Kyro: eindelijk een driver

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
http://www.pvrdev.com/driver/index.htm

Eindelijk drivers voor Linux. Welliswaar Beta, maar nog altijd beter dan de troep waar ik nu mee zit (S3 Savage2000 met alleen XFree 4.x 2D support).
Helaas zijn er alleen versies voor R00tHat, SuSE en Mandrake en laten ze Gentoo, Debian en Slackware users weer in de kou zitten :(

Hopelijk komt de final (als die komt ;) ) uit in source vorm, zodat je em op elke *nix kunt compileren en gebruiken.

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

De performance zal wel niet zo hoog zijn aangezien de agp nog niet ondersteund wordt.

Maar hopen dat de volgende driver open source is. Al lijkt mij de kans klein want deze driver was ook pas na aandringen van een petitie verder ontwikkelt.

Overigens de driver bestond al een hele lange tijd in beta(link).

signature has expired

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Kan je niet forceren om hem te gebruiken voor een andere kernel-versie :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Sihaya
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Nee want dan krijg je unresolved symbols. Wat je wel kunt doen is een redhat rpm kernel installeren.

signature has expired

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 27 februari 2002 17:32 schreef _JGC_ het volgende:
http://www.pvrdev.com/driver/index.htm

Helaas zijn er alleen versies voor R00tHat, SuSE en Mandrake en laten ze Gentoo, Debian en Slackware users weer in de kou zitten :(
Als je Debian, Slack, Gentoo of SGL gebruikt en een Kyro hebt zou je naar linux@powervr.com (is adres voor suggesties/opmerkingen over de Kyro drivers) kunnen mailen en netjes/beleefd/aardig vragen of ze de drivers ook als een tarball online kunnen zetten; dat is namelijk makkelijk voor diegenen die geen Red hat/SuSE/Mandrake gebruiken, bovendien is een tarballetje maken niet zoveel werk.

Ik heb zelf al overwogen dat te mailen, maar als ze dan terugmailen of ik de tarball ff wil downen en testen dan staat het zo raar als ik zeg dat ik helemaal geen Kyro heb he :D

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Op woensdag 27 februari 2002 19:36 schreef Sihaya het volgende:
Nee want dan krijg je unresolved symbols. Wat je wel kunt doen is een redhat rpm kernel installeren.
Dat is wel het laatste wat ik zou willen. Niet vervelend bedoeld overigens maar ik doe het liever zelf.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1