Toon posts:

Epox of abit? (ja, weer, maar kom hier nie uit!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik wil een EPOX 8KHA+ of een ABIT KR7A kopen
maar, nou las ik dat de abit probs heeft met multiplier instellingen, dus als je hem voor het eerst opstart doet hij het en daarna niet meer ivm mp enz. instellingen en de epox heeft geen sse ondersteuning ofzo. :?
wat zijn alle kwaaltjes van de 2 mobo`s, de goede voordelen, nadelen enz.?

Welke moet ik nou kopen? ;(

Ik keek in de search en er is erg veel over de epox te vinden (veel probs) en erg weinig over de abit. :?
prijsverschil is maar 20 ofzo dus dat boeit niet zo.

wat is nou HET moederbord?
en aub geen meningen, maar echte feiten enz., dan word het voor mij (en misschien voor andere) wat duidelijker als alles op een rijtje staat.

Thanx! :)

Verwijderd

ik heb vorige week een epox gekocht, en het installeren was echt kinderspel, dat kan zelfs een kind van 3.
Hij is in anderhalve week pas een keer vastgelopen, maar dat kwam doordat ik iets te ver was gegaan mat mijn videokaart overklokken.....
overr de abit weet ik eigenlijk niks

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:15
Op woensdag 27 februari 2002 17:34 schreef keuken het volgende:
en het installeren was echt kinderspel, dat kan zelfs een kind van 3.
dat zal wel niet hoor

Verwijderd

niet te letterlijk nemen wat ik zei.....

• chim0
  • Laatst online: 17:15
Op woensdag 27 februari 2002 17:37 schreef keuken het volgende:
niet te letterlijk nemen wat ik zei.....
o toch? ;)

Verwijderd

Koop een Soyo SY-K7V Dragon Plus! Superbordje! Veel onboard (5.1 geluid optisch+coax in uit, LAN), super stabiel en lekker te overklokken! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
sojowie?

hmmmz, beetje vaag...

en alsie veel onboard heeft is dat toch slecht bij het overclocken? :?

en btw, ik zei epox of abit. :)

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:16

EraZor

Don't mention the war

Heb zelf een KR7a-Raid. Bevalt me prima. bus op 160mHz. Superstabiel! Epox zal ook wel prima zijn, maar heb ik geen ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe zit dat nou met die kwaaltjes?
weet iemand da?

Verwijderd

nog niks van gemerkt

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Tja, is altijd moeilijk te beslissen. Het zijn absoluut beide top boarden kwa overclocken.
Het EPOX board heeft netzoals het ABIT de neiging bij ver overclocken de 5volt lijn laag te krijgen. (natuurlijk doordat de transistoren gewoon niet genoeg power kunnen omzetten)
Het ABIT heeft een gemakkelijkere chip om de vcore te modden en kan ook een hogere vcore aan zonder instabiliteits problemen. Het EPOX wil niet hoger dan 2.06volt voor de vcore zonder wat probleempjes tegen te komen.
Het memory voltage moet je wel modden bij het ABIT board en dit hoeft bij het EPOX dus niet.
Beiden zijn gewoon superboardjes. Als het niet te duur moet zijn en raid is overbodige luxe, dan is het EPOX de keuze. Wil je raid en maken de centjes niet veel uit, dan het ABIT.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
ik wil sowieso geen raid, maar de abit kr7a is toch ook zonder raid?

welke is al met al het beste voor mij?

ik ga nu ff en TB 1400 kopen (2de hands) en die zover mogelijk oc`en, met dd maze2, black ice 2, peltier enz.
later zet ik er dan een dikke xp in en dan ga ik weer oc`en.
welk mobo is dan voor mij het handigst?
is het waar dat de epox geen sse ondersteund? is dat irri?

pff, dit is idd erug lastig...

Verwijderd

Topicstarter
^KICK!^ :X

iemand nog? ;(

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wel een erg vroege kick... foei! ;)

Ik heb even gezocht, en ik denk dat ik weer waar je dat SSE hoax'je vanaf hebt, van BeOS :)
BeOS doet het nl niet met een Athlon XP, of je moet SSE uitzetten in de BIOS. Ik ben geen problemen tegengekomen via google (hint..hint) die er op wezen dat Win9x/NT problemen had met SSE van AMD.

