Athlon XP 2000+ op een MSI K7T Turbo?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens MSI kan mijn K7T Turbo (V3.0) maximaal een XP 1800+ aan, maar kan ik er ook een 2000+ opprikken en 'm wat onderklokken zodat ik het voltage omlaag kan gooien?

Gaat m'n mobo dan gelijk al kankeren dat het eigenlijk een 2000+ is die niet op dit mobo draait zodat ik met de L3 en L4 bruggen moet knoeien om 'm als 1800+ te laten herkennen. Of draait hij 'm gewoon op de maximale snelheid die hij aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:49
kort gezegt: geen ID
lang gezegt: ik zou het zo niet weten
wetenschapelijk gezegt: Ik kan nu geen conclussie trekken, want ik heb simpel weg geen idee

hopelijk heb ik je hiermee geholpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik al begrijp waarom je een 2000+ op een msi k7t zet,...
dan snap ik al helemaal niet waarom je die 2000+ gaat "onderklokken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al sla je me dood.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 31-08 09:44
http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=K7T+Turbo+Limited
hier staat bij de bios fix van een k7t moederbord dat de :
AMD recommend CPU string for Athlon XP 1800+ CPU & above

uit is en dat een amd xp 2000 dus geen probleem zal vormen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 21:54

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het kan niet....lees hier maar:
Special note Only K7T Turbo2 can support Athlon XP 1800+ CPU & above
http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6330+V5.0

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 17:36 schreef KingRichje het volgende:
als ik al begrijp waarom je een 2000+ op een msi k7t zet,...
dan snap ik al helemaal niet waarom je die 2000+ gaat "onderklokken".
1: het mobo bevalt me nog prima, ik hoef niet zo nodig weer DDR ram te kopen als ik nog 512MB SDram heb. En een XP processortje is toch een mooie upgrade over wat ik nu heb: athlon 1Ghz. Bovendien wil ik de nieuwe ontwikkelingen nog even afwachten.

2: ik wil 'm onderklokken om de warmteproductie wat omlaag te krijgen.
Oftewel om m'n computer zo stil mogelijk te krijgen.
Op woensdag 27 februari 2002 17:39 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=K7T+Turbo+Limited
hier staat bij de bios fix van een k7t moederbord dat de :
AMD recommend CPU string for Athlon XP 1800+ CPU & above

uit is en dat een amd xp 2000 dus geen probleem zal vormen :D
Die is voor de Limited Edition van de K7T Turbo...
Er bestaat tegenwoordig ook een revisie (5.0) van de K7T Turbo die ook een 2000+ ondersteund, maar ik heb nog de oude revisie (3.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
MS-6330
(K7T Pro, K7T Pro2, K7T Pro2-A, K7T Turbo, K7T Turbo2, 6330 Lite, 6330 LE3)

( dus ook MSI K7T Turbo versie 3 )

Bios versie: 3.30

1. This is the AWARD(r) BIOS release.
2. This BIOS fixes the following problems of the previous version:
-Support AMD XP 2000+ .
3. 2001/12/19

gevonden met Live Bios update
dus gewoon ff bios updaten en draaien...
ik draai deze bios ook met een K7T Turbo (versie 3) en zoals op de site al staat werkt deze ook gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 17:44 schreef Chaser2600 het volgende:
MS-6330
(K7T Pro, K7T Pro2, K7T Pro2-A, K7T Turbo, K7T Turbo2, 6330 Lite, 6330 LE3)

( dus ook MSI K7T Turbo versie 3 )

