Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Topic dicht, waarom is niet duidelijk

Pagina: 1
Acties:

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Het is wel niet mijn topic maar toch even de vraag waarom hij dicht moet.

[topic=424321]

Merely, je geeft in je reply wel een aantal topics die over hetzelfde probleem gaan, maar deze bieden geen echte oplossing.
Ik ben met de topicstarter aan het kijken wat de oorzaak/oplossing is maar jij gooit hem dicht.
Lijk me niet helemaal terecht want, nogmaals, ook jij bied geen oplossing.
Wellicht heeft de topicstarter een search gedaan maar door de topic te sluiten ontneem je hem de mogelijkheid hierop te reageren.

Verwijderd

dat zijn al kant en klare, opgezochte topics uit de search, het 3-stappen-plan komt uit de FAQ, dat je éérst moet searchen, voordat je een topic opent, jaaaaaja, mensen, zo leren jullie nog eens wat van Devils Child :)

Verwijderd

Lees Merely's reactie dan eerst even.. hij verwijst naar het 3-stappenplan, oa stap 1 (waar jij hier op ingaat) maar ook naar stap 3:
Zet in je subject tussen haakjes "[]" om welke windows het gaat. Een paar voorbeelden:

* [winXP] Hoe werkt de activering
* [win2k] PC aanmelden op een domein, hoe werkt dit?
* [WinME] Mijn control panel geeft een error
* [Win95] Hoe stel ik mijn achtergrond in?
* [Win98] Hoe krijg ik deze BSOD weg?
* [Win98se] Hoe werkt Win98 in een domein?
* [DirectX] Ik krijg die en die error
Daar is geen sprake van hier --> dus slotje

Verwijderd

[topic=423354/1/25]

dit is pas vaag (of het ligt em aan mij)
een topic gesloten door een niet mod ?

of loop ik achter ?

Verwijderd

Hezik, dat is toch geen goede reden om het topic dicht te gooien. Er staat toch Win2k in de topictitel. Streng modden is wel goed, maar alleen daarom zou echt te bar zijn.

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 15:04
Op woensdag 27 februari 2002 17:43 schreef Driez het volgende:
[topic=423354/1/25]

dit is pas vaag (of het ligt em aan mij)
een topic gesloten door een niet mod ?

of loop ik achter ?
In de eerste reactie werd door de topicstarter al om een slotje gebruld. Lijkt me duidelijk. :)

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 18:00 schreef PieterJ het volgende:

[..]

In de eerste reactie werd door de topicstarter al om een slotje gebruld. Lijkt me duidelijk. :)
Ik zie geen modje die em sluit daarom dacht ik vaag de reden is duidelijk jah

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 15:04
Op woensdag 27 februari 2002 18:01 schreef Driez het volgende:

[..]

Op zichzelf ben ik het wel met je eens. Een sluitbericht zou wel zo netjes zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 27 februari 2002 18:01 schreef Driez het volgende:

[..]

Omdat de AV bezoeker hem vaak lekker af laat zakken en niet 30 keer reageert met stomme dingen. Dat is in andere (veel drukkere) fora niet het geval.

Er is in AV ook niet echt behoefte aan een 1 2 3 stappenplan, omdat het allemaal redelijk gecontroleerd gaat.
Op woensdag 27 februari 2002 18:06 schreef PieterJ het volgende:

[..]

Op zichzelf ben ik het wel met je eens. Een sluitbericht zou wel zo netjes zijn.
Waarom? Er is sinds gister 19:00 niet op gereageerd.. Maar ik doe 'm wel op slot hoor. (had 'm nog niet eens gezien).

Als je dat vind, kan je het ook even in SU aangeven, en niet zeggen "ik snap niet dat deze niet op slot gaat", want wellicht heb ik het niet gelezen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 18:15 schreef JvS het volgende:

[..]

Omdat de AV bezoeker hem vaak lekker af laat zakken en niet 30 keer reageert met stomme dingen. Dat is in andere (veel drukkere) fora niet het geval.

