Toon posts:

Welk snel netwerk-kaart voor PB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ben compleet nOOb op dit gebied, ik weet veel van compies maar dit niet, duz;

mijn ouders hebben een packard bell met een (onbekend) netwerkkaartje waarop kabel-internet is aangesloten. (wanadoo casema)
nou heb ik steeds time-outs tijdens het inetten en soms issie ZOOOOOO traag dat hij over een liedje van 5mb wel een kwartier (!) doet! :(

men zei dat dit trage gedoe komt door de netwerk-kaart.
mijn ouders willen wel een ander kaartje kopen, maar welke is nou snel genoeg om het inet snel te laten lopen?

of ligt het helemaal niet aan het netwerk-kaartje?

Thanx! :)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ligt niet aan de netwerkkaart.

edit:
Ligt gewoon aan casema

Verwijderd

Topicstarter
men ouders betalen wel rond de 100 piek per mnd!

hmmmz, geld verspilling...
waarom is casema dan zo slecht?
er moet 512kb/s geragd worden, nou, het hoogste wat ik ooit op het scherm te zien kreeg was 41kb/s... :?

hoezo traag, een 56kb modem is nog sneller! |:(

is er dan niks om het sneller te maken?

(behalve dan een ander kabelbedrijfabbonementachtigiets te nemen...)

• Ares408
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 17:22 schreef Allanzoet het volgende:
men ouders betalen wel rond de 100 piek per mnd!

hmmmz, geld verspilling...
waarom is casema dan zo slecht?
er moet 512kb/s geragd worden, nou, het hoogste wat ik ooit op het scherm te zien kreeg was 41kb/s... :?

hoezo traag, een 56kb modem is nog sneller! |:(

is er dan niks om het sneller te maken?

(behalve dan een ander kabelbedrijfabbonementachtigiets te nemen...)
max snelheid van 512 KB of 512 Kb?
max snelheid van 41 KB of 41 Kb?

Als het 512Kb en 41 KB is het een normale snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
KB of Kb :? :?

maargoe, waarom normale snelheid, ken gast die heeft ook dat casema en die heeft gewoon bijna fullspeed. :?

Verwijderd

[forum=24] --> [forum=19]

• Ares408
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 17:51 schreef Allanzoet het volgende:
KB of Kb :? :?

maargoe, waarom normale snelheid, ken gast die heeft ook dat casema en die heeft gewoon bijna fullspeed. :?
KB=Kilobyte
Kb=Kilobit

512Kb= 64KB
Dus met 42KB zit je bijna aan het maximum.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dan 41Kb BIT!
IS NIET HET MAX!
41Kb ipv 512Kb!!! |:(

Verwijderd

Topicstarter
..........

is er nou niemand die weet waarom ik traag inet heb?
en wat voor netwerk kaart goed is voor dit?

;(

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 17:48 schreef Allanzoet het volgende:
..........

is er nou niemand die weet waarom ik traag inet heb?
en wat voor netwerk kaart goed is voor dit?

;(
zoals al eerder gezegt..ligt vrijwel zeker niet aan je netwerkkaart.....

Verwijderd

Topicstarter
maar wat dan wel, ik ken zat mensen die ook dit casema hebben en die zitten bijna fullload te inetten.
het gaat nu bij echt t*ring traag, een liedje van 4.23mb ging ik net downloaden, weet je hoe lang hij daarover hoort te doen?
hooguit 10sec.
MIJN PC DEED ER 17min OVER!!!!!!!!!!! |:(
dit kan toch niet?
wat moet het anders zijn?
aan casema ligt het duz niet, weet ik bijna wel zeker.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op donderdag 28 februari 2002 18:07 schreef Allanzoet het volgende:
maar wat dan wel, ik ken zat mensen die ook dit casema hebben en die zitten bijna fullload te inetten.
het gaat nu bij echt t*ring traag, een liedje van 4.23mb ging ik net downloaden, weet je hoe lang hij daarover hoort te doen?
hooguit 10sec.
dit kan toch niet?
wat moet het anders zijn?
aan casema ligt het duz niet, weet ik bijna wel zeker.
Ik ken ook iemand met casema en die is gewoon blij als hij 6kilobyte per seconde haalt :o ,En dan komt ie hierheen en dan is hij helemaal verbijsterd dat ik met @home alles met 300~450 KB/s binnehaal :7 :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Kijk ff of er toevallig een Winbond chipsetje op zit, die dingen schijnen nogal te vloeken :(
Heb destijds ook een Celeron 600 van PB met zo'n kaartje uitgerust, ding vloekte zowat met het sjello com21 modem, ook hele lage snelheden. Later een andere puter (K6/2-350) met een 3COM 3c509B er weer in, en raad eens? 160KBytes/s :)

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

Als je P2P downt ben je ook afhankelijk van de up-stream van de ander, en die is waarschijnlijk niet bijster hoog (8/16 KB/s). Bij internet-servers kun je hetzelfde probleem hebben. En je kunt gewoon pech hebben dat je net aangesloten bent op een kl*te HUB van Kazeehma.

iig, je netwerkkaart is het probleem niet, dus daar moet je vooral geen geld in steken.
(Malebolgia vind Chello nog steeds een goede keus ;))

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 18:16 schreef _JGC_ het volgende:
Kijk ff of er toevallig een Winbond chipsetje op zit, die dingen schijnen nogal te vloeken :(
Heb destijds ook een Celeron 600 van PB met zo'n kaartje uitgerust, ding vloekte zowat met het sjello com21 modem, ook hele lage snelheden. Later een andere puter (K6/2-350) met een 3COM 3c509B er weer in, en raad eens? 160KBytes/s :)
wat bedoel je precies?
waarop zit die chipset/
op mobo? netwerkkaart?

