Toon posts:

Het grote OZC PC3000 topic! Help actie!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van de test over het OZC PC3000 geheugen kwam ik tot maar 1 conclusie : dit moet ik hebben !! Na een kijkje op de site van OZC zag ik dat OC-Shop de enige reseller is van OZC. Na een mailtje met OC-Shop, kreeg ik als reactie dat ze alleen geheugen van Mushkin verkopen. Maar als er genoeg vraag naar was dan willen ze het in hun assortiment nemen.

Dit geheugen is echt het beste geheugen voor de tweaker, hij haalt stabiel de 200Mhz.

Mijn vraag is om zoveel mogelijk mensen hier te verzamelen die dit geheugen willen. Wanneer er een aantal mensen op staan wordt deze link opgestuurd naar OC-Shop. En met heel veel geluk kunnen we over een tijdje OZC mem bestellen.

Wie helpt ????????

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik wil het waarschijnlijk ook wel. Of er moet dan nog sneller uit zijn, maar dat heb ik in het andere topic ook al laten merken!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

hoeveel gaat het kosten eigelijk? als de prijs beetje redelijk wil ook een reepje.

Verwijderd

Topicstarter
In de review stond dat deze rond de 99 dollar gaat kosten, dus pak hem 120 euro !

• FMS
  • Niet online

FMS

120.- is goed, dus met de verzend kosten enz moet het iets van 130.- euro worden?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Dat klinkt zeker niet duur nee :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• FMS
  • Niet online

FMS

idd, mijn crosair geheugen kost nu 160.- euro. misschien maak ik nog wat winst ook. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk zal OC-Shop de kosten ook nog wat opschroeven. Dat weet ik nog niet, maar denk wel dat ze het onder de prijs van Corsair PC-2400 houden. En dit terwijl de modules raar maar waar beter zijn.

Verwijderd

Count me in....

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Op woensdag 27 februari 2002 16:35 schreef pangodes het volgende:
In de review stond dat deze rond de 99 dollar gaat kosten, dus pak hem 120 euro !
nope helaas

99 x 1.19 x 1.15 = 140 euro (eerste is btw, 2e dollarkoers)

en dan heb je nog niet de winst van hun (reken maar 20 euro)

Verwijderd

Topicstarter
Al zou het 160 euro zijn dan is hij nog steeds goedkoper dan Corsair PC-2400 161,- - Corsair PC-2700 230,- !! En dit geheugen is beter dan Corsair PC-2700. De minimale snelheid waarop deze draait is 183Mhz. Zie http://www.tweakers.net/nieuws/20684?&niv=0 voor review op tweakers.

En http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=977 voor de echte review.

De prijs die genoemd wordt is trouwens $90

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Hoeveel heeft iedereen over voor zo'n reepje geheugen PC3000? Zit standaard een heatspreader op :P

voor 160 euro mag je hem hebben :)

kom op, wie wil? :)

volgens een test haalt hij de 400MHZ DDR net niet.... 366Mhz zowieso (dat is pc3000)

edit:
was geinte, kijken hoeveel mensen erop reageren
je vindt het hier

test :)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op woensdag 27 februari 2002 16:35 schreef pangodes het volgende:
Voor :? 128mb, 256mb :?

iStockphoto

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op woensdag 27 februari 2002 18:35 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

Voor :? 128mb, 256mb :?
256 meg

je kan hem op verschillende adressen krijgen in amerika
89 dollar is het goedkoopste dat ik heb gezien tot nu toe.

link naar amerikaanse priciwatch: http://www.pricewatch.com/2/33/2933-2.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ja zag hem inderdaad ook voor 89$. Dus denk dat als we OC-Shop zover krijgen dat we hem voor minder als 160,- euro kunnen krijgen. Maar ja het blijft OC-Shop he ! Als we maar lang genoeg door blijven zeiken dan zullen ze het heus wel een keer in hun assortiment nemen. De Mushkin modules die ze nu hebben zijn duurder en minder goed. Als ze echt de OC-Shop willen blijven dan moeten ze toch een keer over de brug komen. Ja toch niet dan !

Wie helpt nog meer ??

Verwijderd

Ik wil er ook wel dan ja

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens een grote fout gemaakt het is niet OZC maar OCZ geheugen. Damn !!

Epsilon : mooie test die je gevonden heb.

In deze test krijg je duidelijk te zien dat deze modules beter presteren als b.v. Kingmax PC2700 (191,5 Mhz@Cas 2-2-2) en de Micron PC2100 (Duhhh). Zoals je ziet op de test gaat OCZ (197 Mhz@Cas 2-2-2) geheugen in SiSoft Sandra een chipset met RDRam voorbij. Ook zeggen ze in de test, dat OCZ geheugen nu op 197 Mhz kwam maar dat dit waarschijnlijk niet lag aan het geheugen maar aan de processor die al op 2,37 Ghz draaide. Dus waarschijnlijk dat dit beestje nog meer kan.