Er is in AV ook niet echt behoefte aan een 1 2 3 stappenplan, omdat het allemaal redelijk gecontroleerd gaat.
:? :?

Ik had de veronderstelling dat een gewone user hem gesloten had ;) en geen zin om een speciaal topic te openen over een vaag einde :)

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 18:18 schreef Driez het volgende:

[..]

:? :?

Ik had de veronderstelling dat een gewone user hem gesloten had ;) en geen zin om een speciaal topic te openen over een vaag einde :)
`

EEuhm JVS ?
Je heb em van et slot gehaald ?
Terwijl die al op slot stond door een niet mod zoals het leek..

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag aan Merely en wordt dit topic voor hele andere dingen gebruikt.
Graag antwoord op de vraag waarom er, zonder duidelijke reden of antwoord op de gestelde vraag, een slot op bovengenoemd topic is gezet.

Bij voorbaat dank.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Moet een mod persé een oplossing geven?

En ik zou zelfs durven zeggen dat
*** 3 stappen plan *** Eerst lezen svp! <----
Punt 1 en punt 3
er ook nog niet eens aan punt 2 is voldaan: zoeken in MS KB of bijvoorbeeld http://www.eventid.net/ waar in één keer de oplossing staat.

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=17&source=removable+storage

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Er wordt niet om een antwoord van een Mod gevraagd als oplossing voor het in de topic gestelde probleem, maar om uitleg waarom dit topic dicht is.
Ik heb even het 3 stapenplan gevolgd maar via de product support services vindt ik geen oplossende verwijzing naar het opgegeven Event ID 17.
Dus als deze gebruiker een search gedaan heeft, wat niet duidelijk is want hij kan hier geen antwoord meer op geven, dan nog is het mogelijk dat hij niets heeft kunnen vinden wat hem verder helpt.
Zelfs ik, en ik loop al lang mee, wist niet van het bestaan af van de site waar jij naar verwijst, http://www.eventid.net, maar ben blij dat ik hem nu ken.
Als dit in antwoord was gegeven dan hadden we een duidelijke richting tot het oplossen van het probleem gehad.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op donderdag 28 februari 2002 09:09 schreef i2Paq het volgende:
Ondertussen heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag aan Merely en wordt dit topic voor hele andere dingen gebruikt.
Graag antwoord op de vraag waarom er, zonder duidelijke reden of antwoord op de gestelde vraag, een slot op bovengenoemd topic is gezet.

Bij voorbaat dank.
Hierbij mijn reden van sluiting:

1: Verkeerde topictitel. Dit wordt uitgelegt in het drie-stappen-plan, heel simpel en voor iedereen begrijpbaar. Aangezien de topicstarter hieraan al niet voldeed gaat het draadje dus gewoon dicht.

2: Via de search vond ik meerdere topic's over dat probleem, wat er inhoudelijk allemaal voor een oplossingen in staan heb in detail gelezen. Ik ga er vanuit dat als iemand zijn probleem niet via de search heeft kunnen oplossen dat diegene dat meldt.
Op donderdag 28 februari 2002 09:34 schreef BackSlash32 het volgende:
Moet een mod persé een oplossing geven?

En ik zou zelfs durven zeggen dat
[..]

er ook nog niet eens aan punt 2 is voldaan: zoeken in MS KB of bijvoorbeeld http://www.eventid.net/ waar in één keer de oplossing staat.

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=17&source=removable+storage
En waarom vind hij wel de oplossing? Omdat hij zoekt of reeds gezocht had denk ik.