Bios versie: 3.30

-Support AMD XP 2000+ .
3. 2001/12/19
hunh?
die staat dan nog niet op hun site: Mijn mobo en zijn nieuwste bios
Ik zal die liveupdate eens runnen, es kijken wat die zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
klopt :?
maar bij live bios update staat ie er bij mij wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook dat systeem mijn mobo is msi kt7 turbo version 3.0 en heb ook een athlon 1000@1400 lopen en die paar mhz meer merk je haast niet hoor.
trouwens ligt er ook aan wat je er mee wilt gaan doen he .
speel je veel games haal dan een goede 3dkaart en ddr geheugen.
ga je meer een beetje met progies aan het werk zoals wordt en exel en internetten dan heb je weer iets aan meer mhz maarook niet veel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 17:53 schreef redbullwaning het volgende:
heb ik ook dat systeem mijn mobo is msi kt7 turbo version 3.0 en heb ook een athlon 1000@1400 lopen en die paar mhz meer merk je haast niet hoor.
ga je meer een beetje met progies aan het werk zoals wordt en exel en internetten dan heb je weer iets aan meer mhz maarook niet veel hoor
mwoah, toch anderhalf keer zoveel Mhz en de XP is zowiezo al een procentje of 10 sneller. Ik heb nog een redelijk goede 3dkaart: geforce2 pro. Maar games is voor mij niet eens het belangrijkste (als unreal 2 strax maar goed loopt, meer is niet nodig). Ik vind vooral het encoden van muziek bijvoorbeeld nogal langzaam gaan en bepaalde divx filmpjes lopen met de filters op maximaal ook niet helemaal lekker meer.

maargoed, ik ga nu ff die liveupdate runnen.
ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou word hij helemaal vreemd:
Online version: 3.30
Current version: 3.30
Your BIOS is the same or newer than what we provided. You do not have to update it!
Maar ik heb van m'n leven nog nooit die live bios gedraait en ik kan me ook echt niet herinneren ooit een andere versie dan 3.2 te hebben gedowned & geflashed :?

Mjah, I guess dat m'n mobo dan al klaar is voor een 2000+.
Alleen wel weer jammer dat je met die biossen van MSI niet kunt onderklokken zonder die superoude developer build bios te gebruiken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xou zeggen, update je BIOS! HA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:28
Turbo 1 is slechts gecertificeerd tot 1800+. Een 2000+ zal hier waarschijnlijk wel op werken maar in het beste geval onstabiel zijn, hiervoor hebben ze de Turbo 2 op de markt gebracht welke o.a. verbeterde voedingscomponenten bezit om de boel stabiel te krijgen....

PS. MSI zet niet voor niks onder die bios de opmerking dat de Turbo 1 tot 1800+ gaat. Die nieuwe bios dient er alleen voor om een 2000+ als zodanig te herkennen.

Verwijderd

Topicstarter
hm, met turbo 1 bedoel je revision 3.0 en met turbo 2 revision 5.0?
Ik zat mezelf ook al af te vragen wat de limiterende factor zou zijn en of ze die bij revision 5.0 aangepakt hebben of dat het om verbeteringen op een ander gebied gaat.

Maar volges jou loopt hij met een 2000+ dus echt buiten specs? Waar heb jij dan die opmerking dan gezien? Bij die biosupdate staat alleen:
-Support AMD XP 2000+ .
3. 2001/12/19
Op de site staat idd wel support tot 1800+ maarja, daar staat die nieuwste bios ook niet op. Dus of dat dan is vanwege technische reden of puur dat die site nog niet aangepast is met info van de nieuwste bios...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:28
Dat is ook meteen het verwarrende met die handige BIOS strategie van MSI. Iedereen denkt ten onrechte dat hun oude turbo1tje nog een tijdje mee kan met die bios update. Maar geloof mij, die CPU zal ten hoogste herkend worden maar in het beste geval superonstabiel zijn....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Een 2000+ zal je wel lukken, zeker met onderklokken. Probleem met de 6330 series lager dan 5.0 (Turbo2), is dat het spanningscircuit niet berekend is op een 2000+, maar max op een 1800+, iets waar jij geen last van krijgt als je toch gaat onderklokken en voltage gaat verlagen.
Dat het toch werkt kan wel, maar na een halfjaar wil ik je spanningscircuit van dat mobo wel eens zien, dat ziet er denk ik precies hetzelfde uit als dat DFI P5BV3+ mobo wat ik laatst zag met een K6/2-550 erop: uitgefikt.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op woensdag 27 februari 2002 18:03 schreef PsyFlux het volgende:
...
Alleen wel weer jammer dat je met die biossen van MSI niet kunt onderklokken zonder die superoude developer build bios te gebruiken :'(
Het kan WEL! Eerst idd. zo'n oude bios (B16 of zo) flashen. Daarna in de bios de multiplier op 6 zetten. Dan weer de nieuwste bios flashen en dan heb je ineens alle multipliers tot je beschikking! Ik heb mijn TB1333 (10*133) op 9.5*149 lopen, dus dat moet werken. Ik gebruik wel nog bios 3.1 omdat ik toch nog geen XP ga halen.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 17:53 schreef redbullwaning het volgende:
van een 1Ghz Athlon naar een 1,66Ghz Athlon XP merk je dus echt wel! Ik ben van Athlon@1,5Ghz naar Athlon XP@1,7Ghz gegaan...en dat merk je zelfs...
Pak maar eens een bestand uit van 700Mb...de XP is toch zeker 25% sneller..Encode maar eens mp3s of divx..duidelijk sneller!

