<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25
http://www.barracuda-central.org/~tweaklcd/schemas.html
dit schema heb ik gebruikt (bovenste)
ik heb WinXP Pro draaien DLportIO geinstalleerd en Smartie 5.0
normaal hoor je dit te krijgen:
1
2
3
4
| +---------------------+ | ... by .... | | version .... | +---------------------+ |
ik krijg
1
2
3
4
| +---------------------+
| ... by .... |
| version .... |
+---------------------+ |
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
is er een draad/pad omgekeerd/verkeerd gesoldeerd
niet echt heel moeilijk denk ik...
Verwijderd
als er een draad verkeerd zou zitten, kloppen de charactercodes toch ook niet meer.Op woensdag 27 februari 2002 18:27 schreef Warezhelp het volgende:
Kogel -> Probeer sn andere software,anders
is er een draad/pad omgekeerd/verkeerd gesoldeerd
niet echt heel moeilijk denk ik...
Verwijderd
ik heb ook een 4x16 LCD en precies hetzelfde. Naar mijn idee is het een kwestie van (een) draadje(s) die los zit(ten), maar heb nog geen zin om er naar te kijken wat het probleem is.
BTW dit probleem heb ik dus bij alle programma's / plugings / etc ...
Dus ik gok op een draadje
Verwijderd
10KA -> schema : 10KOp woensdag 27 februari 2002 19:01 schreef Kogelvis het volgende:
met andere software ook dus dan zal ik mn kabels eens nakijken maar dan heb ik nog 1 vraagje bij mijn pakket heb ik 2 potmeters gekregen op de 1 staat 10KA en de ander 1KA welke hoort nu waar want als ik op het schema kijk zie ik op de plaats van de potmeters 10K en 100 staan.
1KA -> schema : 100
Het meest logische lijkt me dat hij aangestuurd wordt als
4x20. Tenminste, ik weet niet precies hoe de aansturing gaat maar de eerste 2 regels worden door de 1e controller aangestuurd en de 3e en 4e door de tweede.
Het valt me op (maar ik kan het volledig mis hebben) dat hij 4 tekens inspringt en dat 16 + 4 = 20 posities.
De eerste 16 posities komen dus op de 1e regel, de overige 4 posities op de 3e. De volgende 16 (eigenlijk 20) posities worden er vervolgens op de 3e regel achtergeplakt.
Hetzelfde geld voor de 2e en 4e regel
[/speculatie]
Dit kan door 2 oorzaken komen:
- software ingesteld op 4x20
- hardware verkeerd aangesloten (als 4x20?)
[Eelco... GA WEG!! :P]
Verwijderd
That makes 2 of usOp woensdag 27 februari 2002 19:05 schreef Mart! het volgende:
Het valt me op (maar ik kan het volledig mis hebben) dat hij 4 tekens inspringt en dat 16 + 4 = 20 posities.
Verwijderd
1. ik ben geen noob op het gebied van electro, dus verkeerd aangesloten ... Zekers niet!
2. software ... zou kunnen, maar dan is er toch iets verkeerds met de interface van alle programma's en plugins, want ik ben toch niet analfabeet dus die instelling zit wel goed
Duzzz .. volgens mij is het toch echt het prob van een draadje los oid, en dat aangesloten als 4x20 kan de 'prullebak' in
Verwijderd
Ik zal zo over een uur even die software opzoeken
EDIT die persoon van dat beta apje was dus Yarvieh die hierboven staat
De 3de regel loopt door meteen na de 1ste... en de 4de loopt door na de 2de.
Dus regel 3 begint op positie 17 bij een LCD van 16 breed, en op positie 21 bij een LCD van 20 breedt (zoals hierboven al gedacht wert). Eigenlijk vrij logisch dus
Ok.. en nu maar hopen dat er niemand is met een 4x16 LCD die het met mijn proggie goed doet.. anders zijn er dus 2 soorten 4x16 LCD's.. de ene volgen de specs van hitachi precies.. en de andere hebben hun x16 LCD's compatible gemaakt met de x20.
Mochten er nu mensen zijn die dit lezen, en een LCD hebben van 16 breedt.. en linux hebben draaien.. .. dan kan ik nu ff een aangepaste versie van LCDInf linux sturen om te testen..
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
je mag me dat wel ff opsturen als je wil.Op woensdag 27 februari 2002 19:51 schreef Yarvieh het volgende:
Ik heb nog wel 'n klein test appje liggen om 4x16 te testen,zijn al eerderlui geweest die last hadden van die verschoven karakters, als je wil kan ik 'm wel mailen. zodat je teminste weet of het een soft of hardware fout is.
kogelvis@bulletgate.org
ok maar ik heb het bij lcdcenter dus ookOp donderdag 28 februari 2002 10:10 schreef Bec80 het volgende:
Ik heb het zelfde probleem met mijn 4* 16 bij smartie 5. Ik heb de maker benaderd en hij zegt dat het een bugje is en dat hij het bij de volgende versie heeft opgelost. Dus even wachten op de nieuwe versie zie ook [topic=390354/9/25]
Ik vind LCDCenter wel erg veel op Smartie lijken (misschien wel gepikt)Op donderdag 28 februari 2002 11:02 schreef Kogelvis het volgende:
[..]
ok maar ik heb het bij lcdcenter dus ook
Verwijderd
't is meer zo dat smartie5 erg veel op lcdcenter lijkt...Op donderdag 28 februari 2002 11:33 schreef Bec80 het volgende:
Ik vind LCDCenter wel erg veel op Smartie lijken (misschien wel gepikt)
Dit laat ik in het midden. Ik hou niet zo van FlamenOp donderdag 28 februari 2002 11:35 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
't is meer zo dat smartie5 erg veel op lcdcenter lijkt...
Verwijderd
Trollen gaat je aardig af thoughOp donderdag 28 februari 2002 11:38 schreef Bec80 het volgende:
Ik hou niet zo van Flamen
Zo zitten de regels in elkaar:
Controller 1 regel 1
Controller 2 regel 1
Controller 1 regel 2
Controller 2 regel 2
Smartie stuurt 4x16 nog steeds als 4x20 aan, foutje dus. Vandaar dat je dit heb
Verwijderd
Ehh nee op een 4x16 zit echt 1 hd44780 hoor, de enige lcd's met 2 controllers zijn de 4x40'sOp donderdag 28 februari 2002 12:50 schreef Rempage0611 het volgende:
een 4x16 heeft 2 2x20 controllers.
[edit]
dit klopt wel, is 'n bekende bug opgelost in een nieuwe versie volgens de maker.Smartie stuurt 4x16 nog steeds als 4x20 aan, foutje dus.
maar is er dan nog andere goeie software voor windows??