Toon posts:

Plaatje verkleinen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een printscreen maak van het scherm en dan deze in paint of in photo shop verklein dan word de kwaliteit heel slecht hoe kan ik er voor zorgen dat de kwaliteit beter word??

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 16:36 schreef Maurice16 het volgende:
Als ik een printscreen maak van het scherm en dan deze in paint of in photo shop verklein dan word de kwaliteit heel slecht hoe kan ik er voor zorgen dat de kwaliteit beter word??
probeer eens te spelen met "unsharp mask" maar het is niet meer dan logisch dat de kwaliteit afneemt.

Verwijderd

hoe verkleinen??

Als je het plaatje verkleind in Photoshop ziet het er brak uit op je scherm, maar niet in print, wat wil je??

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een printscreen maken en deze op mijn site zetten!

Verwijderd

in photoshop opslaan voor web.. (Alt+Shift+Ctrl+S)
Opslaan als .jpeg (of gif) en klaar, je kan daar ook spelen met afbeelding grootte......

Verwijderd

In stappen van 50% verkleinen ziet er beter uit dan andere verhoudingen. Maak een plaatje dus 2, 4 of 8 keer zo klein. Verder verlies je altijd detail bij het verkleinen, dat kun je niet voorkomen.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 16:50 schreef Cheatah het volgende:
In stappen van 50% verkleinen ziet er beter uit dan andere verhoudingen. Maak een plaatje dus 2, 4 of 8 keer zo klein. Verder verlies je altijd detail bij het verkleinen, dat kun je niet voorkomen.
we have a master in da house! >:)

toelichting (als ik het goed heb): het enige wat fotosoep dan hoeft te doen is simpelweg bijvoorbeeld bij vergroting van 0.5 ieder tweede pixeltje weg te halen...

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 17:36 schreef FoOL het volgende:

we have a master in da house! >:)

toelichting (als ik het goed heb): het enige wat fotosoep dan hoeft te doen is simpelweg bijvoorbeeld bij vergroting van 0.5 ieder tweede pixeltje weg te halen...
Photoshop doet standaard iets anders:

Stel je verkleint 2 keer, dan pakt PS vier pixels (hokje van 2 bij 2) en telt de kleur (per channel) bij elkaar op, en deelt door 4.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 18:09 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Stel je verkleint 2 keer, dan pakt PS vier pixels (hokje van 2 bij 2) en telt de kleur (per channel) bij elkaar op, en deelt door 4.
we have a GOD in tha house >:)

Verwijderd

AcDsee (www.acdsystems.com) wert erg goed voor die dingen
Je kan er zelfs snel een kleine HTML pagina mee maken met alle plaatjes erop

-END-

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 18:09 schreef Cheatah het volgende:

[..]

ja je hebt helemaal gelijk |:(

als je het doet zoals ik dacht moet je echt rotresultaten krijgen |:(
Pagina: 1