JVC digitale videocamera en windows XP

Pagina: 1
Acties:

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 20:36
Hoi,

De software van JVC voor het overzetten van filmbestanden (AVI formaat) naar de HD via firewire werkt momenteel nog niet onder windowsXP.

Is er iemand hier die ook een JVC digitale videocamera heeft en mij kan vertellen of er een alternatief softwarepakket is dat het wel onder XP doet? Op deze manier moet ik nl. windows 98 installeren alleen om de bestanden over te halen.

Het gaat over de JVC GR-DVL157.

Verwijderd

Mijn camera (JVC dvl107e) werkt geoon onder movie maker van widows xp, Studio dv van pinnacle, mgi videowave en premiere.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb hiero Windows XP en de JVC DVX-44, word gewoon zonder problemen herkend. Studio 7 werkt gewoon. :)

Whatever.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op woensdag 27 februari 2002 16:26 schreef timotheebastin het volgende:
Hoi,

De software van JVC voor het overzetten van filmbestanden (AVI formaat) naar de HD via firewire werkt momenteel nog niet onder windowsXP.

Is er iemand hier die ook een JVC digitale videocamera heeft en mij kan vertellen of er een alternatief softwarepakket is dat het wel onder XP doet? Op deze manier moet ik nl. windows 98 installeren alleen om de bestanden over te halen.

Het gaat over de JVC GR-DVL157.
Er zijn zoveel pakketen, bijna allemaal kunnen ze wel firewire (DV) aan. Bijv: Premiere, MediaStudio Pro, Studio DV/Studio enz.

• timothee
Oke, bedankt voor de replies allemaal. Het is dus niet nodig om de eigen JVC software te gebruiken? Er zit verder geen beveiliging in?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op donderdag 28 februari 2002 15:08 schreef timotheebastin het volgende:
Oke, bedankt voor de replies allemaal. Het is dus niet nodig om de eigen JVC software te gebruiken? Er zit verder geen beveiliging in?
Nee hoor, alle DV camera's leveren een universele DV stream zover ik weet. Je kunt dus willekeurig welke software gebruiken. Hoewel, ik kan me wel voorstellen dat JVC software weer niet met Sony cams werkt. Gewoon de bekende pakketten gebruiken.

Het leuke van Windows Moviemaker is dat je gelijk gecomprimeerd can capturen.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op donderdag 28 februari 2002 16:00 schreef Bigfoot het volgende:

Kan je processor dat dan aan?

• Bigfoot
Op donderdag 28 februari 2002 17:50 schreef sihida het volgende:

[..]

Kan je processor dat dan aan?
Het is wel een tamelijk grove compressie, naar een 768kbps stream in wmf formaat. Maar heel geschikt voor weergave op monitor. Ik heb ook zo'n stream omgezet naar vcd en dat was niet eens zo heel slecht.

• timothee
Op donderdag 28 februari 2002 16:00 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Nee hoor, alle DV camera's leveren een universele DV stream zover ik weet. Je kunt dus willekeurig welke software gebruiken. Hoewel, ik kan me wel voorstellen dat JVC software weer niet met Sony cams werkt. Gewoon de bekende pakketten gebruiken.

Nee ik kan me inderdaad voorstellen dat je geen JVC software moet gebruiken voor een Sony camera, maar kun je met die universele pakketten dan ook de camera volledig bedienen (functies als play, stop, fast forward enz enz.) zoals dat met de JVC software kan?

• Bigfoot
Op vrijdag 01 maart 2002 13:06 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Nee ik kan me inderdaad voorstellen dat je geen JVC software moet gebruiken voor een Sony camera, maar kun je met die universele pakketten dan ook de camera volledig bedienen (functies als play, stop, fast forward enz enz.) zoals dat met de JVC software kan?
Ja hoor dat kan. Alleen ik gebrui, meestal gewoon de toetsen op de cam, omdat die sneller reageren.
Pagina: 1