[PS] action (new, paste, convert, save, close)

Pagina: 1
Acties:

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Ok, er komt hier over een aantal dagen een typslaaf en die mag van een cdrom een hele zuut excel-files gaan halen. In die excel-files staan images, en de bedoeling is dat hij die gaat saven en gaat uploaden in mijn genitale shop-applicatie.

Excel zelf biedt echter niet de mogelijkheid om een image te saven, dus moet er een copy-paste actie gedaan worden. Hij is echter een complete photoshop-n00b, en ik wil daarom al zoveel mogelijk automagiseren.
Ik had bedacht om een action te maken, die (na een copy in Excel) een new image aanmaakt ter grootte van de clipboard-size, vervolgens paste, converteert naar RGB, en dan een save-for-web uitvoert met een zelf te kiezen naam, en daarna de file closed zonder saven.

Maare, dat lukt dus niet ;(
* new image wordt niet de grootte van de clipboardsize, maar de grootte van de image die ik aanmaakte toen ik de action opnam. Hmm.
* save for web neemt de filename die ik koos toen ik de action opnam, en dus zal er een overwrite plaatsvinden. Niet de bedoeling.

Is er een mogelijkheid om deze 2 problemen te omzeilen? Mocht iemand trouwens een ander idee hebben hoe die images op een makkelijke manier uit die excel-files te trekken, dan houdt ik me ook aanbevolen natuurlijk :)

Verwijderd

Met excel is het toch mogelijk om te saven als webpagina??

Die komen dan in een directory, en dan kun je gelijk die images uploaden... of denk ik nu te makkelijk???

Voor PS zou ik het ook niet weten, daar heb ik nog geen kaas van gegeten :(

Iig, succes :)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 17:37 schreef Tigereye het volgende:
Met excel is het toch mogelijk om te saven als webpagina??
Er zitten Excel-files van 80mb tussen. Die gaan we niet saven als webpagina. :)

Daarnaast moeten alle images ook een logische naam krijgen, en dat lukt alleen als ze handmatig ingevoerd worden.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 17:41 schreef Pelle het volgende:

[..]

Er zitten Excel-files van 80mb tussen. Die gaan we niet saven als webpagina. :)

Daarnaast moeten alle images ook een logische naam krijgen, en dat lukt alleen als ze handmatig ingevoerd worden.
Keej, das jammer dan... :'(

Verwijderd

- Na je paste, de background layer deleten. Als het goed is heb je dan 1 layer, met daarin het gepaste image op een transparante background (van die grijse blokjes).
- Doe nu een select color range (select menu) en select het transparante gebied. Omdat dit geen kleur is, selecteerd ie het plaatje.
- Doe dan een Crop image, zodat alleen het plaatje zichtbaar is. Nu Save for web enz. enz. en klaar is u :D

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 17:50 schreef partyganger het volgende:
- Doe nu een select color range (select menu) en select het transparante gebied. Omdat dit geen kleur is, selecteerd ie het plaatje.
Hmm, dat werkt niet, maar dat maakt niet uit want ik had zelf inmiddels al bedacht dat een CTRL-Click op de layer al een selection geeft die je kunt croppen.

Het enige waar ik dus nog mee zit is de Save-for-web, die ik dus wil onderbreken zodat zelf de naam opgegeven kan worden, waarna de action weer verder gaat.

Thnks voor het meedenken iig.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

hmm, ff wat brainstorms:
- bij het opnemen van de action de imagesize op 100% x 100% zetten ipv harde pixelwaardes?
kan niet... |:(

- dat save for web probleem is denk alleen op te lossen door een batch te draaien die 'override action "save in" commands' aangevinkt heeft staan.

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1