• _JGC_
  • Nu online
Op donderdag 28 februari 2002 09:28 schreef VinnieM het volgende:

[..]

Het kan WEL! Eerst idd. zo'n oude bios (B16 of zo) flashen. Daarna in de bios de multiplier op 6 zetten. Dan weer de nieuwste bios flashen en dan heb je ineens alle multipliers tot je beschikking! Ik heb mijn TB1333 (10*133) op 9.5*149 lopen, dus dat moet werken. Ik gebruik wel nog bios 3.1 omdat ik toch nog geen XP ga halen.
Leeg vervolgens je CMOS en vervolgens zijn je multipliers weer weg :(

Waar die MSI borden last mee hebben met die multipliers: Ze zien niet dat er een nieuwe CPU in zit. Als jij een Duron 700 erin gooit, en later een Duron 900, is je laagste multiplier 7x. Gooi je de inhoud van je CMOS dan weg, is je laagste multiplier weer 9x.
Wat dat overclock BIOS doet is je laagste multiplier vasthouden, zodat een nieuw BIOS denkt dat er een Duron 600 ofzow in zit.

Verwijderd

Topicstarter
okay, bedankt allemaal :)
een 2000+ op dit mobo is dus gewoon gebullshit van MSI.

Vraag ik me trouwes wel weer af of het met een thoroughbred core wel zal kunnen... die zal weer heel wat minder watt trekken en dus minder zwaar voor het spanningscircuit zijn. Ik zit er zowiezo al aan te denken om thoroughbred nog eventjes af te wachten ivm de warmteontwikkeling.

Wat betreft het onderklokken... het kan dus toch wel, fijn om te weten!
Onhandig, maar dat maakt me nog niet zoveel uit. Een keertje even goed doen en verder geen last meer van. En m'n CMOS clearen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan dus ik verwacht ook niet dat dit in de toekomst (vaak) nodig zal zijn.

• VinnieM
Op donderdag 28 februari 2002 12:38 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Leeg vervolgens je CMOS en vervolgens zijn je multipliers weer weg :(

Waar die MSI borden last mee hebben met die multipliers: Ze zien niet dat er een nieuwe CPU in zit. Als jij een Duron 700 erin gooit, en later een Duron 900, is je laagste multiplier 7x. Gooi je de inhoud van je CMOS dan weg, is je laagste multiplier weer 9x.
Wat dat overclock BIOS doet is je laagste multiplier vasthouden, zodat een nieuw BIOS denkt dat er een Duron 600 ofzow in zit.
Klopt. Het probleem dat ik eerst had na het terugflashen van de nieuwe bios was dat zodra ik iets veranderde in de bios de multiplier weer op default ging staan. Daar heb ik nu toch echt geen last meer van (tenzij de CMOS gereset wordt denk ik). Volgens mij ligt dit aan de multiplier van 6.0, want eerst zette ik hem altijd meteen op 9.5 maar dat werkte dus niet goed.

• _JGC_
  • Nu online
Op donderdag 28 februari 2002 13:42 schreef PsyFlux het volgende:
okay, bedankt allemaal :)
een 2000+ op dit mobo is dus gewoon gebullshit van MSI.