De Abit KR7A is zonder RAID inderdaad...

Er is nu ook een KR7A-133 uit, die heeft dezelfde southbridge als de nieuwe KT333 mobo's... dus: UDMA133 op mobo (en ook op de RAID controller) en waarschijnlijk ook USB 2.0 support. Enige nadeel is dat ie nog niet bij veel bedrijven staat (1 voor non-RAID, 2 voor RAID) en dat ie nogal duur is :(

Ik ben ook op zoek naar een nieuw mobo, en ik denk dat het een KR7A-RAID of KR7A-133-RAID wordt... ff kijken wat de prijs van de 2e gaat doen :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op woensdag 27 februari 2002 19:14 schreef Allanzoet het volgende:
^KICK!^ :X

iemand nog? ;(
Als ik naar je sig kijk staat je besluit al vast. Overigens heeft SSE niks met je bord te maken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik was van plan om de epox te kopen maar als de abit beter blijkt te zijn koop ik die.

sse heeft niks met mobo te maken, dat weet ik , maar als het niet ondersteund word ofzo werkt het duz niet.
is dat een groot verschil in snelheid enz. als dat sse niet "werkt"?

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 19:14 schreef Allanzoet het volgende:

(signature)
Er komt een EPOX 8KHA+ & 512mb PC2100 & AMD Thunderbird 1400 in! :)
(/signature)
Dan weet je het toch al lijkt me :?

• Speed24
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 19:28 schreef Allanzoet het volgende:
ik was van plan om de epox te kopen maar als de abit beter blijkt te zijn koop ik die.

sse heeft niks met mobo te maken, dat weet ik , maar als het niet ondersteund word ofzo werkt het duz niet.
SSE werkt dus wel...
en anders zou je het in spellen e.d. niet denderend merken... alleen bij testprogramma's als SiSoft Sandra e.d. zie je goed het verschil, maar het werkt gewoon.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Epox zijn leuke bordjes dus ik zou voor die epox gaan...(Ookal staat het al in he sig)

Verwijderd

Topicstarter
oja, nog een geval;

op www.overclockers.com , bij de database, staan bij amd proc erg veel epox mobo`s, waarom?
wat er zo speciaal aan?
je zou zeggen dat abit beter is, meer functies volgens mij enz.

snap ut nie? :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Op woensdag 27 februari 2002 19:28 schreef Allanzoet het volgende:

Verschil zul je in bepaalde toepassingen/handelingen wel degelijk goed kunnen merken dan wel meten. Alleen zou het allang wereldkundig zijn gemaakt als dat Epox bord er problemen mee gehad zou hebben. In ider geval veel succes met je lastige keuze :) Ik kan wel vertellen wat ik zou kiezen, alleen berust dat meer op emotionele redenen, behalve het aantal DIMM sockets dan ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

Bene

list incomprehension

Natuurlijk staan er meer Epox bordjes op overclockers.com - de Epox was eerder uit en is goedkoper. KR7A heeft echt een bak extra functies, vooral voor de tweakert, maar je moet voor jezelf beslissen of je dat die 75 euro extra waard vindt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 19:40 schreef Bene het volgende:
Natuurlijk staan er meer Epox bordjes op overclockers.com - de Epox was eerder uit en is goedkoper. KR7A heeft echt een bak extra functies, vooral voor de tweakert, maar je moet voor jezelf beslissen of je dat die 75 euro extra waard vindt.
epox = 125
abit = 145

145-125=20

hoe kom jij bij 75 :?

• Speed24
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 19:48 schreef Allanzoet het volgende:

[..]
epox = 125
abit = 145
145-125=20
hoe kom jij bij 75 :?
Hij zal wel de RAID van €165 bedoelen of zo... kom je er nog niet, maar al meer in de richting.

Nog een vraagje btw, waarom een T-Bird 1400 ipv een Athlon XP? Een XP is echt sneller dan een T-Bird, en op zelfde aantal mhz is de XP zelfs goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
weet ik maar die tb is goedkoper, want als ik een xp koop wil ik meteen een goede, de 1800/1900+
die zijn erug duur.
heb momenteel niet veel geld te besteden...
en die tb 1400 krijg ik toch wel t*ring hoog met een dd maze2, black iceII en een peltier?