Verwijderd

Topicstarter
dus door die chipset werkt het niet? (niet goed)
wat moet ik dan vervangen, het netwerkkaartje of het moederbord?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op vrijdag 01 maart 2002 14:36 schreef Allanzoet het volgende:
dus door die chipset werkt het niet? (niet goed)
wat moet ik dan vervangen, het netwerkkaartje of het moederbord?
download die files eens ergens anders, misshcien lost dat je probleem op

Verwijderd

Topicstarter
hen ik al geprobeerd, werkt niet

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

-ET-

Phone Home

Wat ik begrijp is dat je download met 41kilobyte per seconde. Dit is normaal hoor voor kabel.

wat het maximum op je kabel is 512kbit

512kbit/8(gaan 8bits in 1 byte)=64kilobyte per seconde

je zit dus 23kbyte/sec onder het maximum haalbare. Je hebt met IP ook nog last van overhead (om de verbinding te garanderen) dus 50kbyte/sec is toch het max dan. Ligt dus niet aan je NIC, casema staat je gewoon niet meer toe. De reden dat het met @home veel sneller gaat is dat ze bij @home 512kbit zeggen te leveren echter is dit in de praktijk variabel, waardoor er dus hogere snelheden worden gehaald. Casema heeft die 512k/b vast ingesteld en dus kan je nooit sneller downloaden. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
*zucht*

het max is 512kbit,
waarop ik nu draai is 41kbit.
ik heb een andere pc op het kabel inet geplugd en die ging in 1 keer op 394kbit draaien.
IK BEDOEL DUS NIET 41KB, MAAR 41Kbit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DIT IS TRAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGG!!!!!!!!!

*zucht*

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
[dommodus]
Kan het niet zo zijn, dat je een hardware conflict met dat kaartje hebt? Probeer iig een vrije IRQ e.d. te regelen. Misschien dat daar nog wat verbetering valt uit te halen.
[/dommodus]

Mocht je toch tot een andere NIC overgaan, dan lijken een 3C509 (voor ISA) of een 3C905 me wel geschikte kaarten.

Mare wat zijn je resultaten als je wat ipadressen gaat pingen en tracen over het inet?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
ikke dom doen... eh... kabel heeft toch 1 vaste IP? :?
maare, ik ben nu een spel van 62mb aan het downloaden = 0.31Kbit/sec DIT KAN TOCH NIET WAAR ZIJN??????? :'(

baal als een stekker hiero........ :'( :'( :'(

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:51 schreef Allanzoet het volgende:
ikke dom doen... eh... kabel heeft toch 1 vaste IP? :?
maare, ik ben nu een spel van 62mb aan het downloaden = 0.31Kbit/sec DIT KAN TOCH NIET WAAR ZIJN??????? :'(

baal als een stekker hiero........ :'( :'( :'(
Hoe heb je hem aangesloten, zeg maar vanaf begin tot eind, inclusief stekkerdozen, wat voor kabel,ed.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op donderdag 28 februari 2002 18:07 schreef Allanzoet het volgende:

hooguit 10sec.
Waha, denk je echt dat dat in 10 seconde klaar zou moeten zijn?? Dan download je met 433KB/s |:(

Aan je netwerk kaart ligt het zeker niet want elk flut ding kan 10mbit aan terwijl kaashema maar 0.512 mbit is zoals je zelf zegt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op zaterdag 02 maart 2002 12:43 schreef Gizz het volgende:
Waha, denk je echt dat dat in 10 seconde klaar zou moeten zijn?? Dan download je met 433KB/s |:(

Aan je netwerk kaart ligt het zeker niet want elk flut ding kan 10mbit aan terwijl kaashema maar 0.512 mbit is zoals je zelf zegt.
Good point Gizz. Het feit, dat je een snelle verbinding hebt, wilt nog niet zeggen, dat je snel download. Je bent net zo snel als de zwakste schakel. Mogelijkerwijs, dat er op de route naar die d/l site een zogenaamde bottleneck was, waardoor je download vertraagd. Overigens vind ik 17 minuten voor 4MB nog niet eens zo slecht.

Wil je weten of je NIC echt goed werkt, dan zou ik die kaart in een LAN hangen en kijken of de performance dan nog net zo triest is. Natuurlijk heb je dan dus wel een LAN nodig om dat 'even' te testen.

Mare ik heb nergens in je verhaal gelezen, dat je contact met Casema hebt opgenomen over dit 'probleem'. Hoe denken zij over jouw situatie?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

bij downloaden vanaf internet is je eigen netwerkkaart zeker NIET de bottleneck.
als je download via programmaŽs als morpheus en kazza, dan ligt het in 99 van de 100 gevallen aan de upload snelheid van de andere kant.
Pagina: 1