Vraag ik me trouwes wel weer af of het met een thoroughbred core wel zal kunnen... die zal weer heel wat minder watt trekken en dus minder zwaar voor het spanningscircuit zijn. Ik zit er zowiezo al aan te denken om thoroughbred nog eventjes af te wachten ivm de warmteontwikkeling.

Wat betreft het onderklokken... het kan dus toch wel, fijn om te weten!
Onhandig, maar dat maakt me nog niet zoveel uit. Een keertje even goed doen en verder geen last meer van. En m'n CMOS clearen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan dus ik verwacht ook niet dat dit in de toekomst (vaak) nodig zal zijn.
CMOS clear was dus mijn eerste idee toen ie helemaal nix meer deed. Bleek het aan de potloodstreepjes te liggen |:(

Aangezien jij toch een XP neemt, denk ik niet dat je met potlood gaat prutsen.

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Ik ga vanmiddag een AMX X P1900 op mijn K7t turbo Limited gooien.. Ik post het resultaat later hier wel .. (of niet lol)

Edit :

Extra info van MSI site:

"""" k7t turbo ltd edition and 1800 xp cpu??
I have the above mobo (ms 6330) manual says it is rev 3.0a.
Will this board support Athlon 1800 XP cpu or will I have to flash Bios?
Also where do I adjust FSB, is it done via jumper J17 or is there an option in the Bios. Also which do I use to O/C is it "Clock by slight adjust" or "cpu clock ratio".""""

en ..

"""""Your board will currently support up to an Athlon XP 1800+ as CPU with the latest biosversion.
For Athlon XP Support you have to set the FSB to 133MHz with the jumper onboard and you have to use of course SDRAM 133 then....

You have to overclock the cpu via the fsb setting, until the cpu is multiplier locked. Or you unlock the cpu and overclock it via fsb and the multiplier.""""

Meer kan ik nu ff niet vinden ..

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hm, is het nog gelukt met die xp 1900?
Of is het daarom zo angstvallig stil :P
Op donderdag 28 februari 2002 13:52 schreef _JGC_ het volgende:

Aangezien jij toch een XP neemt, denk ik niet dat je met potlood gaat prutsen.
nopez, zitten er eigenlijk tussen de L3 en L4 bruggen ook van die irritante geultjes?

En heeft iemand misschien nog een idee hoe het met een thoroughbred core zal zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Geachte Dames en Heren...

Vandaag .. Zaterdag 1 Maart is het wonder geschied...

Mijn nieuwe 1900 + XP is zijn nieuwe loopbaan begonnen op een MSI K7T Turbo KT 133A Limited Edition madre miosplank.

Wooooootage :)

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 17:37 schreef keuken het volgende:
al sla je me dood.......
als je het niet weet hoef je toch ook niet te reageren lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een K7t turbo raid met bios versie 3.3 en Xp1700+ super stabiel lopen op 1738Mhz; alleen FSB op 158Mhz gezet, krijg die Knake L1-bridges met geen mogelijkheid unlocked, al 5 keer geprobeert met geleidende verf. Je moet niet zoveel aantrekken van een fabrikant, als ze zeggen dat de mobo maar ondersteund tot 1800+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heeft iemand verder nog een 1900XP of 2000XP op zijn/haar K7T Turbo draaiende?

Zo ja, welke FSB/multiplier settings?

(AUB geen Flames van "waarom neem je geen ander bord')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:16
Op dinsdag 18 juni 2002 14:59 schreef The_Cook het volgende:
(AUB geen Flames van "waarom neem je geen ander bord')
Da's toch geen flame? :?
Als iemand dat zegt is het denk ik alleen maar goede raad.

Ik heb nog een K7T Turbo liggen en daar heb ik ff een XP 2000+ op geprobeerd en dat ging goed. Naja die 5 minuten dat ie erop heeft gezeten dan ;)
Daarna toch maar gauw een KT3 ultra aru erin gegooid en dat gaat nog veeel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
thnx voor het testen. Ik bedoel met die "flame" dat ik natuurlijk wel een nieuw bord kan gaan kopen, maar voorlopig werkt deze nog prima en ik wil hem graag tot het maximale van zn capaciteit benutten.