Verwijderd

Ik heb nog een XP1800+ unlocked voor je tekoop.voor niet te veel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 20:18 schreef a.p.versteeg het volgende:
Ik heb nog een XP1800+ unlocked voor je tekoop.voor niet te veel. :)
hmmz, die heb je vast en zekers geoc`ed?
tot hoever kwam ie?
moet je ervoor hebben?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:41

MaDLiVe

.-Observer-.

Op woensdag 27 februari 2002 19:54 schreef Allanzoet het volgende:
weet ik maar die tb is goedkoper, want als ik een xp koop wil ik meteen een goede, de 1800/1900+
die zijn erug duur.
heb momenteel niet veel geld te besteden...
en die tb 1400 krijg ik toch wel t*ring hoog met een dd maze2, black iceII en een peltier?
Dat is nog maar de vraag.
Ik heb goeie ervaringen met abit gehad (Kt7a-raid, KG7-raid en nu de Kr7a-raid). Met alle borden altijd perfect kunnen overclocken en geen rare problemen gehad (behalve de nare SB live bug)problemen gehad.
Ik twijfelde bij mijn aankoop van de abit ook tussen epox en abit helaas was de EPOX er niet met raid en aangezien mijn ervaringen met abit toppie waren heb ik die gekozen.

Enigste nadeel van de abit kr7a is dat je zonder voltage mod je ram Voltage niet hoger dan de 2,85 krijgt. maarja draai nu mijn Athlon XP 1800+(1,53Ghz)@1,783Ghz (core->1,85v i/o->2,65v ddr->2,85v) met een ddr voltage mod zou ik em idd hoger krijgen, misschien ander geheugen proberen :)

Ik zou voor de abit gaan als die 20euro je niks uitmaakt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
dus die abit heeft ook meer volt-mod enz. mogelijkheden zodat je echt alles uit je proc kan halen zegmaar?

hmmz, ik blijf ook echt twijfelen he,

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Op woensdag 27 februari 2002 20:20 schreef Allanzoet iets wat onzin heet

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 20:20 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

hmmz, die heb je vast en zekers geoc`ed?
tot hoever kwam ie?
moet je ervoor hebben?
Nou?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Ik heb een abit KG7-raid, m'n eerste abit bord, en k'vind het lekker, erg eenvoudig te installeren en erg hard te tweaken, enorm veel settings in de bios, enorm stabiel, nog nooit een crash gehad omwille van hw in m'n pc.

Zoals het er nu uitziet word mijn volgende bord weer een abit.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
tja, ik heb nu ook een abit en het bevalt me idd wel, denk dat ik dan toch maar de (nieuwere) abit neem, de Abit KR7A
maar weer ff mijn sig aanpassen...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz, nu nog de processor,

word het 2de hands of nieuw,
word het een goedkope TB 1400@heel veel of
een dure XP 1800+@heel veel of
nog iets anders?

word gek... :X

Verwijderd

IEDEREEN hier op tweakers geilt op de Epox (ik ook, is echt mega) en jij gaat een Abit halen.

Ik snap niet dat iemand een ander wil dan Epox, ==> stabiel, snel, goedkoop, stabiel, goedkoop, snel, stabiel, snel, goedkoop, stabiel, snel, stabiel, goedkoop en ga zo nog maar ff door.

En als je Epox een slijm-mailtje stuurt krijg je nog casebadges toegestuurd ook :)

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-08 12:24
Heb ze allebij bestelt. Voor mij de Abit omdat ik RAID wou. En voor me broer Epox omdat ie zo cheap mogelijk wou maar niet constante crashes. :P
Dus als je geen raid wil, pak dan die Epox en van die 20 euro zuip je wat en heb een leuke avond! :9

Verwijderd

20 euro bij de supermarkt bedoel je, want in een beetje goeie tent in Amsterdam zijn dit tochwel 3 becardi breezers. Zozo leuke avond.... Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/yellows/rotaeye.gif

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik zou gewoon voor de KR7A gaan, maar das puur omdat ik goede ervaringen heb met Abit. Epox heb ik nog niet gehad, en ik krijg bij Epox het gevoel dat overclocken met die /5 switch iets te prestatieverliezend is.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Rick2001