Een aantal getallen uit deze test :
Memory Sub system (CPU-Chipset-Memory)

OCZ i.c.m. Gigabyte 8IRXP + Pentium 4 1.6A =

Ram int. buffered = 2823 MB/Sec
Ram float buffered = 2826 MB/Sec

PC800 RDRAM i.c.m. Intel 850 chipset + ? =

Ram int. buffered = 2450 MB/Sec
Ram float buffered = 2450 MB/Sec

Nog meer support ?!

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Heel vet geheugen, maar ik heb nu een KT7, en die gaat al niet hoger dan 108 :(
zuigt dus best wel.

ik ga na de grote vakantie weer een nieuw mobo kopen. Waarschijnlijk een KT333 of KT333a als die er al is. Ik moet een pci/fsb divider hebben van 1/5 (33/166) of 1/6 (33/200) om echt ver te gaan. Die 1/5 is eigenlijk al meer dan genoeg, maar omdat ik een Realtec NIC heb, kan ik maar tot 38*5=190MHz gaan. Overigens is dit al redelijk asociaal op cas 2-2-2 :D

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu Gigabyte GA-7DXR, wacht ook tot de nieuwe KT333(A) bordjes er zijn. Maar blijf net zo lang doorzeuren hier en bij OC-Shop tot dit geheugen naar Nederland toe komt. Ooit zal OC-Shop eraan toe moeten geven dat ze toch mee moeten als ze echt OC-Shop willen blijven. Want dit is echt HET geheugen voor de Tweaker. En anders maar iemand zo ver krijgen om een inkoopactie te beginnen.

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op woensdag 27 februari 2002 21:59 schreef pangodes het volgende:
Heb nu Gigabyte GA-7DXR, wacht ook tot de nieuwe KT333(A) bordjes er zijn. Maar blijf net zo lang doorzeuren hier en bij OC-Shop tot dit geheugen naar Nederland toe komt. Ooit zal OC-Shop eraan toe moeten geven dat ze toch mee moeten als ze echt OC-Shop willen blijven. Want dit is echt HET geheugen voor de Tweaker. En anders maar iemand zo ver krijgen om een inkoopactie te beginnen.
ik vind het al raar dat ze nog steeds geen kingmax verkopen
maar als ze deze kopen zijn ze nog beter uit... Is goedkoper EN beter

Verwijderd

Ik heb Kingmax PC333 samen getest met een lat OCZ PC3000.
Het Kingmax wint het duel makkelijk. Qua FSB kan de OCZ wel mee, maar de timings moet je niet te strak zetten of het is gedaan aan 170 FSB. De timings die ik op m'n Kingmax gebruik tot 183 MHz, wilden niet eens starten aan 170 MHz met de PC3000...
M'n Kingmax ging door tot 206 trage settings maar wel fast decode en 4-way. OCZ haalde eind 180 en finito

• Epsilon
  • Nu online

Epsilon

Op woensdag 27 februari 2002 22:06 schreef DuronDude het volgende:
Ik heb Kingmax PC333 samen getest met een lat OCZ PC3000.
Het Kingmax wint het duel makkelijk. Qua FSB kan de OCZ wel mee, maar de timings moet je niet te strak zetten of het is gedaan aan 170 FSB. De timings die ik op m'n Kingmax gebruik tot 183 MHz, wilden niet eens starten aan 170 MHz met de PC3000...
M'n Kingmax ging door tot 206 trage settings maar wel fast decode en 4-way. OCZ haalde eind 180 en finito
das knap, want die dingen lopen standaard al 183 cas 2-2-2
of dat 1T is weet ik nie iig, dat stond er nie bij

maar iig tnx for the info

maar kan je kingmax in NL kopen?

Verwijderd

Topicstarter
He Duron-Dude weet jij of deze modules al in België te koop zijn ?

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 22:17 schreef pangodes het volgende:
He Duron-Dude weet jij of deze modules al in België te koop zijn ?
Denk het niet. De personen van wie ik weet dat ze het hebben, zijn rechtstreeks bij OCZ gaan shoppen. Komt vrij duur uit.

Epsilon : de "rating" maakt geen bal uit als je resultaten ziet. 2-5-2 1T doen ze niet graag. Was op een KR7A-R

Verwijderd

Topicstarter
Denk ook dat op de KR7-A de bandbreedte volledig wordt benut, denk dat we beter kunnen wachten op de nieuwe KT333 bordjes. De test die hier op tweakers stond was ook daarop getest.

