Toon posts:

javascript in javascriptmenu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu in javascript een menu gemaakt met submenu's het gaat helemaal goed tot hier:
Het menu verdwijnt er klopt dus iets niet.
dat stukje om hem aan de favorieten toe te voegen werkt zo niet maar hoe dan wel??

menu.addSubItem("Index", "1", "1", "<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">function addtofav(linkUrl,LinkName){ external.AddFavorite(linkUrl,LinkName);}</SCRIPT>");

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 17:14 schreef Maurice16 het volgende:
Ik heb nu in javascript een menu gemaakt met submenu's het gaat helemaal goed tot hier:
Het menu verdwijnt er klopt dus iets niet.
dat stukje om hem aan de favorieten toe te voegen werkt zo niet maar hoe dan wel??

menu.addSubItem("Index", "1", "1", "<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">function addtofav(linkUrl,LinkName){ external.AddFavorite(linkUrl,LinkName);}</SCRIPT>");
Volgens mij lost het heel wat op als je die " escaped in je javascript in je javascript:

menu.addSubItem("Index", "1", "1", "<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">function addtofav(linkUrl,LinkName){ external.AddFavorite(linkUrl,LinkName);}</SCRIPT>");

Denk ik zo, succes :)

Verwijderd

Topicstarter
nee dat werkt niet, denk dat ik pagina moet aanroepen ofzo maar kan ik voor zorgen dat je dan op de 1 of andere manier alleen die toevoegen aan favorieten krijg en niet een andere pagina ofzo?

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
moet je ook niet
code:
1
</SCRIPT>

escapen ?
code:
1
<\/SCRIPT>

weenie zeker ..

//edit [17:25]:

wat doe je met dat </script> dat schrijf je ergens weg op een of andere manier ??

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was een beetje onduidelijk,

ik wil dus via het menu dat iemand mijn site kan toevoegen aan de favorieten maar volgens mij kan ik er niet zo een script inzetten moet denk ik eerst een html file aanroepen?

Als iemand weet hoe ik dat doe vertel het me dan....

menu.addSubItem("Index", "1", "1", "javascript:addtofav('http://link.com','.::Officiële SOOS website::.')");

Heb nu dit in het menu en het script in de head maar dat werkt ook niet

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 17:21 schreef Maurice16 het volgende:
nee dat werkt niet, denk dat ik pagina moet aanroepen ofzo maar kan ik voor zorgen dat je dan op de 1 of andere manier alleen die toevoegen aan favorieten krijg en niet een andere pagina ofzo?
Kweet niet of dat alles is wat je moet escapen, ik ben ook maar een javascript noob O-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 17:28 schreef Tigereye het volgende:

[..]

Kweet niet of dat alles is wat je moet escapen, ik ben ook maar een javascript noob O-)
Er zal toch vast wel een javascript expert in the house wezen??

• r0bert
Ik snap dat addSubItem niet.. wat gebeurd er met al die dingen die je erheen stuurt ? kun je niet gewoon een link in het menuutje plaatsen en dan linken naar
code:
1
javascript: window.external.AddFavorite('http://www.soos.nl','.:: S00S ::.'); void(0);

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

crisp

Devver

Pixelated

Dit:
code:
1
menu.addSubItem("Index", "1", "1", "javascript:addtofav('http://link.com','.::Officiële SOOS website::.')");

Ziet er goed uit, maar de vraag is of het menuscript er wel een echte link van maakt...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb het menu link naar alle files op mijn site en werkt perfect.
Maar hij leest een url uit dus ik kan er ook een link inzetten maar hoe dan??

• r0bert
kun je niet even een link naar je site geven waar dat scrippie stoat ?

Verwijderd

Topicstarter
<sorry voor de vorige onnodige topic>

Ik zal het probleem zo duidelijk mogen proberen uit te leggen:
Ik heb een simpel dropdown menu.
Welke een submenu toevoegd door onderstaande regel:
menu.addSubItem("Index", "naam", "uitleg", "url")
Dit is het script om toe te voegen aan de favorieten
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function addtofav(linkUrl,LinkName){
external.AddFavorite(linkUrl,LinkName);}
</SCRIPT>

En dan dacht ik zet ik het script in de head en dit hieronder in het menu:
javascript:addtofav ('http://www.destinydesign.tk','.::Destiny Design::.

Maar ook dat werkt niet dan leest ie alleen maar javascript:addtofav en de rest ziet ie niet.

Hoe zou ik dit anders kunnen doen??
Een voorbeeld staat op www.destinydesign.tk

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

crisp

Devver

Pixelated

Zo zou 'ie het moeten doen (de link dan, hij komt bij mij echter niet in mijn favorieten terecht):
code:
1
menu.addSubItem("Index", "1", "1", "javascript:addtofav(\"http://link.com\",\".::Officiële SOOS website::.\")");

edit:

Als ik de source van die addtofav in de <head> van de html zet doet 'ie het wel; alleen de dubbele punten in de omschrijving worden niet meegenomen...

Intentionally left blank

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Ik zal wel blind zijn, maar ik zie de addtofav() functie nergens in je code staan.
Als je deze ergens toevoegt en de code van crisp gebruikt werkt het gewoon.

Zet sowieso effe die derde regel uit je menublauw.js effe uit. Dat scheelt een hoop tijdens het debuggen ;)
code:
1
//window.onerror=new Function("return true")

/edit:
ja hoor, ik moet echt gaan slapen :z
crisp zegt hetzelfde |:(

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Nou had ik het menu perfect werken en opeens geeft ie een fout www.destinydesign.tk Hoe kan dat?? Ik heb verder niks veranderd dat daar mee te maken kan hebben dat ik weet.
Pagina: 1