Rick2001

Welke bak extra overclock functies heeft het ABIT dan tov. het EPOX ?
Ik kan ze toch echt niet vinden dan, vreemd.
Ze hebben dezelfde overclock functies wat betreft het geheugen en processor.
Enige nadeel van het ABIT tov. het EPOX is dat het memory voltage niet zo hoog kan zonder mod.
Maar alles is te modden. Voor ons is een soldeerbout geen overbodige luxe. >:)
Op woensdag 27 februari 2002 23:09 schreef silentsnow het volgende:
Ik zou gewoon voor de KR7A gaan, maar das puur omdat ik goede ervaringen heb met Abit. Epox heb ik nog niet gehad, en ik krijg bij Epox het gevoel dat overclocken met die /5 switch iets te prestatieverliezend is.
Begrijp je het nu nog niet. Er is geen 1/5 divider, niet op het EPOX niet op het ABIT. Alleen maar op non via kt266(a) chipset based boarden is dit mogelijk. (IWILL XP333 met ALI MAGIC chipset bijv.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb zelf al een paar KT266A mobos gehad (ASUS A7V-266-E, MSI K7T 266 Pro 2) en nu dan de ABIT KR7A-Raid en ik kan niet anders zeggen dan..... KOPEN

Dit ding is zo ongeloofelijk snel niet normaal meer en OC is ook super vet vooral met een Vmod en DDR mod (Waar Rick2001 het over had was mijn mobotje .... hij heeft mijne gemod)
Zo stabiel als wat .... enne FSB klokken wil ook wel standaard red je makkelijk de 160 maar voor meer en de hoogste timings zit je al wel aan een mod.

En me asus of msi wou deze cpu niet op 1600 stabiel draaien en met deze gewoon 1670 >:) (das erg netjes voor een Xptje van begin november)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Ik heb voor mijn broertje een systeem gebouwd met de 8KHA+ met 2 x 128MB Mushkin, AMD1500+. Dit ding loopt zonder voltage aanpassingen stabiel met een 155Mhz fsb.
En voor mezelf een KR7A Raid met 4 x 256MB Crucial Reg.ECC
met een TB 800 (wordt hopenlijk snel 2000+) loopt nog standaard op 100Mhz. moet alleen oppassen welk geheugen je koopt de abit wil niet werken met bepaalde 512 en 1024MB modules met 64m x 4 uitvoering.
Ga trouwens hier eens kijken

http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm

Als je geen raid wilt zou ik toch voor epox gaan, scheelt toch alweer wat geld.
gr Roger

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 21:38 schreef Limited het volgende:
IEDEREEN hier op tweakers geilt op de Epox (ik ook, is echt mega) en jij gaat een Abit halen.

Ik snap niet dat iemand een ander wil dan Epox, ==> stabiel, snel, goedkoop, stabiel, goedkoop, snel, stabiel, snel, goedkoop, stabiel, snel, stabiel, goedkoop en ga zo nog maar ff door.

En als je Epox een slijm-mailtje stuurt krijg je nog casebadges toegestuurd ook :)
jajaja, maare ik ga geen mobo kopen omdat iedereen die heeft, ik koop ern een dit het beste is.
als dat de epox is koop ik die, als dat de abit is koop ik die.

op dat vlak ben ik geen meeloper..., "oh zij hebben allemaal een epox, nou dan koop ik er ook maar 1!" |:(

sorry hoor, beetje (erug) dom argument...

Verwijderd

Het enige wat ik nog kan toevoegen is dat je op de KR7A-RAID naast de 4:2:1 en de 3:2:1 (FSB:AGP:PCI) verhoudingen ook apart het geheugen op 100/133/SPD* kan zetten en daardoor in staat bent om los van je geheugen snelheid de FSB omhoog te krikken. (Ik weet niet of de Epox dit ook kan).

* Behalve bij SPD omdat dit de gekozen FSB speed is.