Verwijderd

Heeft iemand een link voor me van een test of extra info over dit reepje :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor :

http://www.iamnotageek.com/cgi-bin/reviews.cgi?name=kingmaxvsocz&p=1

en er staan er nog meer op de vorige pagina

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een duitse winkel is waar je OC spullen kan halen ? Misschien dat ze daar deze modules hebben, dan wil ik wel ff rijden hoor !

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tweaker, *D
Voor PC3000 of Kingmax inkoopactie heb ik wel interesse voor!!! 8-)
zo count me in!!!
Anders moeten we een paar weken of maanden zeiken bij OC-Shop voordat ze het in hun assortiment opnemen. *D

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 01:14 schreef D-FENCE het volgende:
Tweaker, *D
Voor PC3000 of Kingmax inkoopactie heb ik wel interesse voor!!! 8-)
zo count me in!!!
Anders moeten we een paar weken of maanden zeiken bij OC-Shop voordat ze het in hun assortiment opnemen. *D
www.loveno.be heeft Kingmax PC2700 (DDR333)
180€ geloof ik voor 256 Meg

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Over een week komt Corsair met nieuw CL2 512MB XMS2700 geheugen. Ik denk dat dat de beste keus is.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Corsair PC-2700 wordt ook meteen de duurste keus. 256 MB Corsair PC-2700 kost op dit moment 230 euro. En 512 MB PC-2700 kost op dit moment 329 euro. Ben tot nu toe ook nog geen test tegen gekomen. Ga dadelijk even zoeken op google.

Verwijderd

IK WIL WEL ZO'N OCZ 3000 ... :)

Verwijderd

Hmmmm ik ben er ook wel voor in z'n inkoopactie, maar dat moet ik wel eerst weer mun Crucial kwijt......

En ehhhh dat corsair dat is me toch echt te duur hoor, dan is dat Kingmax of OCZ toch aantrekkelijker.... :9

Verwijderd

Topicstarter
Als iedereen die dit geheugen ook wil, ff een mailtje wil sturen naar OC-Shop. Dit kan op de volgende pagina :

www.oc-shop.nl/contact/sales.php3

We blijven gewoon net zo lang doorzeiken tot ze het in hun assortiment nemen. Ze hebben al te kennen gegeven dat ze wanneer er genoeg vraag naar is, ze het in hun assortiment opnemen. Tevens zijn ze de enige reseller van OCZ in de buurt. Verder kan je het kopen in Polen, Zweden en Norwegen. Beetje ver weg. Dus kom op jongens.

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die trouwens een vergelijking kent tussen Mushkin en Corsair of nog mooier OCZ. Kan ik deze opsturen naar OC-Shop. Een andere tweaker had namelijk ook een mailtje gestuurd naar OC-Shop maar deze kreeg terug dat ze niet overtuigd zijn dat OCZ geheugen beter is dan Mushkin. Dus we moeten een test zien te vinden die dit aantoont of een test die aantoont dat corsair PC-2400 beter is dan het door OC-Shop verkochte Mushkin geheugen. Een test die aantoont dat OCZ beter is dan Corsair PC-2400 hebben we namelijk al. Wie helpt ???

Anders maar met de knokploeg naar OC-Shop. Op naar Dordt. >:)

Verwijderd

Kan zo 1 2 3 niks vinden :(

Alleen over Mushkin vs OCZ met PC133......

Verwijderd

Topicstarter
Kon ook nog niets vinden, maar denk dat het ergens wel zal moeten staan. Maar waar ??? Ik blijf in ieder geval zoeken. Want dit geheugen moet echt naar nederland komen !!!!
Ik geef het niet zomaar op !

Verwijderd

Topicstarter
***SCHOPJE***

Nog 1 keer een oproep voor tweakend nederland om massaal te gaan mailen naar OC-Shop. Dit geheugen moet naar Nederland toe komen. En dat kan met de hulp van jullie, samen staan we sterk. >:) :) :P :D :9 :7 :* ---www.tweakers.net laat je horen---

OC-Shop wil het verkopen mits er genoeg vraag naar is. Dus kom op jongens.

Lijk wel of ik in de verkiezingen zit..... :7 :7 :7

Verwijderd

Ik heb al gemaild 4 x met 4 mailadressen >:)

Maar mensen kom op mailen met die hap :D

Verwijderd

wat dacht je van gewoon aan de mensen hier te vragen voor in de t.net shop...
moet je zelfs de link niet opsturen :o
hoeveel MB zijn ze eigelijk want ik vind de test niet meer...
voor mij in elk geval latjes van 512 (als ik ooit aan een nieuw mobo raak...)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hee DuronDude, ik had in een ander topic een vraag aan je gesteld, maar heb hier al het antwoord gekregen ... KEWL!!! Voor mij is wederom bewezen dat KingMax alles overheerst...

