Toon posts:

Alcatel SpeedTouch modem/router.hoeveel computers?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn alcatel modem omgebouwd tot modem/router.
Nu vroeg ik mij af hoeveel pc's via die router internetverbinding kunnen krijgen. Naar mijn mening zijn het er vier.
Is dit waar???

Verwijderd

OMG. Het zijn er vier jah. Aangenomen dat je de ST Home hebt.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Erm, je hangt aan de modem/router toch een switch/hub?
Het lijkt me dat het daar aan ligt. :)

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 17:46 schreef Heineken het volgende:
Erm, je hangt aan de modem/router toch een switch/hub?
Het lijkt me dat het daar aan ligt. :)
Nee, want je modem/router ondersteunt maar 4 interne IP-adressen. In mijn geval bijvoorbeeld 10.0.0.150 -> 10.0.0.153
Ik denk dat je er wel meer peecees aan kan koppelen maar dat die internet niet kunnen benaderen (nooit geprobeerd, ik zit niet zo ruim in de pc's).

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op woensdag 27 februari 2002 17:51 schreef Patrickje het volgende:

[..]

Nee, want je modem/router ondersteunt maar 4 interne IP-adressen. In mijn geval bijvoorbeeld 10.0.0.150 -> 10.0.0.153
Ik denk dat je er wel meer peecees aan kan koppelen maar dat die internet niet kunnen benaderen (nooit geprobeerd, ik zit niet zo ruim in de pc's).
Dat klopt idd. IK heb net ff geprobeerd met het ip 10.0.0.155 te surfen, maar dat ging niet echt.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Erg vreemd. Ik heb hier een STPro [sharing d.m.v. NAT] en die hangt aan m'n switch en pikt gewoon alle IP-adressen, in ieder geval degene in de 10.0.0.x-range. Hier is het modem 10.0.0.138 en de andere PC's 10.0.0.1 etc. Maar met 10.0.0.123 o.i.d. heeft het modem ook geen problemen.

Edit: [Knip wat hier stond] Ik ben een prutser en ik denk niet na >:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
zou het kunnen dat alleen de DHCP max 4 ip's kan uitdelen?
Of heeft ie sowieso geen DHCP server aan boord? :D

Maar je zou mischien kunnen proberen de IP's hard in te stellen, mischien dat je er dan wel met meer dan 4 pc's kunt internetten :?

Verwijderd

onzin, je kunt met n getweak ADSL modem net zoveel pc's aansluiten als je HUB/Switch RJ45 gaten heeft ;) kheb dr zelf wel eens 8 op gehad alleen wil 128/512kbps niet zo vlotten met 8 pc's :)

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:35
je kan er zoveel aanhangen als je wilt, dus hangt van je hub/switch af.

ik heb hier weleens 6 pc's aanhangen en dat werkt perfect :)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Cutebritney schreef op 27 February 2002 @ 18:32:
zou het kunnen dat alleen de DHCP max 4 ip's kan uitdelen?
Of heeft ie sowieso geen DHCP server aan boord? :D

Maar je zou mischien kunnen proberen de IP's hard in te stellen, mischien dat je er dan wel met meer dan 4 pc's kunt internetten :?
Er zit DHCP ob waarbij je zelf de ranges van kan instellen, dus zal wel kunnen denk ik :?

* LeonM heeft nog nooit meer dan 4 pc's op zo'n ding aangesloten dus misschien kan het idd niet

Verwijderd

Hoe kan je dat eigenlijk doen dat ombouwen tot router?

• Enforcer
  • Niet online
FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10#10

Daar is een FAQ voor denk ik dan ..

Verwijderd

Zowel de DHCP-server als de router zelf kan 253 machines aan (256 voor een C-level domein, minus .0, .255 (broadcast adressen) en z'n eigen IP-adres).
Thuis heb ik nu (tijdelijk) 6 machines achter zo'n getweakte Alcatel hangen, en op m'n werk een stuk of 20. Die beperking van 4 PC's is dus onzin.

• Xandrios
  • Laatst online: 22:52
Oudje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.