Volgend jaar wel weer ns naar een nieuwe kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Anders idee: bespaar wat geld door geen 2000+ maar een 1800+ te kopen, en koop daar een ECS K7S5A bij, kan je SD-ram ook nog in, later ook DDR. Zo haal je veel meer performance uit je geld! Ken je dat MSI bordje fijn verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Ach, het blijft de eeuwige afweging: zal ik er nog wat bij doen of niet :)

Ik denk dat ik eerst maar es een gforce4 4200 kaartje erbij ga halen en wellicht later dit jaar nog een 1800 XP erbij.
Daar kan mn systeem nog wel ff mee vooruit.

Qua snelheid in games merk ik alleen nu bij het spel Morrowind problemen, voor de rest gaat ie nog als een speer :Y)

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:07

McLambo

MTB Junky

(trommel roffel)

Maarrrr, nu de volgende vraag: Kan er in een MSI KT7 Turbo2 een XP2200+ blijven draaien met vios 3.5(ja volgens MSI wel).

Ik heb momenteel een 1600+ en wil daar eens even een 2200 voor in de plaats butsen.

Ik was eigenlijk van plan te wachten op de K8, maar dat duurt nog zoooo lang :O

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 09:46

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Ik heb ook eebn msi k7t turbo ver 3.0 (6330) +512 md sdram (pc133)

En ik dacht om een xp1800 erop te prikken, maar helaas, mijn mobo wil 'm niet pakken. Processor getest en alles, niets mee aan de hand, mijn mobo getest ook helemaal goed, maar wilde gewoon niet werken. Ook niet met de laatste bios versie!

Toen heb ik me maar een msi KT333 ultra-aru aangeschaft, dat werkt pas!

Verwijderd

Ik heb over dit onderwerp nog een recent topic, deze: Welke XP cpu? MSI K7T Turbo (kt133a)

Ik draai op het K7T Turbo-r ver3.0 gewoon met een XP2000+ op 2200+ het zou dus mischien zelfs ook mogelijk zijn de XP2200+ TB erop te plaatsen of de XP2400+.
Ik heb nog niet iemand anders gezien die zoals mij een XP op 2200+ (1,8 ghz) hadden draaien op dit moederbord

Verwijderd

er zijn de laastse tijd wat veel topic's over de K7t Turbo!!
niet dat je daar eerst bij kijkt!!

Verwijderd

ik heb nu een ook een k7t turbo en zet daar nog even eerst nog ff een athlon xp 1900+ en
zo'n SB Audigy
dan koop ik me een geheel nieuwe pc ( met kt3 of kt4 ).
p4's zijn me te duur!

Verwijderd

Ik denk dat het best goed te proberen is om een XP2000 erop te zetten op 2000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk er over om een xp 1900 of 2000 te kopen, en lees in deze thread verschillende informatie. Sommigen lijkt het probleemloos te gaan, anderen lukt het helemaal niet.
Zijn er nog mensen die er nu wat langer ervaring mee hebben? Van 1 ghz naar een xp 2000+ lijkt me wel lekker namelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel kijk maar op de colgende post:MSI K7T Turbo + Athlon XP 2200+ T-bred
2000+ moet lukken want de turbo gaat tot 133x13,5=>1800mhz
als je een palomino core hebt is het helemaal geen probleem.
wel eerst bios 3.6 flashen!
Luister niet teveel naar msi, want volgens mij begrijpen die er ook niks meer van 8)7
kt7turbo is een prima bordje, dus zou 'm ECHT NIET inruilen(voorlopig)
dan maar geen ddr of een leuk kleurtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 16:42:
jawel kijk maar op de colgende post:MSI K7T Turbo + Athlon XP 2200+ T-bred
2000+ moet lukken want de turbo gaat tot 133x13,5=>1800mhz
als je een palomino core hebt is het helemaal geen probleem.
wel eerst bios 3.6 flashen!
Luister niet teveel naar msi, want volgens mij begrijpen die er ook niks meer van 8)7
kt7turbo is een prima bordje, dus zou 'm ECHT NIET inruilen(voorlopig)
dan maar geen ddr of een leuk kleurtje...
Mijn K7T Turbo + XP 2200+ T-bred loopt nu op 2400+ :9 (2000MHz, 148x13.5, 1.83v), en stabiel :) Enigste probleem is dat ik bij het aanzetten of rebooten van de PC hem steeds uit en dan weer aan moet zetten...Anders start ie niet door. Maar tot nu toe is ie daarin vrij consequent gebleven, hoef hem dus niet 10 keer uit en aan te zetten of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn K7T Turbo Raid draait prima met een XP1800+. Ik ga niet sneller, ik wil mijn 3 jaar garantie niet verpesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De k7t turbo z'n clockgenerator zou heel heet worden bij die hogere snelheden, vandaar dat MSI zegt dat ze het niet ondersteunen, want ze willen liever al die borden niet vervangen als dat ding het begeeft. Als ik het me nog goed herinner had die Turbo2 gewoon een heatsink op dat ding zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieM schreef op 17 December 2002 @ 16:49:
[...]