Epsilon : Je kan KingMax bestellen bij CoreTec ... laatste prijs die ze mij gaven was € 145,= ex btw ... zie dit topic voor meer info...

* FreeRider overweegt om toch alsnog een KingMax inkoopactie te starten (als ik m'n crucial kan dumpen)...

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Blijf me eigen inzetten voor OCZ geheugen totdat we hier in nederland ervan kunnen genieten. We blijven proberen !! Heb ook al een aantal mailtjes gestuurd naar de OC-Shop. Ze moeten toch een keer eraan toegeven.

Kingmax is ook goed maar een test heeft uitgewezen dat OCZ net iets beter is. Kingmax roeleert wel zwaar boven Corsair PC-2400, Mushkin, Crucial enz.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 15:21 schreef FreeRider het volgende:
Hee DuronDude, ik had in een ander topic een vraag aan je gesteld, maar heb hier al het antwoord gekregen ... KEWL!!! Voor mij is wederom bewezen dat KingMax alles overheerst...

Epsilon : Je kan KingMax bestellen bij CoreTec ... laatste prijs die ze mij gaven was € 145,= ex btw ... zie dit topic voor meer info...

* FreeRider overweegt om toch alsnog een KingMax inkoopactie te starten (als ik m'n crucial kan dumpen)...
Een vriend van me heeft ook z'n OCZ 3000 weggedaan en Kingmax gekocht en is heel blij dat hij dat heeft gedaan....

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op vrijdag 01 maart 2002 16:33 schreef DuronDude het volgende:

[..]

Een vriend van me heeft ook z'n OCZ 3000 weggedaan en Kingmax gekocht en is heel blij dat hij dat heeft gedaan....
valt dat ook nog te onderbouwen ?
waarom zou ie :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• FreeRider
Op vrijdag 01 maart 2002 17:27 schreef ernst het volgende:

[..]

valt dat ook nog te onderbouwen ?
waarom zou ie :?
Als je het topic leest zie je dat KingMax een hogere FSB haalt met de strakste timings.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op vrijdag 01 maart 2002 17:40 schreef FreeRider het volgende:

[..]

Als je het topic leest zie je dat KingMax een hogere FSB haalt met de strakste timings.
Wat bedoel je met "het" topic?? Ik krijg nergens bewijs dat KingMax ook maar iets betere prestatie levert dan Corsair XMS geheugen.

BTW: Corsair 512MB XMS2700 ligt NU in dde winkels ($206)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• FreeRider
Op vrijdag 01 maart 2002 17:46 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "het" topic?? Ik krijg nergens bewijs dat KingMax ook maar iets betere prestatie levert dan Corsair XMS geheugen.

BTW: Corsair 512MB XMS2700 ligt NU in dde winkels ($206)
Ik bedoel met "het" topic DIT topic (ligt voor de hand misschien :? ), en met name wat DuronDude te vertellen heeft over KingMax vs OCZ. Niet dat dat altijd hoeft te gelden uiteraard, maar het zegt mij genoeg. Over Corsair XMS geheugen heb ik geen woord gerept. Ieder z'n voorkeur natuurlijk, maar ik heb ook nergens een review gezien waar Corsair KingMax verslaat.

Verwijderd

Binnen enkele dagen kan ik een review maken van Kingmax PC2700 vs Corsair PC2700 bc Corsair 2400 vs Mushkin PC2700. Zal het jullie laten weten ;)
Ik heb Die OCZ PC3000 zelf al getest en het kan echt niet aan het Kingmax. Niet in timings en niet in hoogste FSB. En m'n vriend heeft exact dezelfde ervaring ermee nu .... OCZ is goed, maar niet het beste wat er is, verre van

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

echt groot is dit topic nog niet (sorry ik had echt niks zinnigers te melden)

#StopBurningStuff

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 19:38 schreef DuronDude het volgende:
Binnen enkele dagen kan ik een review maken van Kingmax PC2700 vs Corsair PC2700 bc Corsair 2400 vs Mushkin PC2700. Zal het jullie laten weten ;)
Ik heb Die OCZ PC3000 zelf al getest en het kan echt niet aan het Kingmax. Niet in timings en niet in hoogste FSB. En m'n vriend heeft exact dezelfde ervaring ermee nu .... OCZ is goed, maar niet het beste wat er is, verre van
Is ie al klaar ? >:) :9

Sorrie ben heel benieuwd.... ;)

Verwijderd

Als het goed komt is het mogelijk dat www.wallabie.com OCZ geheugen gaat verkopen , maar ik beloof niks en dus niet massaal gaan mailen ...
Pagina: 1