Toon posts:

98 SE loopt vast na vijf minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De computer van m'n ouders vertoond zeer vreemde kuren. Heb het ding net volledig nieuw geinstalleerd en alles werkt voor ongeveer vijf minuten. Daarna slaat het muurvast. Krijg trouwens bij het opstarten wazige blauwe schermpjes in beeld, net alsof de computer wil crashen, maar het ding gaat vervolgens gewoon door. Heb Norton Windoctor en Disk Doctor er over gegooid, maar deze geven helemaal geen fouten aan. Nieuw installatie kwam trouwens doordat het kereltje voor die tijd weigerde Windows in te gaan. Startte wel op maar bleef in het laatste deel opstarten hangen.
Computer is een 450 mhz AMD-k6 in een Asus P5a mammaplankje met 128 100mhz MB. Voor de rest hangt er nog een Winfast riva tnt AGP-kaartje in. Als iemand iets weet... GRAAG !!!

Verwijderd

HA > WOS

Even indelen zou ik geen overbodige luxe zijn ;)

Klinkt als brak geheugen.
Te warme proccesor
Harde schijf die niet helemaal wil werken :)

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Op woensdag 27 februari 2002 17:56 schreef Tuxus het volgende:
Klinkt als brak geheugen.
heheeh... Dat word in 99 van de 100 keer als oplossing aangedragen :P

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Verwijderd

Topicstarter
Leg mij dan eens uit hoe een goed geheugen een brak geheugen kan worden als het nooit uit de PC is geweest?
CPU is het ook niet want de temp blijft acceptabel. Het ding heeft altijd goed gedraaid totodat ik NortonSystemWorks inruilde voor de 2001-versie. Daarna begon het gesodemieter. Moet er trouwens wel bij zeggen dat m'n ouwe heer ook heerlijk aan het klikken e.d. is geweest. Zodanig dat de harde schijf in Windows in een ms-dos compatibiliteitsmodus draaide (ik had er ook nog nooit van gehoord) Kon dit trouwens net niet schrijven, omdat m'n ouwe heer er bij was >:)
Voor alle duidelijkheid. Ik heb dus alles kunnen installeren en elk aparaat werkt fatsoenlijk volgens systeembeheer.
Dus als iemand nog een goeie tip heeft...

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:52

FreakNL

Well do ya punk?

Op woensdag 27 februari 2002 18:21 schreef Grunneger het volgende:
Leg mij dan eens uit hoe een goed geheugen een brak geheugen kan worden als het nooit uit de PC is geweest?
..
Dat kan ja. Slijtage misschien?

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Geen oplossing, maar misschien wel een heel klein stapje in de goede richting...
Probeer eens een DOS-spelletje te spelen onder pure dosmodus.
Of installeer win95 ff op een andere HD :). Op zo'n systeempje is dat 30 minuten werk...

Succes!!

ps1: als je echt niks te doen hebt: jat een dimmetje en videokaart bij een vriend van je en just try...

ps2: je hebt toch wel al je kaarten er al uitgehaald he? (nic, tvkaart etc etc).
ps3: controleer even je systeembronnen en available ram. Als je available ram binnen 10 minuten leeg is, is er iets goed mis!! :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er al achter :)

Het blijkt dat mijn Winfast Videokaart verdomd fatsoenlijk te werken met de 21.83 driver van Nvidia. Heb ME er op gezet en met de standaarddriver van ME doet het ding het perfect.
Problemen zijn dus ook finito :) :) :)
Pagina: 1