• Rick2001

Rick2001

Op vrijdag 01 maart 2002 00:31 schreef TheDuke70 het volgende:
Het enige wat ik nog kan toevoegen is dat je op de KR7A-RAID naast de 4:2:1 en de 3:2:1 (FSB:AGP:PCI) verhoudingen ook apart het geheugen op 100/133/SPD* kan zetten en daardoor in staat bent om los van je geheugen snelheid de FSB omhoog te krikken. (Ik weet niet of de Epox dit ook kan).

* Behalve bij SPD omdat dit de gekozen FSB speed is.
Dit klopt natuurlijk niet helemaal.
Er is geen board waarbij je een losse bus voor de FSB en het memory hebt.
Het is mogelijk op het ABIT en ook op het EPOX om je FSB gelijk aan je memory clock te laten lopen op 100MHz of 133MHz, maar ook een asynchrone clock wat inhoudt dat je processor bijv. op 100MHz loopt en je memory op 133MHz. Ook is het mogelijk om je processor op 133MHz te laten lopen en het memory op 100MHz.
Het is echter onmogelijk om bijv. je memory op 133MHz te laten lopen en je processor op 150MHz.
Bij een verhoging van de FSB gaat ALTIJD je memory clock ook mee omhoog.
Enige boarden waar dit mogelijk is, is bij sommige Pentium IV boarden vanwege de 400MHz FSB wat asynchroon loopt bij een SDRAM of DDR-SDRAM based mainboard.
Voor een AMD is het dus onmogelijk wat jij zegt.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

tja, ik heb nu ook een abit en het bevalt me idd wel, denk dat ik dan toch maar de (nieuwere) abit neem, de Abit KR7A.......
Als ik tussen de regels doorlees en dat zijn er natuurlijk meer dan hierboven, wil je gewoon een Abit en heb je natuurlijk het liefst dat iedereen je dat ook aanpraat. Het lijkt me sterk dat je geen lichte voorkeur voor Abit hebt.
Er bestaat nu eenmaal geen UBER MB en dus moet je eerst maar eens exact voor jezelf bepalen wat je van een bord verwacht en waar het minimaal aan moet voldoen enz. en dan is het echt niet zo moeilijk. En ik bedoel dus echt exact!!
Kan iedereen een zeer gericht antwoord geven, desnoods op een of twee vragen. Mischien kun je de vragen zo formuleren dat er een cijfer kan worden gegeven per onderdeel.
Lijkt me best wel eens leuk om zo'n lijst te zien.
Maak een soort hoe kies-ik-een-moederbord-template, die andere Twiekers desnoods kunnen aanvullen. Na een tijdje ontstaat er vast wel een bruikbaar model wat objectief te beoordelen valt.
Nah ja, wat een prachtig idee zo laat in de avond ;).
Succes met je toekomstige bord (tip: EPOX, EPOX, EPOX).

Volgens mij kan Rick2001 wel zo'n template klussen voor wat betreft de overklok mogelijkheden >:)

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• koekoek
  • Laatst online: 28-06 17:00

koekoek

first of all, ik heb weinig overclock ervaring :). Ik had altijd een p2-400 en die wilde niet erg. Nu heb ik een xp 1800+ op een abit kr7a-raid met Corsair 2400 cas 2 geheugen, mijn cpu word nooit warmer dan 45 graden. Mijn probleem is dat als ik hoger wil dan een fsb van 143 dat ie crashed bij het booten. Heb dan alle voltages op maximum staan , moet ik echt een mod doen of is dit niet normaal? of komt dit door mijn soundblaster live of een netwerkkaart die moeilijk doet ?

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

Bene

list incomprehension

Nou ja, toen ik mijn KR7A-r kocht was 'ie nog 559,- guldens, terwijl de Epox al naar de 400 was gezakt. Was rond de jaarwisseling. Wist niet dat op de Epox mem volt ook instelbaar was.. Misschien toch wat onderschat O+

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 01:06 schreef Rick2001 het volgende:

[..]
Voor een AMD is het dus onmogelijk wat jij zegt.
Ik dacht precies hetzelfde totdat ik deze waardes kreeg, maar daar kom ik nog wel op terug. Moet nog kijken hoe die waardes berekend worden en waarom die niet onploft bij 186 MHz(tis maar Coscair PC-2400 tenslotte). Wat betreft de 133 MHz die wordt inderdaad toch nog 150 MHz.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014977284
4:2:1, FSB 150MHz, MEMSPD 113 MHz (heb MEMSPD 100 geselecteerd).
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014977339
3:2:1, FSB 140MHz, MEMSPD 186 MHz (heb MEMSPD 133 geselecteerd).