Mijn K7T Turbo + XP 2200+ T-bred loopt nu op 2400+ :9 (2000MHz, 148x13.5, 1.83v), en stabiel :) Enigste probleem is dat ik bij het aanzetten of rebooten van de PC hem steeds uit en dan weer aan moet zetten...Anders start ie niet door. Maar tot nu toe is ie daarin vrij consequent gebleven, hoef hem dus niet 10 keer uit en aan te zetten of zo.
Kniesoor die daar op let!
startie wel goed op op standaard snelheid en vcore?
beetje offtopic misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na dat de xp 2000 goedkoper zijn geworden raden jullie mij aan om een nieuwe proc te kopen of raden jullie mij aan om mij huidige proc te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft gewoon toch best een mooi mobo die K7T Turbo, hij blijft me ook steeds weer verassen wat hij allemaal aankan. De TB is dus ook niet echt een groot probleem, al ben ik zelf ook tevreden over mijn XP2000+ die op 1,83=2200+ draait.

Iedereen die dit mobo heeft kan dus waarschijnlijk zonder problemen iedere palamino XP erop zetten. En de TB 2200+ kan ook met 1 nadeel, geen reboot meer!! Maar dat heb ik ook al met mijn XP maximaal overgeclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 17:11:
[...]

Kniesoor die daar op let!
startie wel goed op op standaard snelheid en vcore?
beetje offtopic misschien
Nee, dan ook niet, dus het overklokken is niet de schuldige :) Feit is wel dat het core voltage iets variabeler is dan standaard, tussen 1.81 en 1.84. Op standaard bleef die stabiel op 1.63 of zo, ligt eraan wat ik had ingesteld (mobo stelt hem uiteraard vanzelf niet goed in lijkt me, omdat het T-bred is). Geeft al aan dat de voltageregulators niet zo blij meer zijn met mijn tweakgedrag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Ik heb zelf het zelfde plankje in mn zussie komputer liggen, mn oude, daar zit een XP1800 op, draait goed, BIOS versie 3.5 de nieuwste. Als de de FSB op 140MHz zet dan ziet de BIOS hem nettjes als 1900+. Dus een echte 1900+ zal werken denk ik. Of een 2000+ werkt weet ik niet, ik zou dat risico niet nemen.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn broertje heeft er een xp 1800+ @ 2000+ op en die doet het in ieder geval helemaal prima (zonder onstabiliteit)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update van gisteren: heb er een xp2000+ opgezet, en werkt prima. Temp veel lager dan met mijn oude thunderbird. Voor het eerst een processor en koeler vervangen, die koeler is nog best wel prutsen. Voorlopig draait die op 2100+, en word die ruim 40 gr.
3dmark valt nog best wel tegen (6500) met een 4200. Spellen lopen echter beduidend soepeler, en die 3dmark heeft het nog nooit soepel gedaan hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samenvattend: Een XP 2000+ draait er zeker op.
En dus misschien ook een XP 2200+.
Pagina: 1