Even om het verhaal duidelijk te maken:
Eerst was er dit topic:
[topic=386451]
Probleem was opgelost: ik had het bestandje gekregen en alles was koek-en-ei.
Helaas kwamen er problemen voor terug:
[topic=422499]
Ik ben me er van bewust dat de topics op het randje zitten. Het lijkt idd op een Warez-request, maar - zoals ik al uitgelegd heb in de topics zelf - ik HEB hier gewoon de originele W95 disks liggen, EN de bijbehorende CoA met code. Ik was ook erg blij dat het eerste topic, ondanks opmerkingen van andere users, gewoon mocht blijven: het heeft mijn probleem op dat moment opgelost.
Toen ik echter een her-install moest doen, waren er weer moeilijkheden en ik besloot meteen maar een reservekopie te maken door de disks op een andere computer te kopiëren. Dit was een Win2k PC. Bij het kopiëren kreeg ik bij 10 diskettes een "Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)"-melding. Ik ging er van uit dat die diskettes de geest gegeven zouden hebben, te meer omdat de andere diskettes wel goed functioneerden.
Op dat moment besloot ik (onbescheiden, geef ik toe) op dezelfde manier als de eerste zo succesvolle poging de bestanden aan te vullen. Dit zou de laatste keer zijn, omdat ik - zoals in topic 2 vermeld - de rest geback-upped (?) had.
Toen begonnen de problemen. Hoewel deze tweede topic exact hetzelfde karakter had als de eerste, werd hij gesloten, met de mededeling van Merely dat ik verder kon gaan in de eerste topic. Ik had deze als afgesloten beschouwd, en er ook niet direct aan gedacht om daar verder te gaan: andere users zouden dan ook eerst door de andere reacties heen moeten worstelen om tot de nieuwe kern van de zaak te komen.
Dit standpunt heb ik aan Merely ge-ICQ-ed, en deze reactie kwam:
Als reactie het bovenstaande, o.a.: "Maar dat andere draadje had je in een ander geval (nu is deze reeds dicht) rustig omhoog mogen schoppen daar het probleem in dezelfde trent ligt."
Met andere woorden: als je niet ge-ICQ-ed had, dan had je in topic 1 verder kunnen gaan, maar jammer voor je: nu is-ie-dicht - had je maar niet moeten zeuren. Met name die zin maakte het geheel nogal zuur en deed de reactie ongelofelijk zielig lijken: het eerste topic was nota bene wel door de "screening" heen gekomen (ook een aantal warez-waarschuwingen, die ik ook daar geprobeerd heb te ontzenuwen), en nu zou dit topic, waar al een maand niks meer in gebeurd is opeens weg moeten. Nee, de logica stráált je werkelijk tegemoet...
Het probleem is trouwens opgelost: een ouwe Win98-bak (ook legale licentie, net als de andere 2 Win2k's en de SBS open license
) had er géén problemen mee om de diskettes die problemen gaven bij het back-uppen op de Win2k, nu tóch te kopiëren. Eind goed al goed 
Dan toch deze reactie, omdat ik het werkelijk onterecht vond dat de eerste topic gesloten is. De tweede kan ik inkomen om bepaalde redenen, maar misschien zit er een "eerherstel" in voor de eerste...?
* ESteg excuseert zich voor de lengte van het verhaal
Eerst was er dit topic:
[topic=386451]
Probleem was opgelost: ik had het bestandje gekregen en alles was koek-en-ei.
Helaas kwamen er problemen voor terug:
[topic=422499]
Ik ben me er van bewust dat de topics op het randje zitten. Het lijkt idd op een Warez-request, maar - zoals ik al uitgelegd heb in de topics zelf - ik HEB hier gewoon de originele W95 disks liggen, EN de bijbehorende CoA met code. Ik was ook erg blij dat het eerste topic, ondanks opmerkingen van andere users, gewoon mocht blijven: het heeft mijn probleem op dat moment opgelost.
Toen ik echter een her-install moest doen, waren er weer moeilijkheden en ik besloot meteen maar een reservekopie te maken door de disks op een andere computer te kopiëren. Dit was een Win2k PC. Bij het kopiëren kreeg ik bij 10 diskettes een "Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)"-melding. Ik ging er van uit dat die diskettes de geest gegeven zouden hebben, te meer omdat de andere diskettes wel goed functioneerden.