Maar nogmaals, de eerste reden was doorslaggevend, de topictitel, want daarmee indiceerd de gebruiker het 3-stappen-plan niet te hebben gelezen (en niet lezen is bij mij ook niet zoeken), daar er met klem wordt gewezen op het feit dat zonder een juiste topictitel het draadje subiet op slot gaat.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 27 februari 2002 17:27 schreef i2Paq het volgende:

Lijk me niet helemaal terecht want, nogmaals, ook jij bied geen oplossing.
..en...
Op donderdag 28 februari 2002 10:52 schreef i2Paq het volgende:
Er wordt niet om een antwoord van een Mod gevraagd als oplossing voor het in de topic gestelde probleem, maar om uitleg waarom dit topic dicht is.
Dan is dit gewoon een beetje tegenstrijdig :+
Zelfs ik, en ik loop al lang mee, wist niet van het bestaan af van de site waar jij naar verwijst, http://www.eventid.net, maar ben blij dat ik hem nu ken.
Als dit in antwoord was gegeven dan hadden we een duidelijke richting tot het oplossen van het probleem gehad.
Duh :P
googlen naar eventID
Searched the web for event id. Results 1 - 10 of about 1,890,000. Search took 0.09 seconds.

Kom op zeg :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 15:41 schreef Merely het volgende:
Ik ga er vanuit dat als iemand zijn probleem niet via de search heeft kunnen oplossen dat diegene dat meldt.
Dat zou dus beteken dat iedereen die een topic met een probleem opent erbij moet zetten "ik kon het niet vinden in de search"? Dan kan ik het wel in m'n signature zetten.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 28 februari 2002 21:35 schreef Vinnio het volgende:

[..]

Dat zou dus beteken dat iedereen die een topic met een probleem opent erbij moet zetten "ik kon het niet vinden in de search"? Dan kan ik het wel in m'n signature zetten.
Mooi, dan weten we gelijk dat je niet kunt zoeken :P

[serieus]
Kom nou, zeg.. je gaat me toch niet vertellen dat je niet begrijpt wat er bedoeld wordt?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Merely,

bedankt voor je uitleg, ben het er wel niet helemaal mee eens maar goed.
Ik zie heel veel topics die gesloten worden omdat er, volgens anderen, geen search is gedaan.
Om nu elke keer erbij te zetten dat ik reeds een search gedaan heb gaat me wat te ver.
Ik doe ook altijd een search en soms vindt ik wel wat, maar dat bied niet altijd een oplossing, of ik vindt zo veel dat door het bomen het bos niet meer zichtbaar is.
Het verwijt van "zoek ook eens op Google" slaat in mijn ogen nergens op.
Kan me voorstellen als je zoekt naar iets specifieks b.v. een driver, dan zoek je op Google, maar voor een event ID?
Veel Tweakers zijn nog aan het leren, moeten hun weg nog vinden, dit is een van de plekken waar ze dat kunnen.
Ik ga er van uit dat GoT bedacht is om anderen te helpen, laten we dat ook doen op een manier die duidelijk is maar vooral vriendelijker.
Goed, het is erg frustrerend om als Mod elke keer maar weer iemand te moet corrigeren en wijzen op het Faq.
Zou het een idee zijn om iemand die zich net heeft geregt eerst het Faq te laten lezen en laten aanvinken dat hij het gelezen heeft voordat hij verder kan?
Plus het welkoms mailtje uitbreiden met wat stelregels zodat duidelijker is wat wel en niet mag.
Lijkt misschien wat overdreven maar ook ik ging in de fout de eerste paar keer dat ik reageerde of een topic plaatste.
Niemand wees me er op, ik werdt alleen maar ge-flamed en iemand opende zelfs een topic in het SU i.p.v. mij direct aan te spreken.
Dat vindt ik een verkeerde manier van doen en erg onvriendelijke voor iemand die net nieuw is.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 01 maart 2002 08:35 schreef i2Paq het volgende:
Het verwijt van "zoek ook eens op Google" slaat in mijn ogen nergens op.
Kan me voorstellen als je zoekt naar iets specifieks b.v. een driver, dan zoek je op Google, maar voor een event ID?
Waarom niet :) ? Je ziet dat je op die manier achter een boel info en handige links kunt komen die je anders wellicht niet had gekend.
Broaden your horizons ;)

Pagina: 1