U snapt mijn verbazing misschien een klein beetje ?

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 01:36 schreef koekoek het volgende:
first of all, ik heb weinig overclock ervaring :). Ik had altijd een p2-400 en die wilde niet erg. Nu heb ik een xp 1800+ op een abit kr7a-raid met Corsair 2400 cas 2 geheugen, mijn cpu word nooit warmer dan 45 graden. Mijn probleem is dat als ik hoger wil dan een fsb van 143 dat ie crashed bij het booten. Heb dan alle voltages op maximum staan , moet ik echt een mod doen of is dit niet normaal? of komt dit door mijn soundblaster live of een netwerkkaart die moeilijk doet ?
Had dit niet te maken dat Cas 2 tot 143 MHz ging ? Dat je daarboven Cas 2,5 moest zetten ? Zoiets kan ik me herinneren in SiSoftSandra. Dan stond er iets van :Cas 2,5 op to 143 MHz, Cas 2 up to 133 MHz. (afhankelijk van type geheugen natuurlijk) maar ik zou segge probeer eens Cas 2,5 boven de 143 FSB

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 11:17 schreef TheDuke70 het volgende:

[..]

U snapt mijn verbazing misschien een klein beetje ?
LOL mezelf quoten..

Ben er inmiddels achter dat het iets te maken heb met de 1.33 x multiplier die ook al bij de KT7 aanwezig was.

FSB 140 MHz x 1.33 = 186 MHz

• koekoek
  • Laatst online: 28-06 17:00

koekoek

Op vrijdag 01 maart 2002 11:40 schreef TheDuke70 het volgende:

[..]

Had dit niet te maken dat Cas 2 tot 143 MHz ging ? Dat je daarboven Cas 2,5 moest zetten ? Zoiets kan ik me herinneren in SiSoftSandra. Dan stond er iets van :Cas 2,5 op to 143 MHz, Cas 2 up to 133 MHz. (afhankelijk van type geheugen natuurlijk) maar ik zou segge probeer eens Cas 2,5 boven de 143 FSB
He dit zal ik eens proberen, ik heb dit nog niet eerder gelezen maar is het proberen waard!

Verwijderd

KR7a bij Gistron.de voor 163 euro...

• Rick2001

Rick2001

Het eigenlijk heel simpel.
Wat jij doet is de divider van 1/4 naar 1/3 zetten en daarnaast je mem clock op mem+pci zetten.
Hierdoor krijg je dus een erg overclockte pci en agp bus.
Je memory gaat dus lopen op je fsb+pci snelheid.
Dit werkt niet echt in het voordeel van je systeem want je FSB is te laag tov. de memory speed.
Ook blijkt nog steeds dat je geen losse memory bus hebt hiermee. Bij het verhogen van de FSB gaat ook de membus mee omhoog.
Wat een echte losse bus inhoudt is dat je je FSB op 175MHz kunt zetten en je memory op 133MHz houdt. Dus ook bij bijv. 184MHz FSB moet je memory nog op 133MHz lopen.
Dit is een echte asynchrone memory bus.
Dit geeft het jammer genoeg nog niet. Hiermee zou je namelijk precies het maximum van je apparaten kunnen zoeken en ze daarop draaien zodat je het maximale aan performance zou kunnen gebruiken van je systeem.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 20:39 schreef Allanzoet het volgende:
dus die abit heeft ook meer volt-mod enz. mogelijkheden zodat je echt alles uit je proc kan halen zegmaar?

hmmz, ik blijf ook echt twijfelen he,
Ik heb sinds maandag de Abit kr7A, zonder raid.
Xp 1700+
2* 256mb Cas 2 Infineon.