Op dat moment besloot ik (onbescheiden, geef ik toe) op dezelfde manier als de eerste zo succesvolle poging de bestanden aan te vullen. Dit zou de laatste keer zijn, omdat ik - zoals in topic 2 vermeld - de rest geback-upped (?) had.
Toen begonnen de problemen. Hoewel deze tweede topic exact hetzelfde karakter had als de eerste, werd hij gesloten, met de mededeling van Merely dat ik verder kon gaan in de eerste topic. Ik had deze als afgesloten beschouwd, en er ook niet direct aan gedacht om daar verder te gaan: andere users zouden dan ook eerst door de andere reacties heen moeten worstelen om tot de nieuwe kern van de zaak te komen.
Dit standpunt heb ik aan Merely ge-ICQ-ed, en deze reactie kwam:
Aan de tijd te zien (22:15) vlak vóór dat de eerste topic ook gesloten werd (22:16). En dáár gaat het me hier nu om: eerst beweert Merely dat ik rustig door had mogen gaan in m'n eerste topic, ik stuur een ICQ omdat ik dat vreemd vind: het 2e topic heeft exact hetzelfde karakter als het eerste. Waarom zou de 2e wel "slecht" zijn, en de eerste niet??Hoi Etienne S. (ESteg),
Ik wil toch even reageren op je ICQ message;
Merely, ik vat het niet waarom je het draadje van m\'n half-gare W95 diskjes dicht hebt gegooid???
1) Het is een nieuwe topic: als mensen in de andere draad van voren af aan moeten beginnen met lezen, dan kunnen ze bezig blijven, en bovendien zijn het geen parallel lopende threads: de vorige is voltooid verleden tijd.
2) Het is GEEN Warez request: ik heb een CoA en dus ben ik l
/quote
Het is nog steeds hetzelfde probleem... In je eerste draadje heb je problemen met de installatiediskette Nr. 4, bestand Win95_04.cab. Deze heb je toen gekregen via een FTP van een andere user. Je nieuwe draadje heb je wederom problemen met je installatie diskettes, nu met bestanden Win98_05,07,08,09,12,13,15,22,24 en 28.cab Zeg nou zelf... als je deze via GoT zou krijgen zou je bijna de gehele Win95 installatie bijelkaar gespaart hebben. En of dat jij wel of niet een licentie hebt? Tja, dan geef ik je dit keer niet het voordeel van de twijvel. Ik sta dit dus niet toe... Je andere gaat trouwens ook op slot wegens deze reden.
Maar dat andere draadje had je in een ander geval (nu is deze reeds dicht) rustig omhoog mogen schoppen daar het probleem in dezelfde trent ligt. Verder wil je er wel op wijzen dat een nieuw topic met zo'n request niet geaccepteerd wordt. Danzal een OW het directe gevolg zijn. Maar ik vertrouw er op dat dit niet nodig zal zijn.
Mocht je het absoluut niet eens zijn met de slotjes en mijn mailtje, raad ik je aan om een topic te openen in LA. Omschrijf dan nogmaals je mening omtrent de slotjes.
Met vriendelijke groet,
Han / Merely,
Moderator WOS,
Gathering of Tweakers.
Als reactie het bovenstaande, o.a.: "Maar dat andere draadje had je in een ander geval (nu is deze reeds dicht) rustig omhoog mogen schoppen daar het probleem in dezelfde trent ligt."
Met andere woorden: als je niet ge-ICQ-ed had, dan had je in topic 1 verder kunnen gaan, maar jammer voor je: nu is-ie-dicht - had je maar niet moeten zeuren. Met name die zin maakte het geheel nogal zuur en deed de reactie ongelofelijk zielig lijken: het eerste topic was nota bene wel door de "screening" heen gekomen (ook een aantal warez-waarschuwingen, die ik ook daar geprobeerd heb te ontzenuwen), en nu zou dit topic, waar al een maand niks meer in gebeurd is opeens weg moeten. Nee, de logica stráált je werkelijk tegemoet...
Het probleem is trouwens opgelost: een ouwe Win98-bak (ook legale licentie, net als de andere 2 Win2k's en de SBS open license
Dan toch deze reactie, omdat ik het werkelijk onterecht vond dat de eerste topic gesloten is. De tweede kan ik inkomen om bepaalde redenen, maar misschien zit er een "eerherstel" in voor de eerste...?
* ESteg excuseert zich voor de lengte van het verhaal