en we doen niet aan inkoopacties ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.