Heb mn XP1700+ stabiel op 1900+ gekregen (1600mhz) *D
Dit door geheugen op 145mhz te zetten, multiplier op 11, voltage van proc op 1,8v. ( was 133*11 en 1.725v )
En draaien als een zonnetje >:)

Sisoft:
Cpu Arithmetic:
Drystone: 4402MIPS
Wethstone: 2205 MFLOPS

Cpu Multi-media:
Integer: 8747 it/s
Floating-Point 10109 it/s

Memory Bandwith:
Int: 1995 mb/s
Float: 1859 mb/s

:Y)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
Op woensdag 27 februari 2002 17:41 schreef botmans het volgende:
Koop een Soyo SY-K7V Dragon Plus! Superbordje! Veel onboard (5.1 geluid optisch+coax in uit, LAN), super stabiel en lekker te overklokken! 8-)
Helemaal mee eens (zie sign (47C stressed met spire superrock)).
[edit]
Ik heb trouwens nog nooit een vast loper gehad naast de 2 sudden reboots tijdens de aquanox internet demo
[/edit]
Maar daar vraagt hij niet om. Ik zou zelf (alleen vanwege merk naam voor Abit kiezen) dus ik heb geen feit of ervaring voor je.
Maar als jij wilt gaan overclocken dan is dacht ik wel de Abit daar beter voor geschikt omdat die van de overklok strip heeft (hoe en wat moet je mij niet vragen).
Nou beide hebbben kantoren in Nederland dus dat maakt niet zoveel uit.
Heeft die epox RAID want de Abit is er in 2 versies (zonder RAID uiterraad gekoper) en als ze het allebei hebben is het ook uitschakelbaar dus kun je hem gebruiken als gewonen IDE. (Bij de soyo kan het in ieder geval wel :)).
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Ik heb net zelf een paar dagen een Epox, en ik vind het een perfect mobo. Van de abit kan ik niks zeggen, maar daar heb ik ook hoge verwachtingen van, ik was ook heel tevreden met mijn vorige KT7A.

Als je van plan bent om met een ATI R8500 Retail te gaan draaien, dan zou ik geen Epox kiezen. Er zijn problemen tussen die 2, de enige manier bij mij om alles stabiel te houden is de R8500 op 260/275 te klokken. Op dit moment wordt er naar gekeken door Epox, dus afwachten wat daar uit komt.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 16:40 schreef Rick2001 het volgende:
Het eigenlijk heel simpel.
Zucht, inderdaad
Nu maar hopen dat er een asynchrone memory bus komt.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op vrijdag 01 maart 2002 16:59 schreef ThunderBert het volgende:
Ik heb net zelf een paar dagen een Epox, en ik vind het een perfect mobo. Van de abit kan ik niks zeggen, maar daar heb ik ook hoge verwachtingen van, ik was ook heel tevreden met mijn vorige KT7A.

Als je van plan bent om met een ATI R8500 Retail te gaan draaien, dan zou ik geen Epox kiezen. Er zijn problemen tussen die 2, de enige manier bij mij om alles stabiel te houden is de R8500 op 260/275 te klokken. Op dit moment wordt er naar gekeken door Epox, dus afwachten wat daar uit komt.
Dan blijft er maar een over :P ;) hehe

Turn it off and on again.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, sinds ik de Abit BP6 in mijn bezit heb, heeft het merk "Abit" opeens een heel bijzondere waarde voor mij. Als ik jou was, dan zou ik dus voor de Abit kiezen :)

Lees: de verschillen tussen de genoemde Epox en Abit zijn miniem, dan zou ik de keuze toch wel wat meer emotioneel laten bepalen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 21:34 schreef BalusC het volgende:
Sja, sinds ik de Abit BP6 in mijn bezit heb, heeft het merk "Abit" opeens een heel bijzondere waarde voor mij. Als ik jou was, dan zou ik dus voor de Abit kiezen :)

Lees: de verschillen tussen de genoemde Epox en Abit zijn miniem, dan zou ik de keuze toch wel wat meer emotioneel laten bepalen ;)
jep! :)
dat ga ik ook doen. Het mobo wat ik nu heb is echt perfect en goed te oc`en enz.
rara welke dat is? EEN ABIT! (st6)
ik heb ook goede ervaringen ermee en er zijn idd weinig tot geen (grote) verschillen dus ik koop de abit.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 17:36 schreef chimo het volgende:

[..]

dat zal wel niet hoor
mmmh, Haal een kind van 3!!! :+
Pagina: 1